Alvast bedankt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Happinez schreef:Ik heb een langhaar brit ( uit korthaar ouders ) en vrienden van mij hebben een kortharige brit.
En onze ervaring is dat onze HTK katten aanhankelijker zijn dan de britten.
Als je echt een gezelligheidsdier zoekt om ook mee te knuffelen e.d. dan zou ik denk ik zelf geen brit nemen.
Happinez schreef:Ik heb een langhaar brit ( uit korthaar ouders ) en vrienden van mij hebben een kortharige brit.
En onze ervaring is dat onze HTK katten aanhankelijker zijn dan de britten.
Als je echt een gezelligheidsdier zoekt om ook mee te knuffelen e.d. dan zou ik denk ik zelf geen brit nemen.
xPareltje schreef:HTK katten zou ook kunnen maar dat zijn vaak katten die naar buiten willen en we willen echt een binnenkat.
Nachtlampje schreef:Let je goed op of de katten een stamboom hebben maar vooral getest zijn op erfelijke ziekten (en dat je dat ook mag inzien!)? Binnen dit ras is er geen ruimte meer om gewoon een leuke kat te kopen, de kans op hart- en nierproblemen wordt gigantisch hoog bij ongeteste ouderdieren waar je de afkomst niet van weet.
Ik heb er twee, en ik vind het heerlijke katten met een hoge kroelfactor. Echt schoot katten zou ik het als ras niet noemen, eentje wil bij mij wel op schoot maar alleen als de omstandigheden perfect zijn en ze is snel beledigd.
Ik heb ook een nestje gehad ooit en daarvan hoor ik van 3 van de 5 dat ze nooit op schoot komen. 2 zijn net zulke dikke kroelkonten