Wat zijn nou écht lekkere hondenbrokjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

JudithGigi

Wat zijn nou écht lekkere hondenbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-22 14:36

...voor onze diva, Appa.
Afbeelding

Hij heeft een paar maanden terug iets verkeerds gegeten en sindsdien is hij mega kritisch op zijn brokjes... Hij kreeg eerst Prins, maar daarna zijn we overgestapt op farm foods brokjes. Dit ging kort goed, maar daarna waren ook die niet meer lekker genoeg. Hij is door de DA gecheckt en helemaal gezond overigens :)

We willen niet álle merken gaan trial-en-erroren, dus daarom willen we hier vragen voor suggesties :D

Ik ben dus wel echt opzoek naar brokken, en geen nat of vers voer oid

Nyaleti

Re: Wat zijn nou écht lekkere hondenbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:42

Wat vind hij kwa snacks of tussendoortjes lekker? Vanuit die hoek zou ik gaan zoeken anders is het inderdaad op goed geluk vele zakken proberen.

Wordt hij wild van een stukje vlees? Dan zou ik zoeken naar een brok waar weinig troep en veel vlees in zit. Bv voer van Renske, wolf of wildernis of dat met een A.. Anacara? Geen idee hoe het nou precies heet :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:53

Mijn herder is ook kritisch (wel al vanaf het begin) Acana gaat hier goed naar binnen, sowieso alles met veel vlees erin ook kwa blikvoer. Rauw vlees is helemaal feest voor haar, maar ik vind het echt vies dus dat doen we maar 1 dag in de week.

Ironically common sense is not common...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:58

Wij varieren tot nu toe altijd met brokjes. Ik heb t idee dat honden ook niet altijd maar hetzelfde willen eten. Ze eten het een poosje goed en dan zijn ze er ineens op uitgekeken. Dan maar weer eens iets anders.
Sowiezo zijn ze niet moeilijk of gevoelig op het voer.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 28-10-22 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-22 14:58

Nyaleti schreef:
Wat vind hij kwa snacks of tussendoortjes lekker? Vanuit die hoek zou ik gaan zoeken anders is het inderdaad op goed geluk vele zakken proberen.

Wordt hij wild van een stukje vlees? Dan zou ik zoeken naar een brok waar weinig troep en veel vlees in zit. Bv voer van Renske, wolf of wildernis of dat met een A.. Anacara? Geen idee hoe het nou precies heet :')

Kaas wordt hij altijd wel wild van :')
Van bijvoorbeeld een klein stukje salami of ham wordt hij ook helemaal wild, dus misschien kan ik inderdaad ook die richting op kijken.

Wolf of the wilderness heb ik destijds ook over getwijfeld, maar toch voor farmfoods gegaan omdat die in de de fysieke winkel hier verkrijgbaar was. Acana (en ook edgar cooper trouwens) heeft hij in de winkel flink aan lopen snuffelen, maar daar niet voor gegaan omdat ik het duur vond voor een gok..

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-22 14:59

Babootje schreef:
Wij varieren tot nu toe altijd met brokjes. Ik heb t idee dat honden ook niet altijd maar hetzelfde willen eten. Ze eten het een poosje goed en dan zijn ze er ineens op uitgekeken. Dan maar weer eens iets anders.
Sowiezo zijn ze niet moeilijk of gevoelig op het voer.

Dat is natuurlijk ook een optie! We hebben laatst weer een flinke zak prins gekocht omdat hij ergens met groot enthousiasme een oud brokje onder de koelkast op at, maar na 2 dagen daarop was het weer niet meer lekker :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:09

Dan zou Ik zeggen ; wolf of wilderness. Evt afwisselen tussen de smaken. de zakken beginnen al op 1 kg
Of eens kijken naar eden. Met name de semi moist. in 3 smaken te krijgen, kleinste zakken zijn 2 kg

Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.specialmuchi.nl - Instagram: @specialmuchi

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:15

Ik varieer ook een beetje. Heb als basisvoer Wolfsblut Western Cape, daar koop ik grote zakken van, en ze krijgt 2 keer per week in de ochtend een ander smaakje, Wolfsblut Jack Rabbit of Wolfsblut Wild Game. Verder krijgt ze in de avond 2 lepels paté door de brokken. Ook hier variatie in, de 3 eerder genoemden in de paté variant (helaas nu niet te verkrijgen), de Wolfsblut Wild Camel, Stuzzy konijn, Carnilove pouch met struisvogel of Kennels favorite met konijn.
Behoorlijk wat afwisseling dus. En het is een hond met veel allergieën, haar beste dierlijke eiwitbron is struisvogel, dan patrijs en dan konijn. Kameel is ook 1 van de weinige dierlijke eiwitbronnen waar ze wel tegen kan.

Wolfsblut heeft een stuk of 15 verschillende varianten. Wel bijna alleen online te koop.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:21

Het zit echt in het ras helaas.... Ze eten het 3x en dan hoeven ze het niet meer.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:46

Onze herder had ik op Wolf of Wilderness, maar die ging aan de dunne helaas. Hij krijgt, na wat proefverpakkingen met alle smaken te hebben geprobeerd, nu Jarco sensitive hert en dat blijft toch zijn favoriet.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:51

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Stacey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:59

Hier ook een lastige eter. Met mijn chihuahua ook veel merken geprobeerd. De brokken die hij graag eet zijn schesir ham smaak brokken en de acana light&fit. Ik dacht voor de afwisseling Orijen te kopen aangezien die bijna hetzelfde is als Acana maar dan met meer vlees, maar die at hij toch met moeite, liever Acana. Ik ga nu butternutbox proberen als extratje bij zijn brokken ben benieuwd of hij het lekker vind, maar die moet ik nog ontvangen.
Hij steelt ook heel graag de brokken van onze grote hond. Dat zijn Versele-Laga opti life prime brokken. Die nemen ze hier zelfs aan als snoepjes!
Laatst bijgewerkt door Stacey op 28-10-22 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:05

Ik lees mee, mijn Parson Russel pup is ook een dramatische eter.
Tot nu toe ben ik niet veel aan het wisselen gegaan. Brok van de fokker(toevallig van het merk Fokker) bleek schimmel in te zitten, hoopte dat die weg gooien de oplossing was, maar nee. Proefzakje van dat zelfde merk en Carnilove gaan ook matig. Na 2 kleine zakjes Carnilove een grote zak gekocht, helemaal fout natuurlijk |o .

Nu is ze aan wisselen en is het nog erger. Ze krijgt nu brokken soep met een beetje Royal Canin natvoer. Binnenkort als de natvoer op is gaat er wat Rodi worst doorheen.

De brokken die we hebben staan moet ze maar op eten uiteindelijk. En als ze over gaat op volwassen voer heb ik nog geen idee wat ik ga voeren. Ik had gewoon brokken van een knap merk in mijn hoofd, maar zit nu toch te denken om te kijken of ze vers wel knap wil eten.

Super fijn voer van Equilin bestel je hier:
https://Equilin.eu/rWRQb0

5% korting bij Agradi met DENCI5

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:09

Geen hond heeft hier ooit Royal Canin laten staan. Kregen/krijgen ook altijd op vaste tijdstippen de brok afgemeten dus eten het liefst de hele dag, maar helaas voor de hond. :D

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:19

Die van ons krijgt royal canin sensitive omdat tie erg gevoelig is qua voer. Hij eet dat goed en verdraagt het ook heel goed. Het is wel bekend dat heel veel honden farm food niet bepaald smakelijk vinden.
De onze is geen zwitserse witte herder, maar een halve groenendaeler.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:28

Hier ook een extreem kieskeurige eter. Het enige wat ze al tijden goed eet is een mengeling van Acana Ranchlands, Ancana Graslands, Darf vol wild en Darf vol regular brok.

Voor andere brokken (en zelfs vlees..) trekt ze na 3 dagen haar neus op en weigert gewoon te eten..
Laatst bijgewerkt door MabuPets op 28-10-22 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:37

Mijn uiterst kieskeurige chihuahua vind alleen Farm Food schaap te eten. Maar liefst heeft hij ook vlees.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:41

Bravura schreef:
Geen hond heeft hier ooit Royal Canin laten staan. Kregen/krijgen ook altijd op vaste tijdstippen de brok afgemeten dus eten het liefst de hele dag, maar helaas voor de hond. :D

Die wordt hier wel laten staan. 3 honden. :')
Wij proberen wat af te wisselen, en daarnaast regelmatig wat blikvoer erdoor. Maar het blijft lastig hoor.
Frolic wordt bijzonder goed gegeten, gebruiken we voor de puppycursus. Maar om dat als standaard brok te geven..

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z2+3
Milente’s Belle Amie L1+4
Milente’s Past & Present

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:44

Volgens mij wordt Edgard & Cooper vaak goed gegeten door kieskeurige honden. Je hebt er trouwens ook kleine zakjes van (van een kilo of 2), dan kun je het uitproberen zonder dat het je meteen kapitalen kost.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:58

Onze hond krijgt Wolf of Wilderness en daarnaast elke dag gestoomd vlees.
Hij doet het er super op en de brokjes worden met smaak gegeten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:05

Ik begon met de vraag, wat doe je als ze niet eet???

Die vraag is erg belangrijk , om het vervolg vastte stellen.

Net als de vraag, als ze niet eet, wat doe je dan??
Wat krijgt ze tussendoor??? En pas op, meestal is dat meer dan je denkt. ( je maakt nrood klaar, korstje kaas, of je snijdt groente of fruit , dus stukje sinaasappel. )

Ik heb 6 honden. 2 alleseters. 1 daarvan snel aan de schijt. En 4 chiwafwafs. De meest over het paard getilde honden ter wereld!!!! Echt ik meen het. De andere 2 zijn dus Duitse herder en een herdermixje.
Duitser eet alles is jong en wordt niet dikker. Dus goede voeding is van belang. Anders nog een groter gratenpakhuis als dat hij al is.
Mixje is een alleseter. Geen voorpootjes dus oppassen dat ze niet te dik wordt. De chiwafwafs zijn niet kieskeurig opgevoed. Maar eten gewoon 3 dagen niet als het hun niet smaakt. Ze krijgen bij mij geen tussendoortjes. En krijgen pas iets als ik denk dat ze echt gevaar lopen ( bloedsuikerspiegwl) ik heb nu dus Darf bite. En zelfs de mini’s eten ze goed.
Voor mij is het echt een strijd met de mini’s. En de Duitser is gevoelig. Kan dus niet zomaar iets voeren. Het meest voer ik vers vlees met groentes, noten en andere dingen, maar brokken blijven belangrijk.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:07

Dennis schreef:
Ik lees mee, mijn Parson Russel pup is ook een dramatische eter.
Tot nu toe ben ik niet veel aan het wisselen gegaan. Brok van de fokker(toevallig van het merk Fokker) bleek schimmel in te zitten, hoopte dat die weg gooien de oplossing was, maar nee. Proefzakje van dat zelfde merk en Carnilove gaan ook matig. Na 2 kleine zakjes Carnilove een grote zak gekocht, helemaal fout natuurlijk |o .

Nu is ze aan wisselen en is het nog erger. Ze krijgt nu brokken soep met een beetje Royal Canin natvoer. Binnenkort als de natvoer op is gaat er wat Rodi worst doorheen.

De brokken die we hebben staan moet ze maar op eten uiteindelijk. En als ze over gaat op volwassen voer heb ik nog geen idee wat ik ga voeren. Ik had gewoon brokken van een knap merk in mijn hoofd, maar zit nu toch te denken om te kijken of ze vers wel knap wil eten.

Hier ook een Parson van nu 13 maanden :j . Dame was een hele moeilijke eter, zelfs voor vers vlees haalde ze haar neus op en ze werd er ook niet dikker op.

Nu staat ze sinds drie maanden op Farmina lam met pompoen en bosbes en het gaat super goed. Soms moet ik even met haar spelen (lees, brokjes door de kamer schieten) maar na drie of vier brokjes gaat ze zelf eten.

Sommige smaken hebben zakjes van 800 gr. Handig om te proberen.

Niet geheel onbelangrijk; ze heeft super mooie ontlasting.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:27

JudithGigi schreef:
Wolf of the wilderness heb ik destijds ook over getwijfeld, maar toch voor farmfoods gegaan omdat die in de de fysieke winkel hier verkrijgbaar was. Acana (en ook edgar cooper trouwens) heeft hij in de winkel flink aan lopen snuffelen, maar daar niet voor gegaan omdat ik het duur vond voor een gok..

Ik heb toen juist acana gekozen omdat het ook in hele kleine zakjes stond bij mijn dierenwinkel, en ik het dus redelijk veilig kon proberen. Ze hebben ook zakjes van 400gr van een aantal smaken.

Ironically common sense is not common...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:32

robert45 schreef:
Het zit echt in het ras helaas.... Ze eten het 3x en dan hoeven ze het niet meer.

De herders hier eten proplan thans al drie jaar aan een stuk zonder problemen.
Als de oudste al eens wat traag is dan gaat er wat zalmolie of schapenvet overheen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[HAW] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 19:33