Pre-/probiotica hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mavantos

Pre-/probiotica hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 08:51

Hi! Voor onze jonge hond (7 maanden) ben ik opzoek naar een goed pre-/probiotica supplement om hem na wat medicijnen (oa. antibiotica) weer even een extra handje de goede richting in te duwen.

Welke geven jullie/raden jullie aan?

Limoncello
@puppy_freek

Esther

Re: Pre-/probiotica hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:58

Ik geef pensstaafjes of geef een kvv met pens, mijn hond krijgt sowieso al kvv, als je brok voert is dat minder handig.
Je kunt vezels toevoegen in de vorm van gekookte zilvervliesrijst of psyllium, dat helpt om de boel weer op orde te krijgen.

Sprakeloos

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:59

Ik zou gaan voor de ultimaflor van de groene os.
Die geven wij ook na medicatie en na ziek geweest zijn.

Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.specialmuchi.nl - Instagram: @specialmuchi

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:24

Wij geven Probiotica van PUUR. En hebben de hondjes ook volledig op rauw staan en gedroogde snacks.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 09:29

Bedankt voor de tips. Ik ga ernaar kijken!

Ik vind de prijsverschillen tussen de supplementen zo groot. Het mag best wat duurder zijn als het dan ook maar echt beter is dan een goedkoper alternatief.

Hij doet het heel goed op z'n huidige voer, maar heeft gewoon wat pech gehad. Daardoor dat ik hem even voor een periode wat wil helpen. Door de antibiotica heeft hij een verminderde weerstand gehad, waardoor hij daarna direct Giardia heeft opgepikt... Dat heerst hier momenteel in de regio ontzettend.

Hij heeft wel een probiotica kuurtje gekregen van de dierenarts voor 7 dagen, maar zou hem zelf graag nog wat langer willen ondersteunen.

Limoncello
@puppy_freek

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:03

Wij geven probiotica van Phytonics. Onze hond heeft de eerste 1,5 jaar in Roemenië geleefd en waarschijnlijk daar niet zo’n sterk maag en darmstelsel opgebouwd. Eerste half jaar veel en vaak zachte ontlasting. Sinds we deze probiotica geven heeft hij er nooit meer last van gehad. Ik koop altijd de paardenverpakking want die is een stuk voordeliger.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:20

Wij gebruiken die van Puur voor hond en kat.

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:20

Wij gebruikten ook die van puur werkte goed .

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:30

Hier ook tevreden over PUUR :j Vind hen qua kwaliteit/prijs verhouding ook echt heel netjes.
Al is Groene Os oa ook wel echt een goed merk :j

“She thought a lot about forward movement these days— and standing still. Sometimes, even if you were peddling for all you were worth, it was hard to tell if you were getting anywhere. But every day she told herself she was making this work. She would makes this work. She kept her dreams small, so they were reachable.” — Mary e. Pearson

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 14:33

Puur en Phytonics hebben 'maar' 0,85mld FCU zag ik. Ik had ergens gelezen dat je minimaal 1mld en maximaal 5mld FCU nodig hebt voor een goede werking, maar dat is dus niet jullie ervaring?

Limoncello
@puppy_freek

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:27

mavantos schreef:
Puur en Phytonics hebben 'maar' 0,85mld FCU zag ik. Ik had ergens gelezen dat je minimaal 1mld en maximaal 5mld FCU nodig hebt voor een goede werking, maar dat is dus niet jullie ervaring?

Klopt.
Als ik probio geef dan altijd humaan, merken zat zoals vitalize, vitortho en now.
Gespecificeerd op stam en dus ook voldoende hoeveelheid. Liefst geef ik dan iets incl bacillus coagulans en saccharomyces boulardii.

Niet banketstaaf maar poetsen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 15:41

Hannanas schreef:
mavantos schreef:

Klopt.
Als ik probio geef dan altijd humaan, merken zat zoals vitalize, vitortho en now.
Gespecificeerd op stam en dus ook voldoende hoeveelheid. Liefst geef ik dan iets incl bacillus coagulans en saccharomyces boulardii.

Welke zou jij dan adviseren voor mijn hond en hoeveel moet je dan geven voor een hondje van 7,5kg?

Limoncello
@puppy_freek

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:45

Niet banketstaaf maar poetsen.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 23:07

mavantos schreef:

Bij die van ons merk ik de werking heel goed. Hebben het een tijdje geprobeerd af te bouwen om te kijken hoe het dan gaat, maar dan eigenlijk direct weer constante zachte ontlasting. En voeren dus Phytonics.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:55

Die van Frama, hele mooie producten met een zeer hoge kwaliteit. Ik heb er ontzettend veel positieve verhalen van langs zien komen. Het werd toen verkocht op mijn oude werk. De hele Frama lijn overigens. Ze geven ook heel goed advies.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
@QuarterhorseBeeb

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-22 22:50

xDenies schreef:
Die van Frama, hele mooie producten met een zeer hoge kwaliteit. Ik heb er ontzettend veel positieve verhalen van langs zien komen. Het werd toen verkocht op mijn oude werk. De hele Frama lijn overigens. Ze geven ook heel goed advies.

Ik heb ze even bericht, omdat ik toch nieuwsgierig was. Ze adviseren geen probiotica, maar Echinacea...

Nu weet ik het helemaal niet meer 8)7

Limoncello
@puppy_freek

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 07:29

Als ze dat beoordelen vanuit het hele verhaal dat je hebt gedaan zal er wel een kern van waarheid inzitten. Eerlijk, ik heb gezien wat hun adviezen doen :)

@QuarterhorseBeeb

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-22 14:48

xDenies schreef:
Als ze dat beoordelen vanuit het hele verhaal dat je hebt gedaan zal er wel een kern van waarheid inzitten. Eerlijk, ik heb gezien wat hun adviezen doen :)

Ik heb ze gesproken en op hun advies nu de Echinacea Complex en Probiotica Plus besteld. We beginnen dan met de Echinacea en zodra de kuur van de dierenarts is afgelopen starten we met de probiotica erbij. Dan kunnen we ook even goed bekijken hoe hij erop reageert.

Limoncello
@puppy_freek

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:17

Goede ervaringen met fortiflora, 1 zakje per dag

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:26

mavantos schreef:
xDenies schreef:

Ik heb ze gesproken en op hun advies nu de Echinacea Complex en Probiotica Plus besteld. We beginnen dan met de Echinacea en zodra de kuur van de dierenarts is afgelopen starten we met de probiotica erbij. Dan kunnen we ook even goed bekijken hoe hij erop reageert.

Ben erg benieuwd, geef het ook echt de tijd. Ik hoop dat jullie er baat bij hebben!

@QuarterhorseBeeb

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie