Kat (poes) in de boom....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat (poes) in de boom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:46

Wat een avonturen vandaag met één van mijn gepelsde kinderen...

Loedertje, nu ca 1 jaar oud, was gisteravond niet thuis.. Niets voor haar aangezien haar hobby eten is, en juist op het moment dat dat beoefend kon worden, was ze er niet... :(

Nu heb ik een luikje, en mijn 4 lieverds gaan in- en uit wanneer ze willen, dus ik ging mij niet teveel opwinden..
Aantal keren toch het bekende fluitje gedaan bij de achterdeur, maar madammetje was in geen velden en wegen te bekennen..

Aangezien het volle maan is, en ik dan wel vaker 24 uur wat katten mis, dacht ik, ze zal ook wel haar jacht-instinct aan het ontwikkelen zijn.. ( Ze is gesteriliseerd en gechipt)

Uiteraard een rot-nacht, want je kudde is niet compleet..

Vanmorgen toch maar even op site van de wijk haar als 'vermist' opgegeven. Saillant detail is dat Loeder nooit heb horen miauwen.. Dus als ze ergens opgesloten zat, dan hoor je dus niets.. :x

Uiteraard weer bij de achterdeur mijn fluitje gedaan, en haar geroepen.. Hoor ik klagelijk gemauw!!! Ik snel wat aantrekken, en daar zat ze, hoog in de eikenboom... Echt héél hoog!! Zeker 6 meter!!

Eerste reactie 'Ze leeft nog'.. Tweede ' Hoe krijg ik haar uit die boom' .... :?

Brandweer gebeld.. Kat moet 24 uur vermist zijn, dan komen we langs..
Dat zou betekenen dat ik zeker nog 8 uur moest wachten terwijl ze gewoon achter mijn tuin in een boom zit.. 'Ze komen er vaak wel zelf uit, want ze krijgen honger' ..

Ik snap deze reactie volkomen, er zijn ergere acties om uit te rukken, hier ga ik deze hulpdienst niet voor inschakelen. Had al bedacht dat ik de boom ging omzagen als madam er niet uit wilde komen _O-

Nu is mijn Loetje een beetje aan de stevige kant, dus op dat punt redt ze wel een dag of 2 in de boom... En, ik heb een soort parkje achter mijn tuin, dat is wel een dingetje voor de brandweer..

En hoe reageert ze op een ladderwagen, mannen en kijkers erom heen.. Ze zit natuurlijk niet in een superflexe situatie..

Uiteraard eerst even de ouwelui bellen, blijft toch hun kleinpoes.. Niet direct een oplossing.. Dan mijn vriendin maar ff gebeld, die bleek een ladder te hebben van 5 meter.

Wij samen op missie, ladder in de polo gepropt, en dan richting de plek des onheils.. Loet zat er nog hoog&droog.. Was toch ook wel wat hoger dan 5 meter.. O:)

Gelukkig twee buurmannen die nergens voor terugdeinzen, allebei ook katten.. De een op de ladder, de ander aanwijzingen geven, op een gegeven moment met een hele lange tak die er lag, Loetje vermanend laten weten dat ze echt naar beneden moest!

En daar kwam mijn kleine meisje, hoor, kontje eerst, langs de stam omlaag, bij de laatste meter heb ik haar van de boom geplukt, kreeg uiteraard twee klauwen in mijn gezicht ( het is nogal een tantetje door haar historie) maar ze was eruit!!!!

Voor de buurmannen lekker wat biertjes gekocht, ladder weer terug naar mijn vriendin, samen ff lekker wat gegeten, en uiteraard Loet een flink blikje gegeven..

Hebben jullie ervaring met katten in de boom? Las dat je dan beter de dierenambulance kan bellen?

Uiteraard flierefluit ze nu weer gezellig buiten, afwisselend met slapies op de bank.. Katten!!!! }:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:05

Dierenambulance kan niks in dit geval. Vraag of iemand een lange ladder heeft, zet die tegen de boom en klim er in. Mijn ervaring is dat katten er dan al heel snel uit springen. In mijn tijd bij de dierenambulance al een paar keer geassisteerd bij de brandweer, maar geen enkele keer bleef de kat lang genoeg in de boom zitten om zich te laten pakken.

Edit: Er overheen gelezen dat je dat al gedaan hebt. Hoger gaan zitten doen ze soms wel helaas.

Achterom

Re: Kat (poes) in de boom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:19

Oh ja, dat is een herkenbaar verhaal... wij kwamen op zondagavond terug, we waren niet heel vroeg dus het was al donker. Onze katten staan ons dan vaak al op te wachten, maar dit keer was er maar een.
Die alvast eten gegeven en wij ons erf rond. We hebben veel grote bomen staan en mijn man hoorde wat bij de wei. En ja hoor, dat klonk als een kat. oliebol.
Eerst de gewone ladder gepakt (manlief erop, ik onderaan om de ladder stabiel te houden). Maar katlief zat een stuk hoger nog.
Dus de lange ladder gepakt (dat ding is zwaar!), uitgeschoven en man op de ladder. Kat vond het spannend, en kreeg zelfs de neiging om omhoog te klimmen, muts.
Uiteindelijk had ze genoeg vertrouwen om toch een stapje naar mijn man te doen, waarna hij haar kon pakken.
Ze durfde er gewoon echt niet uit, de boel was ook ondergescheten, dus waarschijnlijk zat die arme kat daar al een tijdje.
Sindsdien is dat niet meer gebeurd gelukkig. De bewuste kat leeft helaas niet meer, maar haar broer
(die nog wel leeft) is een ontzettend goede klimmer, hij loopt ook gewoon ladders op en af. Dus ik ben niet zo bang dat we die nog een keer uit een boom hoeven te plukken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:06

Haha ze doet haar naam eer aan.
Gelukkig hebben jullie haar uit de boom gekregen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:26

}:)
Een mens krijgt al een hartverzakking als ze 's avonds niet thuis zijn :x

Hier gelukkig geen ervaring met hoog in de boom blijven hangen, maar ik heb wel een poezebeest wat een kei is in klimmen maar een echte sukkel in dalen :')
Komt ook altijd met kontje eerst naar beneden. Zelfs van een tak op 1m hoog :))
Die heb ik een keer met ladder van de schouw moeten halen omdat ze niet meer naar beneden durfde en kont eerst niet zo'n goed idee is op dakpannen :=
Kreeg toen een loszittende baksteen van de schouw op mijn neus #) Maar hé, alles voor poezel toch :D

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:56

Wat een avontuurlijke actie! :P Gelukkig veilig uit de boom kunnen halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:28

Het kleine serpent zat gisterochtend weer in die boom. ( Ik mistte haar wat te lang) Uiteraard klagelijk gemiauw.
Ik zag mij alweer het hele circus optuigen ( vriendin, ladder, buurmannen, bier kopen) en zei tegen haar:" je zoekt het maar uit, je weet nu hoe je terug moet komen".
En na een half uur lag de gebraden haan ( Kippie in dit geval) in mijn slaapkamer een beetje'niets-aan-de-hand' te spelen.. Wat laten we ons toch besodemieteren, hè :')

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:30

Ze lijkt ook echt op Loedertje van de strip _O-
Gelukkig is ze weer veilig uit de boom! Denk je dat ze er van geleerd heeft? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:13

Cayenne schreef:
Ze lijkt ook echt op Loedertje van de strip _O-
Gelukkig is ze weer veilig uit de boom! Denk je dat ze er van geleerd heeft? :D

Daar heb ik haar ook naar vernoemd :o

Ik gok van wel, want ze kwam met haar kont omlaag de eerste keer, met wat aanmaningen.
Zouden we ze dan toch wat kunnen leren..? En niet alleen als het ze uitkomt?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:15

Mijn vriend, boomverzorger, heeft zo al meerdere katten uit bomen gehaald omdat die er ook niet uit wilde komen. Hij klimt naar boven (veilig en gezekerd), neemt een zak/tas mee, dikke handschoen aan, kat in de tas, naar beneden en aan de eigenaren overhandigen.
Ben blij dat die van mij niet buiten komen :')

Gelukkig is jouwe weer veilig op de grond!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:50

Haha wat een draak :')
Wat kan je je dan machteloos voelen hè als je ze zo ziet zitten. Gelukkig weer veilig thuis.

Die van mij zat laatst ook zo hoog in een boom en ook zeer klagelijk te miauwen. Uiteindelijk koos ie ook eieren (brokjes) voor z’n geld..

Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:55

Oh, oh, oh.... die loeder toch, wat is ze avontuurlijk stout.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:03

Pandora2 schreef:

Hier gelukkig geen ervaring met hoog in de boom blijven hangen, maar ik heb wel een poezebeest wat een kei is in klimmen maar een echte sukkel in dalen :')
Die heb ik een keer met ladder van de schouw moeten halen omdat ze niet meer naar beneden durfde en kont eerst niet zo'n goed idee is op dakpannen :=
Kreeg toen een loszittende baksteen van de schouw op mijn neus #) Maar hé, alles voor poezel toch :D

Kontje eerst is juist super slim. Want face first werkt niet zo handig met hun gebogen nagels...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 02:54

Vriendin van mij bedacht ook om haar kat zelf uit de boom te halen met een ladder omdat de brandweer nog niet wilde komen.
Daarna kwam ze zelf vast te zitten en moest de brandweer alsnog komen :D

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 06:39

Rivendell schreef:
Vriendin van mij bedacht ook om haar kat zelf uit de boom te halen met een ladder omdat de brandweer nog niet wilde komen.

Hihihi, moest ze ook minimum 8u vastzitten voor ze kwamen? :+

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 06:59

Rivendell schreef:

_O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:27

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:40

Onze Nika overkomt soms dingen. Kan hij zelf niets aan doen, het gebeurt hem gewoon :') .
Zo ook in een boom vast komen te zitten, niet naar beneden kunnen/durven, ik vermoed na het schrikken van de hond van de buren (gelukkig hebben we beide een erf van meer dan een halve hectare, dus ze hoeven elkaar echt niet tegen te komen |o ).

We laten hem eerst even in zijn eigen sop gaar koken en hopen dat hij het zelf red, maar in de eerste maanden dat hij buiten mocht heb ik hem toch na een paar uur zelf maar er uit gehaald. Ladder tegen de boom, eventueel zelf nog verder klimmen over een paar takken, kat in z'n nekvel en hoppa.

Inmiddels is hij ouder en wijzer, maar er gebeuren hem nog steeds dingen, zoals op gejaagd worden door een pony, in zijn kont gepikt worden door een kip enzo.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:53

:D
Ja, je hebt soms zo van die sukkels die het echt niet getroffen hebben met hun portie geluk :')
1 van de 3 hier is ook zo'n gevalletje <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:53

Needje schreef:
Pandora2 schreef:

Kontje eerst is juist super slim. Want face first werkt niet zo handig met hun gebogen nagels...

Het is een raskenmerk voor de Noorse Boskat "head first":
Afbeelding
Bron: http://www.geocities.ws/sha_idris/History_NFO.html

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:58

Ah kijk, mijn pluizenbol komt inderdaad head first naar beneden. Maar dat is ook echt een alleskunner 8-)
Misschien dan toch in de verre voorouders noorse boskat :D Het is een ex-zwervertje, dus geen idee wat er allemaal in de genen zit.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:02

Rivendell schreef:

:')

Bij ons een keer 1 in een struik. Zat niet hoog ofzo maar klem tussen alle kleine takjes. Echt in het miden van de struik. :D Heeft een uur zitten mouwen en toen ben ik toch maar de struik in gekropen. Heb nog steeds littekens op mijn arm van de doornen in de struik

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:07

Rivendell schreef:

:= _O-
Het zal je maar overkomen :')

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:15

Ik laat ze altijd gewoon zitten. Als ze erin kunnen, dan kunnen ze er ook uit.
Wij wonen in het bos en hebben nu 5 katten en er al meer gehad. Allen hebben als jonkie wel eens een dag in een boom gezeten. Maar als je het ze zelf uit laat zoeken, dan komen ze er vanzelf uit en weten ze voortaan hoe het werkt. Als je ze eruit gaat halen hebben ze (vind ik tenminste) er niets van geleerd.