Wat is jouw speelgoed tip voor honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Wat is jouw speelgoed tip voor honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 10:51

Ik ben benieuwd wat de hondeneigenaren van Bokt nou echt goed speelgoed voor honden vinden.

De categorie maakt niet uit, van knuffel tot denkspeelgoed en alles daar tussenin. Wat vond jij echt een goede aankoop voor jouw hond(en)? Waar spelen ze veel mee, wat blijft lang heel etc.

Wie weet doen we zo wat inspiratie bij elkaar op voor dierendag :)

Selina

Berichten: 14331
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wat is jouw speelgoed tip voor honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:54

ByJax.nl

Kun je je eigen touw of snuffelmat samenstellen. Leuke eigenaar ook! Favoriet bij mijn pup.

Floofsandcookies heeft ook leuke speeltjes. Ik heb daar een boshut met bosdieren gekocht. Wist alleen niet dat het squeeky toys waren, dus ze mag er gedoseerd mee spelen :')

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:56

Wij hebben mazzel dat onze hollandse herder geen sloper is, dus ook zachte knuffels gaan maanden mee :D

Zij is helemaal gek van balletjes. Ik heb nu weer een Chuck it bal gekocht nadat de vorige kwijt was geraakt. Daar kan ze de hele dag mee spelen, de felle kleur en bounciness zijn ook top.

Verder krijgt ze af en toe een nieuwe knuffel, als de oude af is. Meestal gewoon iets willekeurigs uit de winkel.

Op dit moment een grote das met een kraakdeel en een piepdeel. Geen idee van welk merk...

En anders doet Kong speelgoed het ook goed.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:57

Oude sokken aan elkaar knopen

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:58


DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:00

De Chuck it bal is hier ook favoriet.
En een oude afgeknipte spijkerbroekpijp als trekspeeltje.

Veel andere dingen zijn direct kapot, oorzaak niet de de Rotweiler/herder, maar de jack russell

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:03

Wij zijn helemaal fan van de lik matten. Zijn op een heleboel plekken te krijgen en de honden worden er heerlijk zen van.

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:03

Qua heel blijven zijn mijn dames geen referentie want ze maken niets stuk. Zelfs de jongste van 10 maanden heb ik tot nu toe alles kunnen geven zonder dat ze het kapot bijt. Op dat vlak hoef ik dus niet uit te kijken naar wat ik hen geef.

Leuk speelgoed voor hen, maar ook stiekem voor mezelf, vind ik de ZippyPaws.

Verder doe ik ook hersenwerkjes samen met hen. Dat kan je zeker goedkoop houden want ik verzamel mijn (inmiddels redelijk grote collectie van) spulletjes bijeen in de Action, Ikea, 2ehandswinkel enz. Dat vinden ze ook erg leuk om doen!
Voor diegenen die niet zo ver willen gaan daarin, is mss een snuffelmat wel tof ?

Ook niet echt speelgoed maar wel fijne bezigheid is natuurlijk de gekende Kong die je kan vullen met lekkers.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is jouw speelgoed tip voor honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:10

Een kwaakeend knuffel. En knuffels ansich maar vooral de dingen die piepen. Al is samen touwtrekken hier ook leuk. Het zijn echter niet echt spelers. Af en toe apporteren met de bal. Een voerbal met kattenbrokken doet het wel goed maar is niet echt speelgoed.

Nyaleti

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:11

Mijn hond boeit dus precies niks om speeltjes als trektouwen of een tennisbal. Hij leeft wel voor eten dus de snuffelmat en zo'n bal waar je brokjes in doet en die hij op en neer moet bewegen dat er een brokje uitvalt, zijn echt super!
Ook hebben we zo'n Bamboe (?) kauwstok met kip smaak en wonder boven wonder vermaakt hij zich daar af en toe ook prima mee!

We hebben 2 denkspellen die hij wel leuk vind maar aangezien hij een Berner is, mept hij het gewoon om ver :')

En een Octopus knuffel. Kan hij mooi alle tentakels er af trekken.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:12

Hier geen sloper van speeltjes ( tja als hij samen met die van mijn moeder met een speeltje speelt en ieder aan een kant staat te trekken gaat er wel eens wat stuk).

Tennisbal in een sok, helemaal het einde vinden ze dat.
Pluche speeltjes met piepje erin. Vooral die lange vos achtige speeltjes. Kosten bij de dierenwinkel max € 10 maar Action heeft deze ook regelmatig en kosten daar nog geen € 3
Maar ook zijn nylonbone in een vorm van een herten gewei is hij uren zoet mee.

luuntje

Berichten: 13987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat is jouw speelgoed tip voor honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:16

Onze cocker is wel een sloper.
Al speelt hij niet veel met speelgoed.

Kong om te vullen is wel een succes.
Action speelgoed is binnen 5 minuten stuk.

Denkpuzzel en snuffelmat vind hij ook leuk.

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:42

kiki1976 schreef:
.

Tennisbal in een sok, helemaal het einde vinden ze dat.


Euh, domme vraag, maar hoe moet ik me dat voorstellen? Bal in sok en het open einde dicht knopen?

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:42

Lukasje schreef:
kiki1976 schreef:
.

Tennisbal in een sok, helemaal het einde vinden ze dat.


Euh, domme vraag, maar hoe moet ik me dat voorstellen? Bal in sok en het open einde dicht knopen?

Ja idd, erin en eventueel dichtknopen tegen de bal aan.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 12:47

Wat een leuke ideeën al!

Ik vind die Zippypaws burrow speeltjes er wel leuk uit zien. Zoiets heeft ze nog niet. Ik ben benieuwd of ze de kleine knuffeltjes er echt uit krijgt.

Mijn hond vindt eigenlijk alles leuk, dus het is altijd erg verleidelijk om nieuwe spullen voor haar te kopen :=

Ik zie het spel van Pawzler vaak voorbij komen, dat vind ik er erg tof uit zien. Ik vraag me alleen af of het echt uitdagender is dan bijvoorbeeld de Dog Activity spellen van Trixie.

Zelf vind ik de memory trainer van Trixie echt leuk, de knop werkt alleen niet altijd even goed.
Een van haar favoriete spelletjes is een bepaalde eendenknuffel met een apart piepgeluid of een leeg Antos paasei waar we dan een snoepje in doen terugzoeken.

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wat is jouw speelgoed tip voor honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:09

Wel dat vroeg ik me ook af bij de ZippyPaws maar ondanks hun grote en ook brede snoet (riesenschnauzers) is dat geen enkel probleem hoor!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:54

Met onze vorige hond ( kruising mechelaar x stafford) kochten we altijd deze:
https://www.welkoop.nl/beeztees-sumo-pl ... cm_1195262

Dat was het enige speeltje wat echt een tijdje mee ging. Elk ander speeltje was zo kapot; tennisballen en spul van de action was sowieso binnen 1 minuut kapot. Een Kong bal konden we ook na 3 weken weg gooien. Uiteindelijk deze gekocht bij de Welkoop en verdraaid; daar deed hij gemiddeld zo'n 3 maanden mee en dan was die wel weer aan vervanging toe.

Met de huidige hond, mechelse herder, kan dat van alles zijn. Het net gelinkte sumo speeltje vind ze 100 keer niks. Ja af en toe komt ze hem bij me in mn schoot leggen. Das dan de hint; hey vul dat ding even met brokjes, baas, want ik heb zin om te snacken. Maar verder kijkt ze er niet naar om.
Balletjes heeft ze ook niet veel mee. Op wandeling wel; balletje gooien is dan een huge succes, maar thuis kijkt ze er niet naar om.
Thuis is ze echt van de knuffels ( wel met piepje, anders vind ze het niet zo veel aan). Daar is ze redelijk zuinig mee, maar gaan uiteindelijk wel eraan. Afhankelijk van kwaliteit; goedkope prut ong een week en dan zitten er wel allerlei gaten in en dus rijp voor de vuilnisbak. Kwaliteit; de ene keer een maand, de andere keer iets langer. Ligt er een beetje aan hoe leuk ze desbetreffende knuffel vind; hoe leuker, hoe sneller kapot, want dan speelt ze er veel meer mee.

Verder heeft ze een paar denkspelletjes wat ze altijd heel leuk vind als ik die tevoorschijn trek, want brokjes en mevrouw doet alles voor eten ( stiekem zit er ergens een hongerige labrador in dr verstopt, die alleen tot uiting komt in dr eetlust).
En is ze dol op 'tug of war' spelletjes, dus nog een oud shirt liggen met knopen erin. Overigens vind ze het ook fantastisch om met dat shirt een 'catch me if you can' spelletje te spelen; DAT is echt dr favoriete spelletje; catch me if you can
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 24-09-22 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:00

Kong (die vulbare dingen) sodapup(vulbare en kauwdingen)
Nylabones en tastybones.

Ook gaan die kartbandjes hier eindeloos lang mee.


Hier ook echt fan van o.a. Zippy paws. Maar met 4 staffies in huis blijft t lang niet allemaal heel
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 24-09-22 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Wat is jouw speelgoed tip voor honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:10

Oude theedoeken met een knoop erin. Sokken met knoop erin. En anders bij de IKEA een knuffel kopen, vulling eruit halen en hondjes zijn weer blij. Kong balletjes.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:32

Wij zijn sinds vorig jaar fan van ZippyPaws! Onze honden slopen niet dus dan is dat heel leuk. :D


Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:01

Afbeelding

Speeltjes vind ik wel heel erg persoonlijk. We hebben een jonge cocker en hij coupeert alle knuffels :o hij is dol op z’n nylabones, de andere cocker geeft daar geen bal om dus ook nooit gedoe om deze botjes.
Ik heb een grote collectie hondenpuzzels en de al genoemde puzzels van My intelligent Pets (vroegâh was dat Dogs) zijn erg goed, een aantal (!) Nina Ottoson spelen zijn goed en de Pawzler vind ik 100% z’n geld waard. Als ik een nieuw spel zie, vraag ik me af of er een nieuwe techniek wordt gevraagd. Als dat niet het geval is, dan koop ik m niet.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:04

Mijn wijze, slimme Cairn vindt de snuffelmat fantastisch! Géén een brokje wordt vergeten en zo mooi om te zien hoe dat snuitje alles probeert op te snuffelen.

Verder verschilt het heel erg per hond denk ik. Onze Cairn vindt kleine tennisballetjes fantastisch en gooit ze dan zelf onder de bank en onmogelijke plekken, zodat je haar weer moet helpen pakken :+ Ook allerlei soorten knuffels worden met regelmaat gepakt.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat is jouw speelgoed tip voor honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:07

Dingen waar een piep inzitten zijn het leukste, echter sloopt mijn hond alles. Hij vind lege frisdrankflessen ook heel erg leuk, dat kraakt lekker.
Dingen waar snoepjes uitkomen zoals zo'n bal en mat is eventjes leuk, daar heeft ie niet genoeg concentratie voor denk ik. Of geen zin haha!

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:12

fjordjes schreef:
Dingen waar een piep inzitten zijn het leukste, echter sloopt mijn hond alles. Hij vind lege frisdrankflessen ook heel erg leuk, dat kraakt lekker.
Dingen waar snoepjes uitkomen zoals zo'n bal en mat is eventjes leuk, daar heeft ie niet genoeg concentratie voor denk ik. Of geen zin haha!


Wij worden gek van die piepjes! Wij slopen ze daarom zelf altijd even van tevoren, zodat de piep eruit is :o
Onze vorige hond vond dat ook altijd geweldig,maar die kon de piep nooit zo goed vinden of indrukken waardoor we maar af en toe een piepje hoorde haha.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:17

fjordjes schreef:
Dingen waar een piep inzitten zijn het leukste, echter sloopt mijn hond alles. Hij vind lege frisdrankflessen ook heel erg leuk, dat kraakt lekker.
Dingen waar snoepjes uitkomen zoals zo'n bal en mat is eventjes leuk, daar heeft ie niet genoeg concentratie voor denk ik. Of geen zin haha!

Moet je er eens wat indoen, bv rijst, macaroni als het maar herrie maakt. Daar werd die van ons wild van haha

Enkel deze honden speeltjes van de Action blijven hier lang heel. Zitten 2 piepjes in en de staart knispert
https://www.action.com/nl-nl/p/beasty-hondenspeeltje/