Kennelnaam gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Kennelnaam gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 12:17

Omdat ik deze topics wel vaker op Bokt heb gezien en er behoorlijk wat creatievelingen hier te vinden zijn waag ik ook de poging!

Het begin is gemaakt, afgelopen maandag een positieve uitslag van de HD foto's ontvangen en de DNA test staat in bestelling (daar verwacht ik ook niks geks uit). Dus nu wil ik me een beetje gaan oriënteren op het bedenken van een kennelnaam.

Samengevat wat belangrijke informatie wat (eventueel) verwerkt kan worden in de naam:

Ras: Welsh Corgi Cardigan
Naam teef: Starling, roepnaam Sebbie (vermoemd naar Sebastian Vettel: Formule 1 coureur)
Taal: Engels of Nederlands

Ik ben zelf geboren in Ede (Veluwe) en Sebbie komt zelf ook uit een plaatsje aan de rand van de Veluwe.
Verder heb ik niet de voorkeur om iets te gebruiken van waar ik nu woon, qua plaatsnaam, straat, oid.

Ik houd zelf totaal niet van clinché namen zoals bijvoorbeeld iets met Paradise, Heaven, Dreams, of dat soort dingen erin verwerkt.

Waar aan te voldoen: 'Complete naam van een hond mag uit maximaal dertig letters beslaan, inclusief de kennelnaam, maar exclusief de spaties tussen de woorden.'

Niet toegestaan: Familienamen; Plaatsnamen; Cijfers; Losse letters; Namen die niet in Nederlands letterschrift zijn gesteld; Te lange namen; Algemeen bekende handelsnamen en woordmerken;

En nog wat informatie over ons/Sebbie:

Sebbie staat hier in de buurt bekend als het 'blije ei', ze is super vrolijk en vriendelijk! De Cardigan wordt ook wel de clown van de twee genoemd, en dat merken we bij Sebbie ook heel erg.

We zijn ook serieus bezig in de hondensport, ze leert super snel!
Op het moment volgen we de VZH cursus (Verkeerszekere Hond), wat bestaat uit gehoorzaamheidsoefeningen, en begin volgend jaar gaan we hoopers proberen. Daarnaast heb ik haar ook een keer op de renbaan laten lopen (klik hier voor een video ervan!) en wil ik ook nog eens een herding instinct test met haar doen.

Mijn doel is om gezonde, fijne, werkhonden (geschikt voor diverse disciplines) te fokken, het liefst zie ik mijn honden later dan ook terecht komen bij mensen die serieus wat willen ondernemen met hun hond (dit heb je niet altijd voor het kiezen, maar dit is mijn visie)

Mochten jullie nog meer vragen hebben voor mij of over Sebbie om mij zo te kunnen helpen iets te bedenken! Aarzel niet en vraag maar raak :)

En uiteraard nog een foto van Sebbie :D

Afbeelding

KimD

Re: Kennelnaam gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:40

Kijk ook vooral even in het register wat wél al bestaat voordat je iets indient. Ga er ook vanuit dat de naam daadwerkelijk aanvragen en goedkeuren tot 9 maanden kán duren. Als je dus een nest plant dan is dat iets om rekening mee te houden.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 13:28

KimD schreef:
Kijk ook vooral even in het register wat wél al bestaat voordat je iets indient. Ga er ook vanuit dat de naam daadwerkelijk aanvragen en goedkeuren tot 9 maanden kán duren. Als je dus een nest plant dan is dat iets om rekening mee te houden.

Yes, dat weet ik allemaal :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:30

Goh, ik moet bij een Cardigan meteen aan Queen Elizabeth denken …
Daarom kom ik uit bij iets als “Lilibet’s …. “

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:44

Drico schreef:
KimD schreef:

Yes, dat weet ik allemaal :j

Oh sorry hoor. :')

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:32

Lukasje schreef:

Dat zijn de Pembrokes :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:45

Wil je dat de kennelnaam naar het ras verwijst of juist niet?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 16:58

Esplendido schreef:
Wil je dat de kennelnaam naar het ras verwijst of juist niet?

Dat zou niet perse hoeven! Mag ook iets wat compleet los staat van het ras

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:13

TheJokerr schreef:
Lukasje schreef:

Dat zijn de Pembrokes :)

Oeps :o

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:19

Ik weet nog wel een leuke kennelnaam, die mag je best overnemen! ;) ;)

maar dat weet je.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:21

hier is t een samenvoeging geworden van de honden waar alles mee begon. combi van stamboomnamen en roepnamen (Muchi)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:30

Ik dacht meteen aan Happy Cardigans of Happy Corgis maar dat vind je misschien too much. :')

Starling's Corgis misschien?

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:37

De benaming Veluwe is ontstaan vanuit het Germaans "Falwa". De Engelsen noemen dit "Fallow" of "Fallow Lands"
Nou hoeft het voor mij niet altijd gelijk in het gedeeltelijk of compleet Engels maar tja, jouw (prachtige) hondjes zijn wel heel erg Engels..... Misschien iets in de trent van (als dat mag ?) ..... van het Fallow land of .... van het Falwa land

Ugh, moeilijk hoor ! (maar wel leuk om mee te denken :j ).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:43

Ik heb geen suggestie (ik vind het allemaal al gauw way over de top), maar ik vind je hond super leuk.

Succes met alles :)

Edit: de richting waarin jibberjabber (ook al zo prachtig :D ) denkt, vind ik tof: de Veluwe gecombineerd met de geschiedenis van de streek.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:50

jibberjabber schreef:
De benaming Veluwe is ontstaan vanuit het Germaans "Falwa". De Engelsen noemen dit "Fallow" of "Fallow Lands"
Nou hoeft het voor mij niet altijd gelijk in het gedeeltelijk of compleet Engels maar tja, jouw (prachtige) hondjes zijn wel heel erg Engels..... Misschien iets in de trent van (als dat mag ?) ..... van het Fallow land of .... van het Falwa land

Ugh, moeilijk hoor ! (maar wel leuk om mee te denken :j ).

Ik heb geen inhoudelijke toevoeging aan TS d'r vraag, maar ik vind deze richting idd echt heeeel tof!
Beide opties echt heel gaaf en passend vind ik gevoelsmatig, maar goed het is niet voor mezelf natuurlijk haha.

Succes TS! Benieuwd wat het gaat worden.
Je hebt echt een prachtige hond <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 17:21

Een flinke poos is er overheen gegaan maar sinds vorige week ben ik dan eindelijk gelukkige eigenaar van een kennelnaam :D

De naam is uiteindelijk: Of Cymru Legends geworden.

Cymru (spreek je uit als kamri) is het Welshe woord voor Wales (waar de Cardigan oorspronkelijk vandaan komt)

Legends vanwege het feit dat je het dubbelzinnig kunt zien: legendarisch maar ook legends omdat Wales bekend staat als het land van mythes en legendes.