Allereerst. Als de conclusie uit dit topic wordt: 'geen dier'. Dan is dat prima. Welzijn van het dier staat voor op het plezier dat ik er uit haal.
Door omstandigheden ben ik af en toe 2, soms 3, dagen weg. Nu woon ik alleen op een appartement, en zou ik het toch gezellig vinden om een dier of dieren te houden.
Waar ik nu vooral naar kijk zijn de kijkdieren. Immers kan ik dieren die veel aandacht vragen, deze aandacht niet altijd geven. Dus dan kom ik uit op vissen, reptielen, amfibieen. Wie heeft er ervaring met deze diergroepen en kan aangeven: 'dit dier zou ik absoluut niet doen of dat dier is een optie'?.
Ik heb wel 3 eisen:
- de dieren mogen niet erg oud worden zoals een schildpad. (Gelieve geen gemiddelde leeftijd >10 jaar.)
- in verband met de buren geen dieren die ontzettend veel lawaai maken of duidelijke geuroverlast geven.
- de dieren worden binnen gehouden.
En wat ik dus zeker kan bieden is een verblijf dat past bij het dier. Ofwel, geen goudvis in een kom, en geen twee russische dwerghamsters gezellig in 1 plastic kooi met leuke plastic tunnels