Wormen kip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dandelion07

Wormen kip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 17:33

Onze kippen hebben wormen. Spoelwormen..... Ik kan later wel een foto meesturen.
Maar welk middel werkt effectief en snel? Heeft iemand hier ervaring mee. Ik zie op kippenhuis site vooral middelen om het te voorkomen. Maar daar is het net iets te laat voor.
Het zou leuk zijn als het middel onder de 20 euro is. We hebben 3 kippen.
Alvast bedankt!!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:02

Dandelion07

Re: Wormen kip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 18:08

Okee bedankt. Ik ga kijken of die nog ergens anders te krijgen is. Hoe doe je het dan als je het drinkwater wilt verversen? Wij verversen het 2 x op een dag maar dan gaat dat spul wel snel op. Of vul je hem dan minder vol dat je minder nodig hebt en 1 x per dag verversen?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:47

Wij hebben hetzelfde middel gebruikt, preventief. Dus of het gewerkt heeft weet ik niet. Wij deden het water in die periode 1x per dag verschonen inderdaad.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:13

Je geeft een x aantal druppels per liter drinkwater per dag. Ik ververste ook 1x per dag, maar het zou net zo goed 2x per dag kunnen lijkt me, het zijn gewoon nog steeds evenveel druppels per liter water wat je aanbiedt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 22:21

Ik heb gewoon contact opgenomen met de dierenarts. We konden toen goed ontwormingsmiddel met bijpassende injectiespuit ophalen. Kosten waren uit mijn hoofd een tientje.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 22:37

gewoon ff bij de dierenarts halen. En dan niet de variant die door het drinkwater moet, is veel handiger

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 22:42

De ontworming van Beaphar is niet bijster sterk. Dan zou ik eerder voor Meranox (heette voorheen Topet Ovo) kiezen.
Mijn vogels hebben geen wormen, maar ik laat nieuwe vogels altijd op wormen controleren en bij een besmetting gaan ze in quarantaine en krijgen Meranox.
Dan komen de wormen er binnen 24 uur al af.
Bij een flinke besmetting zou ik de eerste keer een halve dosering geven ipv een hele dosering, anders heb je kans op een verstopping.

En als het even kan altijd rechtstreeks in de snavel geven en niet door het drinkwater.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 04:43

Citaat:
En als het even kan altijd rechtstreeks in de snavel geven en niet door het drinkwater.

Kan dat met het middel dat door drinkwater moet?
Ik denk niet dat ze ze al lang hebben. Als ik uitmest kijk altijd wel naar de poep. Nu zag ik opeens wormen eruit komen.

Afbeelding

Citaat:
Je geeft een x aantal druppels per liter drinkwater per dag. Ik ververste ook 1x per dag, maar het zou net zo goed 2x per dag kunnen lijkt me, het zijn gewoon nog steeds evenveel druppels per liter water wat je aanbiedt

Uit mijn hoofd gezegd gaat er 5 liter in bij ons. Dus dan geef je steeds druppels voor 5l en giet je 4l weer weg. Dan kan ik beter er maar 1l in doen.

Citaat:
Ik heb gewoon contact opgenomen met de dierenarts. We konden toen goed ontwormingsmiddel met bijpassende injectiespuit ophalen. Kosten waren uit mijn hoofd een tientje

Okee als het hierdoor niet overgaat probeer ik het daarzo!

Superbedankt iedereen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:04

Flimabend. Kost iets van 12,50. 0,9ml per 70 kilo kip, zeven dagen geven. Met één verpakking Doe ik 800 kilo kip

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 08:29

Bedankt! Ik heb nu het andere middel en het lijkt te werken.