Ervaringen gezocht PUUR supplementen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristy1998x

Ervaringen gezocht PUUR supplementen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 23:14

Hi :wave:, voor een van onze katten hebben wij enkele supplementen nodig. Dit zal zijn voor zowel hormoonhuishouding (onregelmatig krols) als vacht & huid (verkorte vacht op bepaalde plekken door overmatig likken, niet volledig kaal). Nu kwam ik uit op enkele supplementen van het merk PUUR via medpets.nl en vroeg ik mij af of mensen ervaring hebben met onderstaande supplementen/verschil merken bij hun kat (of eventueel ervaringen met hond mag ook);

- Puur Hormone Balance
Goed bij o.a onregelmatige cyclus.
Op de website van medpets zijn de ervaringen positief maar lees ik dat het in sommige gevallen (voornamelijk bij honden) de loopsheid stimuleert. In dit geval zou ik het dus willen gebruiken om de krolsheid cyclus regelmatiger en voor betreffende kat ook wat rustiger te laten verlopen en haar meer in balans te brengen, hier kon ik geen concrete ervaringen over vinden m.b.t katten.

- Puur Derma & Puur Derma Vital

Ik ben opzoek naar iets wat jeuk verlicht waardoor ze zichzelf minder likt en iets om haar vacht en huid te ondersteunen zodat haren weer sterk en vol terug kunnen groeien. Derma is goed tegen o.a jeuk (overmatig likken is een uiting bij jeuk, de jeuk heeft geen medische oorzaak, parasieten/allergieën zijn uitgesloten). Derma Vital ondersteund de huid en vacht van binnenuit. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen van beide supplementen of een van deze 2 supplementen en verschil merken bij hun dier. Op medpets stonden veel uiteenlopende reacties waar ik niet veel wijzer van werdt.

Aangezien het overmatige likken ook door innerlijke onrust/spanning kon komen (mevrouw is nogal een stresskipje :+) zit ik eventueel ook te kijken naar een aanvulling in de vorm van iets rustgevends. Hierbij kwam ik uit op Puur Calm, goed bij innerlijke onrust. Aangezien dit veelal wordt gegeven aan dieren die een korte periode van innerlijke onrust mee zullen maken door b.v verhuizing/wedstrijd/nieuw gezinslid oid en er niet veel ervaringen beschikbaar zijn omtrent dagelijks gebruik voor langere tijd ben ik opzoek naar ervaringen van mensen die dit supplement niet incidenteel gebruiken maar echt dagelijks en voor langere tijd.

Alvast bedankt voor het delen van ervaringen m.b.t bovenstaande producten _/-\o_. Eventueel goed werkende alternatieven mogen ook aangeboden worden. Voorkeur gaat uit naar een zo natuurlijk mogelijk product zonder al te veel toevoegingen en het liefste graanvrij.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 16:39

Helemaal niemand met ervaringen/eventueel aanbevelingen van een soortgelijk supplement :')?

Freekieee

Re: Ervaringen gezocht PUUR supplementen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 17:07

Met de hond heb ik wel ervaring met PUUR nervo!

Wat een verschil! Ze heeft nu al een paar weken niet gehad want het was op, maar merk echt verschil

Maar zij was altijd erg adhd achtig. Altijd maar bezig of dan maar door de stress jeuken, veel met haar balletje. En snachts minder goed slapen.

Ik gaf en nu ik weer nieuwe heb, geef ik voor het slapen gaan met een spuitje in haar mond. Helaas lukt ze het niet zo op.

Maar wat een rust heeft ze als ik het gebruik. Gaat rustig liggen, veel meer ontspannen en rust in der koppie. Ik ben er erg tevreden over !

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:41

Weet je 100% zeker dat het niet door allergie komt? Bv pollenallergie of voeding? Allergie bij katten is namelijk onwijs lastig vast te stellen.

Daarnaast; overmatig likken kan idd ook door stress komen. Supplementen kunnen daar bij ondersteunen, maar nemen niet de oorzaak weg. Ik zou dus ook kijken hoe je evt de omgeving voor haar optimaal kunt maken om stress te verminderen. Qua supplement gebruik ik hiervoor liefst Zylkene. Helpt ook beter dan PUUR calm, iig bij ons.

Puur Derma heb ik hier wel ok ervaringen mee, maar het hielp bij mijn kat met pollenallergieklachten niet voldoende. Die krijgt dus af en toe Apoquel.
Ik neem aan dat het een fokpoes is, als ze niet gesteriliseerd is? Want laten helpen kan wel ook een hoop onrust wegnemen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:13

Ik heb ervaring met PUUR bij de honden en heb daar absoluut niks op aan te merken. Doet wat het moet doen en geen gekke ingrediënten, wordt ook met smaak gegeten.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:36

Ik heb alleen ervaring met puur capsules voor artrose. Die helpen wel, naast reguliere medicatie.
Alleen medicatie was net te weinig, maar met puur erbij gaat 't beter

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 00:33

Ja de PUUR nervo, helpt bij de hond goed tegen de verlatingsangst als hij alleen moet zijn, bij onze kat met stress helaas minder (of ze eet er omheen, kan ook).

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 21:42

Dankjullie allemaal voor het reageren. Ik ben een flinke tijd afwezig geweest op social media en zal morgen de reacties even doornemen/een reactie op geven :o.