Druif_01 schreef:Ook ik zou een kattenvriendje aanraden. Ik weet het, ik moest daar ook niets van hebben, maar wij hadden ook problemen met onze eerste kat. Uiteindelijk een maatje erbij genomen en ze is helemaal opgebloeid. Onderschat de meerwaarde niet van een vriendje.
Idem hier.
Wij hadden geen problemen met onze 1ste, maar toen ik na 5 weken hoorde dat haar zusje nog steeds een huisje zocht, zijn we de auto ingesprongen en haar ook gaan ophalen.
En echte: beste beslissing ooit!
Ze hebben ZO veel aan elkaar. Ze spelen, ravotten en crossen samen. Regelmatig potje worstelen. Ze wassen elkaar, slapen samen, eten samen. Gaan soms zelfs samen op de bak (we hebben 3 bakken hoor)
TS, Ik snap je reactie naar KimD toe - maar ik snap KimD ook heel erg.
Wij als mens denken dat we genoeg doen, door speelgoed en krabpalen ed te voorzien, en door hier en daar 10 minuten met ze te spelen - maar echt, wij kunnen absoluut niet tippen aan een soortgenootje. Een hele badkuip vol speeltjes is niets waard tegenover een speelkameraadje. Je kan in elke kamer een krabpaal zetten - maar alleen is maar alleen.
Ik geloofde ook nooit zo in "een kat heeft vriendjes nodig", maar als ik zie hoe gelukkig mijn zusjes zijn met elkaar.. En hoe "heavy" het kattinnetje van mijn broer is.. De onze kunnen hun ei bij elkaar kwijt, een kat alleen heeft het moeilijker dat ei kwijt te geraken, want hoe we ook ons best doen: wij zijn geen katten.
Een week of 10 is nog vrij jong, maar ik denk dat het hem vooral zal zitten in het gebrek aan gezelschap; gezelschap dat hij op de boerderij wél zal hebben gehad.
Maar ik snap dat je nu, voor die paar weken, niet perse nog een 2de kitten in huis wilt halen.
Mijn vader en zijn vrouw hebben ook 1 kat, en dat werkt perfect - omdat hij vrij naar binnen/buiten mag, en regelmatig vriendjes mee naar huis brengt. Het kan dus, maar het toont ook aan wat zowat iedereen hier zegt: ze zoeken echt contact met soortgenoten.
Je zou iets van Feliway kunnen proberen, om de stress ondertussen een beetje te minderen.
En dan idd zsm castreren, zodat hij ook zsm naar buiten mag.