Sterk bench bed/matras

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Sterk bench bed/matras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 15:06

Wij hebben een 7 maand oude labrador pup. Super lieve en brave reu. We gaan naar training en wandelen veel (maar ook niet teveel ivm zijn leeftijd). Hij is super relaxed en is erg goed in slapen.

'S nachts en als we weg zijn zit hij in zijn bench. Ook dit gaat zonder problemen. Hij blijft makkelijk (zonder piepen of blaffen) alleen thuis overdag en 's avonds brengt hij zichzelf naar bed als wij gaan slapen.

Helaas is hij nu begonnen aan het kapotmaken van zijn bench matras. Hij trekt al de vulling eruit en lijkt ook plukken op te willen eten. Zijn matras in zijn bench laten liggen is dus eigenlijk geen optie meer.
Helaas is ie sowieso echt een sloper. Als ik nieuwe speeltjes koop zijn ze binnen een kwartier kapot. Gelukkig sloopt hij tot op heden alleen zijn eigen spullen! Hem los in huis laten lopen durf ik alleen toch (nog) niet aan.

Er moet dus een nieuw bed komen voor zijn bench...
Maar ivm zijn liefde voor slopen geef ik liever niet teveel geld uit en het bed moet wel zo stevig zijn dat ie deze niet binnen 1 nacht leeg kan eten..

Hebben jullie tips voor een goed bench bed/matras?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:13

Het klinkt een beetje banketstaaf, maar alles kan kapot.
Ieder matras, deken, kussen kan gesloopt worden helaas.

Heeft je hond genoeg kauw speelgoed/kluiven?

ImLucky

Re: Sterk bench bed/matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:39

onze jonge lab reu doet dat ook met zijn oude kussen, en nu het eenmaal beetje kapot is gaat hij er ook helemaal voor. met nieuwe kussens (van deer hunter) doet hij dit niet, en ook niet met spullen van ons.
voor zijn kouw behoeftes krijgt hij wel herten gewei, want alle anderen gaan veel te snel op.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:41

rien10 schreef:
Het klinkt een beetje banketstaaf, maar alles kan kapot.
Ieder matras, deken, kussen kan gesloopt worden helaas.

Heeft je hond genoeg kauw speelgoed/kluiven?

Dit inderdaad. Ik vind Vetbedden fijn, heb in het begin gewoon een oud dekbed gebruikt, en ook wel eens fleecedekens. Maar het was een fase en nu sloopt ze niks meer gelukkig. Wat je ook kan proberen is een fleecedeken waar je eerst zelf lekker onder gaat liggen op de bank zodat je geur erin komt. En deze dan daarna in de bench geven, soms zoeken ze gewoon troost en dan kan zoiets helpen. Ookal gaat alleen thuis blijven goed zonder piepen en blaffen, kan het toch zijn dat ze je missen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:51

Oh herkenbaar, onze labrador sloopte ook al zijn kussens (zeker alles met rits). Een fleece deken kan een oplossing zijn, een deken is dan wel niet zo dik, maar daar komen in ieder geval geen plukken vulling uit. We hebben uiteindelijk ook een tijdje geen kussen in de bench gehad (hij begon ook steeds zijn deken/kussens aan de kant te graven). Nu is het gelukkig voorbij (hij is nu 1 jaar en 1 maand) en hebben we überhaupt geen bench meer in de woonkamer. Geef je hem ook iets te kauwen mee in de bench? Bijvoorbeeld Nylabone Teething Keys.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:24

Lastig! Onze hond is inmiddels 9 en maakt nog steeds haar kussens kapot. Inmiddels hebben we al zoveel opties geprobeerd, maar eigenlijk heeft niks het echt lang volgehouden. Zij heeft de neiging om te gaan graven voordat ze ergens gaat liggen en met die scherpe nagels en de kracht die ze erbij zet, scheuren veel hoezen kapot. Als we thuis zijn en ze gaat graven dan stopt ze wanneer we er wat van zeggen, maar als we er niet zijn valt dit niet te controleren.

Wat bij ons het beste geholpen heeft is een schapenvacht als 'kussen/kleed'. Deze schoof namelijk gewoon mee als ze ging graven/draaien voor het liggen. Het enige wat je dan zou moeten kijken is of je pup die niet kaal gaat plukken.

Daarnaast is het ook minder wanneer ze een extra dekentje/fleecekleed heeft. Vaak wanneer deze helemaal opgefrommeld wordt en ze daarop kan liggen, ligt ze goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:17

Gewoon niks. Tot ie van zn sloopgedrag af is. Maar vaak is slopen wel een teken dat er ergens iets niet helemaal top zit, te weinig kauwen, frustratie ergens in, kopje te vol. Teveel of te weinig mentale stimulatie.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:45

Hoeveel moet hij gemiddeld dan overdag in de bench zitten?
Als hij 's nachts in een bench zit en overdag ook dan kan het ook frustratie/verveling zijn.
Het is een jong dier en zit dan toch opgesloten in een beperkte ruimte.

Je kan ook een deel van de kamer/keuken/bijkeuken/hal voor hem afschermen zodat hij meer ruimte heeft, waar hij toch veilig zit.
Je kan op de grond een eenvoudig vetbed leggen of zo, in ieder geval iets zonder vulling.
Maar als hij blijft kapot maken dan maar even helemaal niets, alleen zijn kong e.d. waar hij op kan bijten.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:03

Heb je een camera bij de bench staan? Misschien kun je kijken wanneer het gedrag het meest voorkomt? Is het als hij wakker wordt of als hij alleen is?
Misschien is dit het moment waarop hij aangeeft dat hij niet (te lang) meer in de dichte bench wil zitten? Met een camera kun je kijken wat je hond doet.

Dan kun je ook eens kijken wat hij doet als hij zichzelf naar bed brengt en je het deurtje eens open laat staan en je zelf naar bed gaat.

Daarnaast is het misschien fijn als hij overdag in de bench moet om een alternatief te bieden in de vorm van kophuid of een gevulde kong o.i.d.? En er zijn genoeg leuke sloop-proof speeltjes te koop, misschien wat duurder, maar je hond doet er een stuk langer mee :j

Als zijn sloopgedrag daarnaast nog aanhoudt, dan inderdaad wat Kiwitje zegt, de bench leeg houden.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:12

Op mijn werk hebben wij antischeurmaterialen van Meditex. ( gehandicaptenzorg)
Zij kunnen van antischeurstof eventueel ook wel wat op maat maken.
Je zou ze kunnen benaderen voor een prijsopgave.
Let wel: Antischeurstof is niet goedkoop
Laatst bijgewerkt door Evelyne79 op 26-10-22 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 18:27

Net gelijk naar de welkoop geweest en weer meer te kauwen gehaald. Hij had al wel wat kauwspeeltjes, maar even wat afwisseling. Ook krijgt hij met regelmaat een runderoor, maar die gaan tegenwoordig ook snel op!
Stuk hertengewei is ie nu druk mee en na n kwartiertje lagen de eerste stukken er al af .
Had gehoopt dat ze vetbedden hadden, maar helaas..

Hij heeft al een (dunne) fleecedeken in de bench erbij liggen sinds wij hem hebben (dus direct vanaf de fokker), hier doet ie eigenlijk niks mee, maar trekt hem dus ook niet kapot.

Verder zit ie nagenoeg overdag niet in de bench. Mijn vriend werkt 9 van de 10x thuis en dan is Bucky (de hond) dus gewoon los. Als hij niet thuis werkt kan Bucky eigenlijk altijd met mij mee naar het werk.
Maar we hebben wel een zoontje van 2,5jaar oud en willen wel eens ergens heen waar honden niet welkom zijn (dierentuin, binnen speeltuin, zwembad etc), dan zit Bucky wel eens n paar uurtjes in de bench.

Een stuk van het huis afzetten wordt lastig, ons huis is behoorlijk open (geen keukendeur bijvoorbeeld) en over hekjes springt hij met gemak heen..

Andere tips ga ik verder naar kijken

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:32

Mijn Aussie heeft die fase ook gehad. Hij kreeg dan gewoon niets in de bench. Ik ging niet elke keer weer een nieuw kleed, kussen of iets dergelijks kopen zodat hij het weer kon slopen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:28

EDIT
Het kan ook goed zijn dat het weggaan gewoon meer stress is voor 'm als jij denkt en/of dat ook de bench dicht en de combi met alleen blijven dus gewoon nog te heftig is voor 'm en dat je hierin misschien stappen terug moet gaan doen en opnieuw beginnen. 's nachts in de bench is ook weer anders als overdag weggaan bv. Kan soms heel subtiel zijn.

Vaak kun je sloopgedrag wanneer je weg bent namelijk toch wel echt linken aan verlating angst, ook al laten ze misschien niet alle symptomen zien die zogenaamd bij verlatingsangst horen en sloopt hij zoals je al zei in 't algemeen wel graag al. Ik zou dus ook zeker even kijken naar het stukje weggaan en/of bench en of dat niet te maken heeft met een dieperliggende oorzaak van het slopen. Want het slopen in dit geval is denk ik wel een uiting van zich niet helemaal prettig voelen misschien.

Zeker omdat je aangeeft dat hij overdag ook nagenoeg niet in de bench zit, en eigenlijk maar weinig alleen is, is hij dan wel echt zo relaxed als hij er dan wil in moet wanneer je weggaat? en zo goed gewend aan de bench? Ik denk dat het het waard is om hier ook zeker even naar te kijken :j Eventueel opnieuw opbouwen/trainen met weggaan bv.

Mij lijkt dat veel aannemelijker als dat je uitgaat van verveling of iets dergelijks in dit geval. En wanneer je dan zo de oorzaak aan kunt gaan pakken, zal sloopgedrag vaak ook gewoon volledig wegtrekken als je hierin de oorzaak vind en is een bench leeghalen e.d. helemaal niet nodig imo. Maar goed, dat is ook afgaand op mijn gevoel van wat ik lees. Ik zou zeggen neem het alleen zijn nog eens goed onder de loep, en ook het in de bench zitten. Vaak zijn stress signalen heel subtiel en hoeft een hond niet uit z'n plaat te gaan of te blaffen om aan te geven dat iets stress levert/teveel is. Sloopgedrag kan daar oa ook op duiden in een situatie als deze bv.

Een bench leeghalen, anti scheur materiaal aanschaffen, meer knagen e.d. is dan uiteindelijk alleen maar symptoom bestrijding, en als de oorzaak echt bij het stukje bench gewenning en/of de verlatingsangst zou liggen dus hierin zou ik echt eerst meer zekerheid gaan zoeken, wat de daadwerkelijke oorzaak is voordat je tig verschillende matrassen e.d. gaat proberen wat dan zogenaamd niet gesloopt kan worden. Afgaand op wat je verteld, zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat hij wel echt zo chill is met de dichte bench en alleen blijven op die manier.

Maar goed, misschien is het ook wel te vergezocht van mij hoor, en is het wel een stukje balans met mentale (over)stimulatie waarin een antwoord gevonden kan worden, dat is altijd lastig inschatten van verhalen die je zo leest natuurlijk en waarin je gewoon niet alles precies weet en ziet en hoort zoals het eraan toe gaat. Maar wat mij betreft is het 't wel waard om hier nog eens goed naar te kijken want 7 maanden is nog vrij jong en wat mij betreft hoort sloopgedrag van dit niveau er niet perse altijd bij als 'normaal voor de leeftijd' wanneer je weggaat idd. Over 't sloopgedrag in 't algemeen zou je dan wel ook kunnen kijken om het zoveel mogelijk te voorkomen en misschien helpt dat ook alweer om 'm overall gezien minder te laten slopen. Misschien even geen speeltjes meer die snel kapot gaan, maar bv echt goede knaag speeltjes, goede knaag snacks etc en niks proberen te laten slingeren wat zo kapot kan en dan proberen zoveel mogelijk toezicht te houden. Dan kun je die gewoonte misschien sneller doorbreken ook, wie weet helpt dat ook wel.

Sorry, het is niet helemaal een goed antwoord op je vraag over een nieuw bench matras, maar misschien heb je er wel echt wat aan :) Je zou voor nu natuurlijk idd wel even kunnen kijken naar iets ander materiaal om erin te leggen (en eventueel dan gecombineerd met kijken of hij wel echt toe is aan zo alleen blijven in die bench). Heb je toevallig ook een camera waarmee je hem kunt zien als je weggaat? Dat je weet misschien of het telkens na een bepaalde tijd is wanneer hij ermee begint bv? Dan zou je daarop kunnen inspelen door de tijd dat je weg bent in te korten en dan vanuit daar opnieuw uit te breiden misschien.

Wat bench matras betreft zou je eens idd naar een vet bed kunnen kijken tzt. Fijn spul, niet duur en wat anderen al zeggen; als ze echt willen slopen, slopen ze toch en dan wil je idd geen heel duur matras van 100e erin gaan leggen. Wij kopen de vet bedden bij witjesverzendhuis altijd, super fijne prijsjes! Al zou ik dat misschien op dit moment nog niet aan durven, als je zegt dat hij het ook wilt eten. Dat is wel nog een ding natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-10-22 19:46, in het totaal 12 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:37

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:45

Misschien inderdaad gewoon fleece dekentjes tot hij wat minder sloopt?

Ik vind hondenkussen trouwens ook heel erg duur vaak voor mijn eigen hond heb ik gewoon een super simpelmodel kussensloop genaaid van een lap fleece en daar een oud dekbed in gestopt. Makkelijk uit te wassen en wat goedkoper als er een keer wat gesloopt word. Ze is nu ook 7 maanden als ze bewijst dat ze geen sloopkogel is krijgt ze voor haar eerste verjaardag een heel mooi echt chique kussen :Y)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 14:53

@ cursebreaker: bedankt voor je bericht. Ik denk persoonlijk niet dat het dit is. Pluche knuffels, waar hij buiten de bench mee speelt houden het ook nog geen kwartier vol, dit is incl van die kong knots knuffels!
Verder is ons huis erg open en de trap naar boven dus ook, ik hoor alles wat ie doet als ik in bed lig en hij lijkt niet onrustig.
Maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden!

@myfairytail: vind dit nog een aardig duur kussen om even uit te proberen, ik houd hem in mijn hoofd voor over een tijdje!

Verder doen we het nu maar even met fleecedekens idd. Hij lijkt iig al erg gelukkig met zn stuk hertengewei en een ander kauwspeeltje die ik gister voor hem heb gekocht!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:58

Wij hebben destijds in de bench tapijttegels van kwantum dacht ik gelegd (passend gemaakt voor de bench). Door de antislip achterkant, een soort rubber, kreeg onze hond die met graven niet van de plek. Daarop had ik een fleecedeken inderdaad. Ik vond het een wat prettiger idee dat door die tapijttegels de ondergrond niet zo koud was. Bij ons zijn losse kussens, of het nou een hondenkussen, een matras of een oud tuinkussen was nooit safe gebleken als wij even uit zicht waren. Om over de zitzak nog maar niet te spreken..... let it snooooooow

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:45

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... nhok-puppy

Wij hebben de afgelopen zomer hier een stretcher laten maken in de kleuren die wij wilden, hij staat buiten onder de veranda, is super stevig, kan je afspuiten met hoge druk, ze maakt ze zelf met de hand en is vrij snel met leveren.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:49

ImkeTarek schreef:
@ cursebreaker: bedankt voor je bericht. Ik denk persoonlijk niet dat het dit is. Pluche knuffels, waar hij buiten de bench mee speelt houden het ook nog geen kwartier vol, dit is incl van die kong knots knuffels!
Verder is ons huis erg open en de trap naar boven dus ook, ik hoor alles wat ie doet als ik in bed lig en hij lijkt niet onrustig.
Maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden!

@myfairytail: vind dit nog een aardig duur kussen om even uit te proberen, ik houd hem in mijn hoofd voor over een tijdje!

Verder doen we het nu maar even met fleecedekens idd. Hij lijkt iig al erg gelukkig met zn stuk hertengewei en een ander kauwspeeltje die ik gister voor hem heb gekocht!

Begrijp ik hoor.
Hier sloopte hij ook al zijn kussens en het was dit of alleen een "zielig" fleecedekentje. Maar dit laat hij gelukkig heel en hij heeft inmiddels ook een dekbed in zijn mand, zodat hij er helemaal tussen en onder kan. :D
Slopen was hier ook in de puberteit trouwens.