Welke GPS-tracker kleine hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Welke GPS-tracker kleine hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 10:28

Ik zag dat er meerdere oudere topics waren over hetzelfde onderwerp, maar de reden waarom ik nu een nieuwe open, is omdat ik hoop op nieuwe ervaringen misschien nieuwere modellen?.

We willen graag voor alle zekerheid een tracker voor onze kleine hondjes. We richten ons nu voornamelijk op Tractive, Weenect en Invoxia, maar andere ervaringen mogen natuurlijk ook!

Wat we zoeken:
- Nauwkeurige plaatsbepaling. Niet warm/koud, maar echt nauwkeurig.
- Een tracker die vaak een signaal af geeft. Niet om de 5 minuten, maar liever om de minuut of zelfs nog sneller.
- Niet alleen Nederlandse dekking, minimaal heel Europa.
- Klein van formaat, niet te zwaar.

Abonnement maakt niets uit en prijs ook niet, betrouwbaarheid is het belangrijkst!

Welke tracker raadt je aan en waarom? Heb je er zelf ervaring mee?

Alvast bedankt! :)

CaptainJS

Re: Welke GPS-tracker kleine hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:51

Ik heb zelf een Apple Airtag. Ik kan goed zien waar mijn hond is en de tracker kan ook een geluidje afspelen, zodat je nog beter weet waar de hond is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:54

CaptainJS schreef:
Ik heb zelf een Apple Airtag. Ik kan goed zien waar mijn hond is en de tracker kan ook een geluidje afspelen, zodat je nog beter weet waar de hond is.

Maar die heeft een heel klein bereik. Op een plek met weinig/geen I-Phones in de buurt, heb je daar dus niks aan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:55

Ik heb ook Airtags. Voordeel: heel klein, compact en licht, waterdicht, een jaar lang batterijduur, nauwkeurig tot op de meter, live te volgen, werkt wereldwijd, goedkoop in aanschaf en geen abonnement nodig.. Nadeel: er moet iemand met een iPhone in de buurt zijn, de reikwijdte is zo'n 100 meter, en je hebt zelf een iphone nodig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:59

Ik zou absoluut niet verder kijken dan Tractive, volgens mij is er oprecht geen betere tracker op de markt te verkrijgen.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:05

Hier ook tractive. Zeer tevreden over. Stoot en water bestendig. Niet te groot. Zeer nauwkeurig, zelfs op onze reis in Noorwegen. Ik kan je deze alleen maar aanraden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 11:32

Apple is helaas geen optie, we hebben geen Iphones. Reikwijdte vind ik ook veel te klein. :o

Tractive staat momenteel bovenaan! :list:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:45

Wij hebben een Tractive
Nadeel vind ik de batterij
Die moet echt vaak aan de lader

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:14

[***] schreef:
Wij hebben een Tractive

Daar heb je een grotere variant van kopen (mocht je dat niet weten), die gaat 5 à 6 dagen mee. Wij hebben er drie bijgekocht, als een hond de tracker om moet dan kunnen we om en om opladen en één reserve.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:24

Ik raad ook zeker de Tractive aan! Wij gebruiken deze nu sinds 1,5 à 2 jaar en ik zou niet meer zonder dit ding kunnen. Hij is up to date, ik kan precies zien waar de hond zich bevindt en ik krijg een melding als hij de ingestelde veilige zone verlaat.
Er is in mijn ogen geen betere tracker op het moment dan deze.

Edit; tegenwoordig heb je ze ook in verschillende kleuren! :D

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 12:43

[***] schreef:
Wij hebben een Tractive

Hoe lang doe je er ongeveer mee? En hoe oud is die van jou?

Het is voor ons alleen een extra als we gaan wandelen. Ze lopen altijd aangelijnd, maar mocht er iets gebeuren, dan hebben we dat nog om ze hopelijk zsm terug te kunnen vinden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:03

Hier ook een Tractive. Hier ongeveer 1x per 5 dagen ongeveer aan de lader en dat doe ik dan snachts, kan m daarmee gewoon aan tuig laten zitten door magneet lader.
Verder super fijn systeem, hele mooie app. Zeker tevreden van.
In de app kun je ook energie besparende zones invoeren zoals thuis of stal, waardoor je batterij veel langer meegaat.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:24

Ik heb ook een tractive en over het algemeen redelijk tevreden over. Maar ik heb toch best vaak dat de gps wegvalt of ineens een stuk verder aangeeft dat de tractive daadwerkelijk is.

Afbeelding
Voor het idee (ik had hem hier aan mijn paard hangen), op de rode lijn staat het hekwerk en volgens de tracker is ze daar meerdere keren overheen geweest wat niet het geval is.

Batterij gaat hier ongeveer 36 uur mee trouwens dus daar klaag ik niet over.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:58

XxDiandraxX schreef:
Ik heb ook een tractive en over het algemeen redelijk tevreden over. Maar ik heb toch best vaak dat de gps wegvalt of ineens een stuk verder aangeeft dat de tractive daadwerkelijk is.

[ [url=m/98a6RK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor het idee (ik had hem hier aan mijn paard hangen), op de rode lijn staat het hekwerk en volgens de tracker is ze daar meerdere keren overheen geweest wat niet het geval is.

Toevallig grensgebied? Anders zou ik jet zeker eens bij Tractive kenbaar maken.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:03

Wij hebben de Weenect voor ons hondje van +/- 40cm hoog
Zijn daar tevreden over.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:04

Ik heb de tractive voor mijn Sheltie.

Twee stuks, zodat ik àltijd 1 met voldoende batterij aan zijn halsband heb.

Niet zozeer omdat hij een wegloper is, maar omdat ik héél veel weg ben met mijn camper.

En mocht hij ooit ergens schrikken, dan kan ik hem tenminste terugvinden.

Better safe than sorry, zeg maar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:18

Ik heb een Weenect. Wel voor de katten, maar die kunnen natuurlijk ook op een hondje.
Ik vind ze fijn.
Had er een die best vaak geen verbinding had. Over gemaild en toen een nieuwe gekregen. Nu geen problemen meer.
Ze verliezen ze nog wel eens en ze zijn heel makkelijk terg te vinden. Mede ook doordat je er geluid op af kan spelen. Je kan er zelfs heen bellen als dat nodig zou zijn.
Er zit ook een telfunctie op die je kan gebruiken om je dier bv te leren naar huis te komen (of terug naar jou in geval van een hond meestal).
M'n vriendin heeft een Tractive voor r hond. Die is ook tevreden. Die hoor ik overigens ook wel over dat ie wat vaker de gps op een rare plek heeft zoals bij XxDiandraxX.
Geloof dat een Tractive meer inzicht geeft in het doen en laten van je dier.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:22

Hier ook twee Weenect , erg tevreden over. Wij wonen best afgelegen maar zelfs in onze weilanden vind ik de honden makkelijk terug.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:25

Hier ook een tractive. Ik gebruik hem alleen als we hem los laten dat is ongeveer 2x per week. Thuis gaat hij in energiebesparende stand. Op die manier kunnen we bijna 2 maand met de batterij doen.

Op vakantie is het eens per 2 dagen opladen afhankelijk van hoeveel bereik we ergens hebben. Bij vrienden van ons in Zweden heb je amper mobiel bereik (wonen behoorlijk achteraf). Dan is de tractive dus constant bereik aan het zoeken waardoor hij met een halve dag leeg was.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:35

Wij hebben ook 2 tractive's voor onze katten en al jaren hier heel tevreden over!

De oude versie (2020) hebben we 2 batterijen voor, zodat we steeds kunnen wisselen. De normale batterij gaat niet super lang mee (3 dagen), de XL batterij wel 6 dagen.

Onlangs een nieuwe tractive erbij gekocht en die standaard batterij gaat echt veel langer mee (minimaal een week).
Deze heeft ook energiebesparing als de kat in huis is.

Al met al zijn we over beiden heel tevreden! Tractive heeft ook goede service, mocht je de tracker verliezen bijvoorbeeld.

We 'zoeken' de katten regelmatig in het donker en doen dan het lampje + geluidje aan op de halsband en binnen no time is de kat gevonden, ook in de bosjes etc.

Enige mindere zijn de best hoge abonnementskosten (zeker met 2 katten) en de standaard tractive (katten)bandjes verloren onze katten continu.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 15:44

Bedankt voor alle reacties!

Prijs en abonnement maken ons niets uit, de beter safe then sorry en het idee dat we ze terug kunnen vinden is voor ons véél belangrijker.

Qua inzicht wat ze doen gaat voor ons ook niet op, aangezien we het erf zeer goed omheind hebben en ze daar zonder tuigje of halsbandje lopen. Het is echt puur voor tijdens de wandelingen en op vakantie.

Zou er dan sowieso voor zorgen dat ze opgeladen zijn.

Goh, dan sta je ook wel even raar te kijken of niet XXDiandraXX?

Lees ook wel goede verhalen hier over Weenect. Ga denk ik die 2 even goed vergelijken nog.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:45

KimD schreef:
XxDiandraxX schreef:

[ [url=m/98a6RK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toevallig grensgebied? Anders zou ik jet zeker eens bij Tractive kenbaar maken.

Toch zeker kilometer of tien van de grens af en heb het op meerdere plekken al gehad. Ook in de loonse en drunense duinen mis ik vaak de helft van de route.

Dit was dan in duitsland maar mis ik ook de halve route. Blauw is wat hij heeft genoteerd en rood hebben we ook gelopen (rondje) en ik ben ik niet dwars over de grasvelden gelopen dus helaas niet erg nauwkeurig.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 03-11-22 15:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:50

Ik heb alleen ervaring met Tractive. Die heeft helaas heel vaak geen bereik. Ook in de buurt van ons huis niet, en ik woon zeker niet in the middle of nowhere. Ik heb al meermaals van anderen gehoord dat ze hetzelfde probleem hebben.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:11

Hier ook tractive. Heel tevreden mee
Afbeelding

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 18:41

Hè, over Tractive wisselende ervaringen dus.
Maar eens even kijken nog, ook naar de Weenect.