, voor een van onze katten hebben wij enkele supplementen nodig. Dit zal zijn voor zowel hormoonhuishouding (onregelmatig krols) als vacht & huid (verkorte vacht op bepaalde plekken door overmatig likken, niet volledig kaal). Nu kwam ik uit op enkele supplementen van het merk PUUR via medpets.nl en vroeg ik mij af of mensen ervaring hebben met onderstaande supplementen/verschil merken bij hun kat (of eventueel ervaringen met hond mag ook);- Puur Hormone Balance
Goed bij o.a onregelmatige cyclus.
Op de website van medpets zijn de ervaringen positief maar lees ik dat het in sommige gevallen (voornamelijk bij honden) de loopsheid stimuleert. In dit geval zou ik het dus willen gebruiken om de krolsheid cyclus regelmatiger en voor betreffende kat ook wat rustiger te laten verlopen en haar meer in balans te brengen, hier kon ik geen concrete ervaringen over vinden m.b.t katten.
- Puur Derma & Puur Derma Vital
Ik ben opzoek naar iets wat jeuk verlicht waardoor ze zichzelf minder likt en iets om haar vacht en huid te ondersteunen zodat haren weer sterk en vol terug kunnen groeien. Derma is goed tegen o.a jeuk (overmatig likken is een uiting bij jeuk, de jeuk heeft geen medische oorzaak, parasieten/allergieën zijn uitgesloten). Derma Vital ondersteund de huid en vacht van binnenuit. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen van beide supplementen of een van deze 2 supplementen en verschil merken bij hun dier. Op medpets stonden veel uiteenlopende reacties waar ik niet veel wijzer van werdt.
Aangezien het overmatige likken ook door innerlijke onrust/spanning kon komen (mevrouw is nogal een stresskipje
) zit ik eventueel ook te kijken naar een aanvulling in de vorm van iets rustgevends. Hierbij kwam ik uit op Puur Calm, goed bij innerlijke onrust. Aangezien dit veelal wordt gegeven aan dieren die een korte periode van innerlijke onrust mee zullen maken door b.v verhuizing/wedstrijd/nieuw gezinslid oid en er niet veel ervaringen beschikbaar zijn omtrent dagelijks gebruik voor langere tijd ben ik opzoek naar ervaringen van mensen die dit supplement niet incidenteel gebruiken maar echt dagelijks en voor langere tijd.Alvast bedankt voor het delen van ervaringen m.b.t bovenstaande producten
. Eventueel goed werkende alternatieven mogen ook aangeboden worden. Voorkeur gaat uit naar een zo natuurlijk mogelijk product zonder al te veel toevoegingen en het liefste graanvrij.
?
.