Het begin is gemaakt, afgelopen maandag een positieve uitslag van de HD foto's ontvangen en de DNA test staat in bestelling (daar verwacht ik ook niks geks uit). Dus nu wil ik me een beetje gaan oriënteren op het bedenken van een kennelnaam.
Samengevat wat belangrijke informatie wat (eventueel) verwerkt kan worden in de naam:
Ras: Welsh Corgi Cardigan
Naam teef: Starling, roepnaam Sebbie (vermoemd naar Sebastian Vettel: Formule 1 coureur)
Taal: Engels of Nederlands
Ik ben zelf geboren in Ede (Veluwe) en Sebbie komt zelf ook uit een plaatsje aan de rand van de Veluwe.
Verder heb ik niet de voorkeur om iets te gebruiken van waar ik nu woon, qua plaatsnaam, straat, oid.
Ik houd zelf totaal niet van clinché namen zoals bijvoorbeeld iets met Paradise, Heaven, Dreams, of dat soort dingen erin verwerkt.
Waar aan te voldoen: 'Complete naam van een hond mag uit maximaal dertig letters beslaan, inclusief de kennelnaam, maar exclusief de spaties tussen de woorden.'
Niet toegestaan: Familienamen; Plaatsnamen; Cijfers; Losse letters; Namen die niet in Nederlands letterschrift zijn gesteld; Te lange namen; Algemeen bekende handelsnamen en woordmerken;
En nog wat informatie over ons/Sebbie:
Sebbie staat hier in de buurt bekend als het 'blije ei', ze is super vrolijk en vriendelijk! De Cardigan wordt ook wel de clown van de twee genoemd, en dat merken we bij Sebbie ook heel erg.
We zijn ook serieus bezig in de hondensport, ze leert super snel!
Op het moment volgen we de VZH cursus (Verkeerszekere Hond), wat bestaat uit gehoorzaamheidsoefeningen, en begin volgend jaar gaan we hoopers proberen. Daarnaast heb ik haar ook een keer op de renbaan laten lopen (klik hier voor een video ervan!) en wil ik ook nog eens een herding instinct test met haar doen.
Mijn doel is om gezonde, fijne, werkhonden (geschikt voor diverse disciplines) te fokken, het liefst zie ik mijn honden later dan ook terecht komen bij mensen die serieus wat willen ondernemen met hun hond (dit heb je niet altijd voor het kiezen, maar dit is mijn visie)
Mochten jullie nog meer vragen hebben voor mij of over Sebbie om mij zo te kunnen helpen iets te bedenken! Aarzel niet en vraag maar raak

En uiteraard nog een foto van Sebbie