Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Ik zou even overleggen met de dierenarts of zij iets weten? Hoe ziet de wond eruit?
Mijn kleine reu was jong dat hij gecastreerd werd en had een kap om. Zijn zus deed hem steeds af. Hij ging echt voor haar staan en zij trok hem eraf. Hij zat verder niet veel aan de wond en is goed genezen.
Teefje moest toen ze 2 was ook en is gewoon gedaan, niet laproscopisch. Avond zelf was te doen, maar daarna konden we haar amper rustig houden. Is ook goed genezen.
Als je een beetje mag wandelen en hij gaat daarna liggen slapen, likt hij misschien niet veel en lang eraan?
Dorus schreef:Je hebt zachte kappen en er is ook een brede dikke band die je om de nek kan doen.
Bij ons werkte zo’n medical pet-shirt en een paar keer corrigeren als ze eraan wilde likken trouwens erg goed na de sterilisatie van mijn teef. Ze heeft toen eigenlijk de kap niet op gehad. Vorige week na een andere ingreep overigens wel, daar had ze meer de neiging om aan te zitten, maar ook alleen ‘s nachts of als we er niet bij waren. In het begin was het een gevecht om die kap op te zetten, maar na volhouden en een dag of wat stak ze d’r kop er zo in.
Duhelo schreef:de kap heb je enkel nodig om te voorkomen dat die er aan likt. Tijdens wandelingen / momenten dat je erop kan letten kan die dus prima af, gewoon zorgen dat die er niet gaat aan likken.
meggiemeg schreef:Inderdaad een rompertje, is ideaal, wel er even aan denken om het omhoog te stropen bij het plassen.