Loedertje, nu ca 1 jaar oud, was gisteravond niet thuis.. Niets voor haar aangezien haar hobby eten is, en juist op het moment dat dat beoefend kon worden, was ze er niet...

Nu heb ik een luikje, en mijn 4 lieverds gaan in- en uit wanneer ze willen, dus ik ging mij niet teveel opwinden..
Aantal keren toch het bekende fluitje gedaan bij de achterdeur, maar madammetje was in geen velden en wegen te bekennen..
Aangezien het volle maan is, en ik dan wel vaker 24 uur wat katten mis, dacht ik, ze zal ook wel haar jacht-instinct aan het ontwikkelen zijn.. ( Ze is gesteriliseerd en gechipt)
Uiteraard een rot-nacht, want je kudde is niet compleet..
Vanmorgen toch maar even op site van de wijk haar als 'vermist' opgegeven. Saillant detail is dat Loeder nooit heb horen miauwen.. Dus als ze ergens opgesloten zat, dan hoor je dus niets..

Uiteraard weer bij de achterdeur mijn fluitje gedaan, en haar geroepen.. Hoor ik klagelijk gemauw!!! Ik snel wat aantrekken, en daar zat ze, hoog in de eikenboom... Echt héél hoog!! Zeker 6 meter!!
Eerste reactie 'Ze leeft nog'.. Tweede ' Hoe krijg ik haar uit die boom' ....

Brandweer gebeld.. Kat moet 24 uur vermist zijn, dan komen we langs..
Dat zou betekenen dat ik zeker nog 8 uur moest wachten terwijl ze gewoon achter mijn tuin in een boom zit.. 'Ze komen er vaak wel zelf uit, want ze krijgen honger' ..
Ik snap deze reactie volkomen, er zijn ergere acties om uit te rukken, hier ga ik deze hulpdienst niet voor inschakelen. Had al bedacht dat ik de boom ging omzagen als madam er niet uit wilde komen

Nu is mijn Loetje een beetje aan de stevige kant, dus op dat punt redt ze wel een dag of 2 in de boom... En, ik heb een soort parkje achter mijn tuin, dat is wel een dingetje voor de brandweer..
En hoe reageert ze op een ladderwagen, mannen en kijkers erom heen.. Ze zit natuurlijk niet in een superflexe situatie..
Uiteraard eerst even de ouwelui bellen, blijft toch hun kleinpoes.. Niet direct een oplossing.. Dan mijn vriendin maar ff gebeld, die bleek een ladder te hebben van 5 meter.
Wij samen op missie, ladder in de polo gepropt, en dan richting de plek des onheils.. Loet zat er nog hoog&droog.. Was toch ook wel wat hoger dan 5 meter..

Gelukkig twee buurmannen die nergens voor terugdeinzen, allebei ook katten.. De een op de ladder, de ander aanwijzingen geven, op een gegeven moment met een hele lange tak die er lag, Loetje vermanend laten weten dat ze echt naar beneden moest!
En daar kwam mijn kleine meisje, hoor, kontje eerst, langs de stam omlaag, bij de laatste meter heb ik haar van de boom geplukt, kreeg uiteraard twee klauwen in mijn gezicht ( het is nogal een tantetje door haar historie) maar ze was eruit!!!!
Voor de buurmannen lekker wat biertjes gekocht, ladder weer terug naar mijn vriendin, samen ff lekker wat gegeten, en uiteraard Loet een flink blikje gegeven..
Hebben jullie ervaring met katten in de boom? Las dat je dan beter de dierenambulance kan bellen?
Uiteraard flierefluit ze nu weer gezellig buiten, afwisselend met slapies op de bank.. Katten!!!!