Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magicmist schreef:Ik zou graag zien dat de hond niet meer meegenomen wordt.
School geeft aan dat de hond niet op het schoolplein mag komen maar dat ze verder niets kunnen.
magicmist schreef:Mijn zoontje vraagt altijd eerst of hij mag aaien.dit hebben we hem aangeleerd.
Het probleem is dat zij zegt dat het goed is.
De hond is normaal superlief voor kinderen.
Ze begrijpt het zelf ook niet, maar ze neemt hem nog steeds mee..ondanks dat ik het gevraagd heb om dit niet te doen
Muurp schreef:magicmist schreef:Mijn zoontje vraagt altijd eerst of hij mag aaien.dit hebben we hem aangeleerd.
Ze begrijpt het zelf ook niet, maar ze neemt hem nog steeds mee..ondanks dat ik het gevraagd heb om dit niet te doen
Maar als jóuw kind het probleem is, waarom zou zij zich dan aanpassen?
magicmist schreef:Voor de mensen die zeggen dat het mijn verantwoordelijkheid is.
Enerzijds ja.
Ben ik mee eens.
Anderzijds staan we op een drukke schoolplein. Totaal onoverzichtelijk.
Mijn zoontje loopt niet meer weg en gaat gewoon spelen.
Ik kan niet overzien dat hij ineens vanuit speeltuin rent nr een hond.
Die hond staat bij school.
Xanthippe schreef:Ik begrijp ook niet goed waarom zij haar hond, die goed is met kinderen, niet meer zou mogen meenemen. Ze komt er niet mee op het schoolplein en het dier is aangelijnd.
Als jij er gewoon voor zorgt dat jouw kind er niet meer aan kan, is het probleem opgelost, in mijn ogen.
Edit: staat de hond nu óp het schoolplein, of bij school, buiten de poort?
magicmist schreef:Mijn zoontje vraagt altijd eerst of hij mag aaien.dit hebben we hem aangeleerd.
magicmist schreef:Xanthippe schreef:Ik begrijp ook niet goed waarom zij haar hond, die goed is met kinderen, niet meer zou mogen meenemen. Ze komt er niet mee op het schoolplein en het dier is aangelijnd.
Als jij er gewoon voor zorgt dat jouw kind er niet meer aan kan, is het probleem opgelost, in mijn ogen.
Edit: staat de hond nu óp het schoolplein, of bij school, buiten de poort?
Ze staat op wisselende plekken
Dan wel op de stoep bij school , daar staat een bord verboden voor honden en soms op de weg
Muurp schreef:magicmist schreef:Voor de mensen die zeggen dat het mijn verantwoordelijkheid is.
Enerzijds ja.
Ben ik mee eens.
Anderzijds staan we op een drukke schoolplein. Totaal onoverzichtelijk.
Mijn zoontje loopt niet meer weg en gaat gewoon spelen.
Ik kan niet overzien dat hij ineens vanuit speeltuin rent nr een hond.
Die hond staat bij school.
Dat is altijd met kinderen, dat is niet alleen de jouwe.Ongelukjes zitten in een klein hoekje.
Maar ik vind het persoonlijk nog steeds ver gaan om een hond de 'toegang te verbieden' op het moment dat het enkel en alleen bij jouw kind voorkomt....
Het enige wat je kunt doen is het bespreekbaar maken met de eigenaar/eigenaresse zodat jullie er beide wat meer op gefocussed zijn. Mocht je kindje dan in de buurt van de hond komen kan zij ook waarschuwen of de hond weghalen bij je kind.
Maar de politie erbij halen vind ik heel ver gaan, vooral omdat je kind de hond zelf blijft opzoeken. Het is niet zo dat de hond naar jouw kindje gaat... Dan zou het een ander verhaal zijn.
magicmist schreef:Ik heb het bespreekbaar gemaakt.
Echter blijft zij toestemming geven dat hij mag aaien.
Daar gaat het al fout.
Want hij aait echt nooit zonder toestemming.
Dus wiens verantwoordelijk is het dan?
Hij overziet zelf geen gevaar.
Het moet toch niet zo zijn dat ik mijn kind niet meer mee kan nemen naar school omdat er een hond is die hem bijt.
Beetje omgedraaide wereld
magicmist schreef:Kun je dan niet gewoon tegen die moeder zeggen dat ze jouw zoontje geen toestemming geeft om te aaien? Of denk ik nu te simpel.Kookaburra, hier ben ik mee bezig.
Hij pakt het alleen niet snel op.
Ik ben verder niet boos, ik wil alleen een veilige omgeving voor mijn kinderen
magicmist schreef:Kookaburra, hier ben ik mee bezig.
Hij pakt het alleen niet snel op.
Ik ben verder niet boos, ik wil alleen een veilige omgeving voor mijn kinderen