Rocco hondenvoer

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troetjoek
Berichten: 213
Geregistreerd: 08-12-06

Rocco hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 22:08

Hallo allemaal,

Mijn bordercollie staat nu op dieet voeding van prins geperste brok.
Echter krijgt ze hier jeuk van.

Hiervoor voerde ik Taste of the wilde en kreeg ze 2 x daags een handje brok.. maar ondanks dat en veel beweging kwam ze toch aan en de brokken vond ze maar zo zo.

Prins eet ze heel goed maar toch overal jeuk.

Nu zat ik eens te neuzen op de zooplus website en Rocco nat voer kreeg ze al maar nu zag ik ook de brokken die lijkt mij wel wat.

Heeft iemand ervaring met deze brokken ?
Of wellicht andere brokken.

kiwiwitje

Berichten: 20228
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Rocco hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:42

Ik zou eerst achterhalen waarvan ze jeuk krijgt. Dan is het makkelijker zoeken naar een voeding die passend is.

troetjoek
Berichten: 213
Geregistreerd: 08-12-06

Re: Rocco hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 23:10

Vlooien en andere beesten zijn uitgesloten. Geen schilders,rode huid of wat dan ook.
Maat wel steeds met haar komt bij me staan van kriebel me en dan die achterpoot heen en weer.

Qua eten krijgt ze van alles, rauw,blikvoer,brok. Maar echt sinds de prins procair light jeuk

kiwiwitje

Berichten: 20228
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 23:57

Dan zit er iets in die brok waarschijnlijk. Dus dan moet je eigenlijk beginnen met een brok waar niets in zit van wat ook in de prins zit. Dan kun je later weer dingen toevoegen zolang t goed gaat tenzij je de brok die je op dat moment voert goed bevalt

Daarnaast de vraag; waarom light. Want als je dan bijv alleen al kijkt naar t vetpercentage verschil tussen de rocco en de prins light.. dan is dat een wereld van verschil. Zeker gezien de meeste van rocco t dubbele aan vet bevatten.

Alle varianten van rocco bevatten kip en/of kalkoen/ander gevogelte.
Dit is het hoofdingredient van de prins. Dus valt simpelweg eigenlijk alles van rocco af voor nu. Door de samenstelling en door t vetpercentage.

Dan denk ik persoonlijk dat je beter af bent bij bijvoorbeeld wolf of wilderness elements, brit care grain free salmon & potato (sensitve hert kan ook), natural greatness lam of zalm. En als t echt ook om t dieetvoer gaat, dan de natural greatness rabbit.

Met een hele duidelijke noot erbij voor alle voeding waar je naar gaat kijken;
Allergieen zitten op eiwitten. Niet op vet. Gevogelte vet is dus voor allergie geen probleem.

Mizora

Berichten: 18281
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Rocco hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:22

Gevogeltevet geen probleem zeg ik je zo niet na, dan ga je namelijk uit van geen vervuiling met eiwit, terwijl die kans behoorlijk groot is.

Maar ik verwacht het eerder in andere ingrediënten dan in de kip of rundvlees, als je kijkt naar wat eerder wel goed ging. Ik verwacht dat een graan het probleem is, of eventueel de kalkoen, want dat is ook geen gebruikelijk ingrediënt voor veel bronnen. Dat moet je echter met je eerdere producten vergelijken.

De samenstelling van prins provare light:
SAMENSTELLING: gedehydreerde kip en kalkoen (26%), maïs, tarwevezels (8.5%), gedroogde cichorei, maisgluten, cellulose (6.5%), tarwe, dierlijk vet (rund), gevogelte eiwithydrolysaat (3%), maltodextrine, zalmolie, inuline, gist, gehydrolyseerde kippenlever (0.15%), zonnebloemolie.

Ik zou kijken naar een rijstbrok zonder tarwe of mais

kiwiwitje

Berichten: 20228
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:37

Voor de allergie is gevogelte vet geen probleem omdat allergieen op eiwitten zitten.
Vervuiling kun je dan op alles zetten. Want als je een graanvrije brok pakt die geproduceerd word waar ook graan geproduceerd word dan is de kans op vervuiling net zo groot of misschien zelfs groter. Het zelfde geld voor voer wat gemaakt word in een fabriek waar gevogelte verwerkt word ookal is de brok vrij van gevogelte(en dus ook vet).

Maar wat ik ook merk in de shop hier, zeker toen ik een van bovengenoemde merken nog verkocht had ik veel klanten die allergisch waren voor gevogelte en 0,0 klachten op voeding met gevogeltevet. En het zelfde hoor ik nog steeds na aanpassing voer bij anderen.

Die kans is dus echt behoorlijk klein te noemen.

Alleen zowel door t light als dat in rocco alles kip/gevogelte bevat geeft mij duidelijk aan dat rocco nu niet passend is als test.

Zeker aangezien er zat graanvrije varianten zijn op bijv mono lam en zalm.