Bench voor katten?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

McGregor

Bench voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 09:16

Ik heb twee kleine binnenkatten (3 en 4 kilo) en omdat we binnenkort wat wisselend volk over de vloer krijgen wil ik ze graag tijdelijk (steeds maximaal een paar uurtjes) in een bench doen om te voorkomen dat ze ontsnappen. Helemaal apart in 1 kamer lukt helaas niet.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe groot is je bench? Ik denk dat ik voor allebei een aparte bench wil zodat ze privacy hebben en niet met elkaar gaan vechten in zo’n kleine ruimte. Wel tegen elkaar aan.

Ben benieuwd!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:01

Ik gebruik de hondenbench, mijn kat was geopereerd en moest daar 7 weken in blijven. Wat is de reden dat je ze op wil sluiten, het is toch jou huis. Mijn schoonmoeder was ook erg bang van onze poezen maar daar moet ze maar aan wennen.

belle_boef

Re: Bench voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:02

Neem een grote maat bench. Maak hem leuk om in te spelen en dan komt het vast goed. Lekker aan laten wennen

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:21

Ik heb voor noodgevallen (katten met gebroken poot etc) twee grote hondenbenches. Ze moeten echt groot zijn, anders past er geen kattenbak, ligplek en eten&drinken bij. Je kunt er eventueel van triplex oid een halve verdieping in maken voor wat extra oppervlak.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:26

Ik zou de grootste maat bench nemen of zoek eens op kattenkooi. Je moet er aardig wat in kwijt zoals kattenbak, water/voerbakken en een slaapplek. Misschien ook wat ruimte extra als je wil dat ze nog hun kont kunnen draaien.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:27

Is het echt maar voor 2-3 keer of gaan ze bijv over een langere periode vele malen een paar uur opgesloten moeten worden?

Als het maar voor een handjevol keren is kun je altijd een flinke hondenbench overwegen. Dan wel idd 2 (of zoveel katten als er zijn) en het liefst zo dat ze elkaar deels kunnen zien maar ook een verstopmogelijkheid hebben. Een ideale oplossing is dat niet, een kat is eigenlijk geen dier om dusdanig opgesloten te worden (tenzij uitdrukkelijk nodig en geen andere optie) maar voor een paar keertjes red je je natuurlijk prima. Als het dus echt vaak/langdurig moet gebeuren zou ik je aanraden om op kattenren te zoeken ipv op bench. Dan krijg je echt grotere en mooie constructies waar een kat ook wat langer in kan blijven en waar ook ruimte is voor spelen, een kattenbak etc. en waar het dier zelf een stuk meer comfort van zal ervaren. Bereid je iig voor op veel geklaag/stress zeker als je katten het nu helemaal niet gewend zijn om in hun ruimte beperkt te worden.

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 10:45

Memories schreef:
Is het echt maar voor 2-3 keer of gaan ze bijv over een langere periode vele malen een paar uur opgesloten moeten worden?

Als het maar voor een handjevol keren is kun je altijd een flinke hondenbench overwegen. Dan wel idd 2 (of zoveel katten als er zijn) en het liefst zo dat ze elkaar deels kunnen zien maar ook een verstopmogelijkheid hebben. Een ideale oplossing is dat niet, een kat is eigenlijk geen dier om dusdanig opgesloten te worden (tenzij uitdrukkelijk nodig en geen andere optie) maar voor een paar keertjes red je je natuurlijk prima. Als het dus echt vaak/langdurig moet gebeuren zou ik je aanraden om op kattenren te zoeken ipv op bench. Dan krijg je echt grotere en mooie constructies waar een kat ook wat langer in kan blijven en waar ook ruimte is voor spelen, een kattenbak etc. en waar het dier zelf een stuk meer comfort van zal ervaren. Bereid je iig voor op veel geklaag/stress zeker als je katten het nu helemaal niet gewend zijn om in hun ruimte beperkt te worden.

Bedankt voor het meedenken!
Mijn katten hebben normaal het hele huis en een riante buitenren, het is zeker niet de bedoeling om ze langdurig in een bench te houden. Het is af en toe voor misschien maximaal 2 uur. Mijn ene kat gaat uit zichzelf al vaak in het reismandje zitten, die heeft geborgenheid nodig. Ideaal is het zeker niet, maar voor hen is dit beter dan steeds te moeten verhuizen of verplaatst worden.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:51

Als het zo kort is kom je er denk ik prima uit met een normale bench. Oude dekens (half) er overheen hangen werkt dan ook top om de kat die geborgenheid nodig heeft z’n eigen ruimte te geven :j

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 10:56

Memories schreef:
Als het zo kort is kom je er denk ik prima uit met een normale bench. Oude dekens (half) er overheen hangen werkt dan ook top om de kat die geborgenheid nodig heeft z’n eigen ruimte te geven :j

Dank!!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:04

Buitenren kan niet afgesloten worden zodat ze daar in kunnen? Mits het droog weer is.

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 11:06

nafkedemi schreef:
Buitenren kan niet afgesloten worden zodat ze daar in kunnen? Mits het droog weer is.

Kan wel, er zit een kattenluikje. Maar als ze dan ergens van schrikken dan kunnen ze niet naar binnen, en dat is helemaal sneu.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:19

Een binnenhok oid maken in je kattenren?
Dat kan door zelf wat in elkaar te timmeren, een grote plaat schuin tegen de schutting te zetten ofzo of bijvoorbeeld van die kattenhuisjes of een hondenhok te plaatsen of desnoods een konijnenhok op poten vd plaatselijke weggeefhoek te halen ofzo. :)

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 11:23

lor1_1984 schreef:
Een binnenhok oid maken in je kattenren?
Dat kan door zelf wat in elkaar te timmeren, een grote plaat schuin tegen de schutting te zetten ofzo of bijvoorbeeld van die kattenhuisjes of een hondenhok te plaatsen of desnoods een konijnenhok op poten vd plaatselijke weggeefhoek te halen ofzo. :)

Er staat een grote klimkast in de buitenren en ze kunnen normaal zelf naar binnen en buiten. Ik moet nu simpelweg even een oplossing hebben om ze tijdelijk veilig te huisvesten om te voorkomen dat ze het huis uit sneaken omdat er meerdere mensen door huis lopen ;). Vandaar mijn specifieke vraag over ervaringen met een bench. Thanks anyway!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:33

Geen dank hoor. :D
Ik haakte vooral in op het stukje niet naar binnen kunnen bij schrikken. :)