Vliegende Podenco Tim

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandynop

Vliegende Podenco Tim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 20:49

Hi allemaal :wave:

Afgelopen maand was Tim anderhalf jaar in Nederland. Hij wordt in december 3 jaar. Dit is een geschatte leeftijd, want Tim heb ik geadopteerd via een stichting en hij komt dus uit Spanje! Zuid Spanje, om precies te zijn uit Olvera.

Tim is lief, grappig en een eersteklas Podenco. Soms (oke met enige regelmaat :+ ) bananen in de oren en oh, oh wat is jagen leuk. Omdat ik merkte hoe leuk hij het vond om op het strand achter de vogels aan te mogen rennen heb ik Tim deze zomer voor het eerst meegenomen naar de WRA. Hij vindt het fantastisch en wat is het voor mij genieten om hem zo te zien genieten!

Geniet mee van mijn vliegende spookje <3

1. Allereerst, meet Tim. Op het strand, één van zijn favoriete plekjes
Afbeelding

2. Tim wordt soms een beetje fanatiek van de haas waar hij achteraan mag rennen, zijn focus is dan duidelijk zichtbaar
Afbeelding

3. Nogmaals vol focus
Afbeelding

4. Vliegen kan deze jongen ook! SuperTimmie!
Afbeelding

5. Maar zo rennen, dat doet hij het liefst lachend deze stuiterbal :):)
Afbeelding

6. Nog één rondje, oortjes omhoog en focus!
Afbeelding

7. Om vervolgens voldaan weer mee naar huis te mogen, waar er heerlijk op de bank geluierd mag worden. :+:
Afbeelding

Naast de renbaan doen we met Tim ook aan frisbeeën. Dat seizoen is nu voorbij, dus daar beginnen we na de winter weer mee. Los van de hondensporten is Tim uiteraard ook heerlijk huishond, waarbij bankhangen, spelen en knuffelen heel hoog in het vaandel staan. Net zoals de lekkere wandelingen door bos, duinen en over het strand.

Hopelijk hebben jullie net zo van Tim genoten als dat ik dat doe als ik de foto's zie!

Anna79

Re: Vliegende Podenco Tim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:55

Heel gaaf!!! Ik vraag mij af, op zo'n renbaan, krijgen ze dan op het eind een beloning of iets?

Kinke

Re: Vliegende Podenco Tim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:57

ik vind ze zo leuk!! helaas totaal niet geschikt om hier bij de boerderij te hebben.
Prachtige hond TS

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 21:16

Anna79 schreef:
Heel gaaf!!! Ik vraag mij af, op zo'n renbaan, krijgen ze dan op het eind een beloning of iets?

Dankjewel! Ik heb even geen foto van de "haas" waar ze achteraan rennen, maar die valt er na een x aantal meter af. Daar sta ik, waarbij ik de haas oppak en er even met Tim mee speel. Wat hij ook erg leuk vind, want dan mag hij er even in happen. Vervolgens krijgt hij van mij een koekje en neem ik hem mee de baan af. :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:43

Mandynop schreef:
Anna79 schreef:

Dankjewel! Ik heb even geen foto van de "haas" waar ze achteraan rennen, maar die valt er na een x aantal meter af. Daar sta ik, waarbij ik de haas oppak en er even met Tim mee speel. Wat hij ook erg leuk vind, want dan mag hij er even in happen. Vervolgens krijgt hij van mij een koekje en neem ik hem mee de baan af. :D

Ah dat is dan zijn beloning, leuk! Bedankt voor de info!