Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
_San87_ schreef:Waarom is het te vroeg om je buren aan te spreken hierover? Enkel omdat je er pas net woont? Want daar zou ik me overheen zetten, je komt niet met een futiliteitje.
LaPluche schreef:"Hoi buurman/buurvrouw, ik zag uw hond poepen op mijn oprit, wilt u dit de volgende keer opruimen?"
Gewoon op een vriendelijke manier brengen, ze zullen het niet leuk vinden, maar de poep van een andere hond opruimen daar zou ik van over de nek gaan.
LaPluche schreef:"Hoi buurman/buurvrouw, ik zag uw hond poepen op mijn oprit, wilt u dit de volgende keer opruimen?"
Gewoon op een vriendelijke manier brengen, ze zullen het niet leuk vinden, maar de poep van een andere hond opruimen daar zou ik van over de nek gaan.
Farjen schreef:Met aanspreken willen we nog wachten tot we onze housewarming voor de buren hebben gehad. We hebben nog niet echt contact gehad, enkel oppervlakkig. En aangezien we hier voor de rest van onze dagen willen wonen, wil ik het wel gezellig houden
Ik moet wel verduidelijken dat we geen bewijs hebben dat het de buurhond is die de cadeautjes achterlaat.
We zien de hond wel af en toe op uitstap maar we hebben (nog) niet met eigen ogen gezien dat hun hond is geweest. Het kan evengoed een wandelaar zijn hond zijn...
Even heel simpel de situatie getekend
Zwart is straat, donkergroen is heg/scheiding, rood is huis en lichtgroen is onze tuin met het bruine hek
Al het grijze is dus oprit, een stuk naast het huis en een stuk voor het huis.
[ [url=m/AlYXoc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik dacht de azijn/strooikorrels/... te gieten aan de grens oprit/voetpad. Daar staan geen planten, dus dat lijkt me ok voor het bodemleven? Dus niet de hele oprit vol, maar om een grens aan te duiden.
Onze eigen honden lopen enkel los in de tuin, we gaan enkel langs de oprit als we op wandeling gaan.