Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Gouden tip gezocht: training bij (vuurwerk)angst
(...)
Het stadium "adaptil pilletje en zelf kalm blijven en hem steunen" zijn we al lang voor bij en die tips hoef ik dus niet.
Ik wil toch een training overwegen. Dit durf ik niet zo goed omdat ik heel bang ben dat iemand denkt dat het wel mee valt en vuurwerk in zijn zicht afsteekt ofzo. Dan hebben we helemaal een trauma te pakken.
Mocht iemand persoonlijk ervaring hebben met een therapeut zou het fijn zijn als je je verhaal wilt delen zodat ik weet hoe de trainingsmethode is en of dat bij ons past.
Via FB werd de online module van Monique Bladder aangeraden. Hopelijk is er iemand die hier ervaring mee heeft! Het spreekt me wel aan maar voelt wel gek om dat volledig online te doen.
(...)
Enkel CBD olie sta ik wel voor open om nog eens te proberen
Veldbloem schreef:Hi ts, ik ben op het moment bezig met training. Voor mijn hond is het onweer waar ze heel bang voor is.
In grote lijnen doe ik het zoals Janneke zegt, wel onder begeleiding van een deskundige. We zijn sinds half september bezig.
Ik speel met de hond met de cd aan, ongeveer 3 tot 5 minuten, en dan gaat de cd uit en negeer ik haar 10 munten. Dan nog 1x spelen met de cd aan.
Het is belangrijk om te checken of de hond gefocust is op het spel, ook al hoort ze het geluid. Pas als ze totaal niet reageert kan ik het geluid harder zetten. We zitten nu op niveau 10, en kunnen nog tot de 30 of zo. Het beste is om elke dag, of minimaal 5 van de 7 dagen te oefenen.
Jammer genoeg voor jou zit mijn trainer wel in Groningen...
marleen_usar schreef:In huis geluiden afspelen heeft geen zin omdat vuurwerk altijd buiten is.
maj0 schreef:Veldbloem schreef:Hi ts, ik ben op het moment bezig met training. Voor mijn hond is het onweer waar ze heel bang voor is.
In grote lijnen doe ik het zoals Janneke zegt, wel onder begeleiding van een deskundige. We zijn sinds half september bezig.
Ik speel met de hond met de cd aan, ongeveer 3 tot 5 minuten, en dan gaat de cd uit en negeer ik haar 10 munten. Dan nog 1x spelen met de cd aan.
Het is belangrijk om te checken of de hond gefocust is op het spel, ook al hoort ze het geluid. Pas als ze totaal niet reageert kan ik het geluid harder zetten. We zitten nu op niveau 10, en kunnen nog tot de 30 of zo. Het beste is om elke dag, of minimaal 5 van de 7 dagen te oefenen.
Jammer genoeg voor jou zit mijn trainer wel in Groningen...
Mag ik vragen waarom jij je hond daarna negeert?
Gewoon interesse
Gebruikers op dit forum: 3lsk3, c_alsemgeest, carineken, lonimma, Noblesse_, Pippa13, sarah1997, SentiBot, Whizz en 52 bezoekers