Voer voor een pers

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monody

Berichten: 224
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Voer voor een pers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 19:33

Beste bokkers,

Ik heb sinds een tijdje een onwijs lieve perzische kat mogen overnemen van een cliƫnt van mijn moeder die zo dementerend was dat ze er niet meer goed voor kon zorgen. Het is een onwijze lieverd alleen heeft ze geen stabiel goed voer gehad. Momenteel krijgt ze purina natvoer zakjes en hier is haar ontlasting goed op. Ik heb haar geprobeerd over te laten gaan op Feringa natvoer zakjes maar ze bleef maar aan de dunne, hoe weinig ik ook in haar oude voer deed om te mengen. Toen ik er helemaal mee ben gestopt ging ze al gauw terug naar haar goede ontlasting.

Nu zit ik met mijn handen in het haar. Ze heeft dus hele gevoelige darmpjes maar ik wil haar eigenlijk niet op "supermarkt" natvoer houden. Ik zat te kijken naar de blikjes van Alsa, deze schijnen licht verteerbaar te zijn. Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? Ik hoor het graag (en Luna ook :) )

sasja0705
Berichten: 2194
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:42

Hoe oud is de kat ?
En kent zij alleen natvoer of ook brokjes ?
Is zij verder gezond en in orde ?

Een van mijn Siberen heeft als kitten geen natvoer leren kennen alleen goedkope brokjes en "wat de pot schaft".
Gevoeld alle soorten natvoer geprobeerd, van goedkoop tot duur.
Nada... en het enigste wat ze wel wilde... daarvan kreeg ze dunne ontlasting en jeuk.
Na overleg met de DA krijgt zij dus (als de anderen hun natvoer krijgen) gekookte vis.
Maar tenminste heb ik haar van de goedkooe brokken weg kunnen krijgen. Maar ook dat duurde en was puzzelen, welke brok zij lust en ook goed op doet.

Monody

Berichten: 224
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 20:17

Ze is 2 jaar, kent natvoer en brokjes. Verder helemaal gezond. Ze kent alleen enkel wel natvoer en brokjes van de supermarkt en geen ander voer.

sasja0705
Berichten: 2194
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Voer voor een pers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 20:45

Dan zou ik eerst langzaam overstappen op beter droogvoer.
Purina zakjes zijn ook niet zoooo extreem slecht.
Ik heb mij al eens verbaast hoe veel troep in sommige dure merken zit ( had ergens een artikel... even zoeken of ik die nog vind) droog als ook natvoer.