Tips gevraagd voor herplaatsing dwerghangoorkonijntjes

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jacimatho

Tips gevraagd voor herplaatsing dwerghangoorkonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-22 13:33

Ha mede-bokkers :)

Bokt heeft vaak fijne suggesties. Willen jullie eens meedenken? Het gaat om Bumper en Hartje, twee dwerghangoorkonijntjes.

Mijn zoon en zijn partner hebben het duo een paar jaar geleden met veel liefde uitgezocht. Alles wat een konijnenhart kan wensen werd geboden. Lekker los door huis, binnen en buiten kunnen spelen, uitdaging en veel liefde.
Afbeelding

Het leven heeft een andere afslag genomen dat van tevoren gedacht en zowel zoon als partner zijn beide veel in het buitenland voor hun werk. Dit verandert voorlopig niet. Bij lange periodes afwezigheid pas ik op.
Het konijnenparadijs is niet meer wat het was. Uiteraard worden ze wel goed verzorgd maar ze krijgen niet meer de aandacht en de vrijheid die ze eerder hadden en dat voelt niet goed meer. Na veel wikken en wegen willen ze de bunnies gaan herplaatsen naar een plekje waar die aandacht wel is. (niet verkopen)

Bij rondvraag in de buurt voor adoptie of herplaatsing bleek dat de goed bekend staande opvang allen overvol zitten. Daar worden geen dieren aangenomen.
Op marktplaats zetten voelt heel onpersoonlijk en er is de angst dat de bunnies als slangenvoer eindigen.

We zoeken naar tips en/of betrouwbare bemiddelaars die kunnen helpen bij het zoeken naar een fijn thuis.
Wie heeft met een soortgelijke situatie te maken gehad en hoe hebben jullie het aangepakt?
En als je zelf de bemiddeling doet, hoe heb je de screening aangepakt op goed 'konijnenschap' ?

:wave: Always look on the briiiiiight sight of life..tudu..tudu..tudutudutuduuu
https://www.liefdevandewolf.nl

MarlindeRooz
Correspondent

Re: Tips gevraagd voor herplaatsing dwerghangoorkonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:36

Facebookgroepen! En toch op marktplaats zetten met de eisen erbij die je stelt aan een nieuw hok / eigenaar.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-22 20:32

MarlindeRooz schreef:
Facebookgroepen! En toch op marktplaats zetten met de eisen erbij die je stelt aan een nieuw hok / eigenaar.

Thanks Marlinde, ik ga kijken wat er is op FB

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:46

Facebookgroepen inderdaad, Gouden mandjes voor konijnen bijvoorbeeld. Ik zou wel echt eisen stellen aan een nieuw huisje.

Hier zelf een herplaatser doordat iemand aan de deur kwam vragen of haar konijn hier mocht komen wonen omdat het mannetje werd ingeslapen, achja eentje meer of minder maakt hier nu ook weer niet uit :+ Dus rondvragen in je vriendenkring of in de buurt is misschien ook nog een optie.

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-22 13:40

Helaas, de Facebookgroepen en de oproep binnen vrienden/familie/kennissen hebben nog niet tot een oplossing geleid.
Heb nu toch maar een advertentie op Bokt gezet. Hopelijk lukt het via hier, dat is toch wat fijner.
De link heb ik in mijn onderschrift gezet.

Heeft iemand nog een gouden tip om dit leuke koppeltje betrouwbaar te kunnen herplaatsen?

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:56

Misschien kan je bij geïnteresseerden vragen hoe hun verblijf eruitziet (foto's van meerdere kanten) en de maten. Ik denk dat je hier al veel mensen mee weert (wordt lastig om meerdere foto's van iemands verblijf te kopiëren). Verder zou een schets van de thuissituatie ook een goed beeld moeten geven. Ik kan mij herinneren dat dierenasiels dit ook vragen.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:00

Misschien is verhuisdieren.nl een idee? Ik vind dat zelf wat fijner aanvoelen dan marktplaats. Mensen moeten ook betalen, waardoor de reacties die je krijgt een stuk serieuzer zullen zijn.

Een goed paard maakt nog geen goede ruiter.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:12

Op dit moment zitten opvangen inderdaad overvol helaas. Er worden behoorlijk wat dieren gedumpt. Wellicht dat je wel bij een aantal opvangen op de wachtlijst gezet kan worden? Dan hebben jullie de konijntjes wel nog wat langer, maar als ik het zo hoor hebben ze het bij jullie zo slecht nog niet en is er in dat opzicht nog wel wat tijd te overbruggen :) Ik weet in ieder geval dat de Dierenbescherming met wachtlijsten werkt.

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)

Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:19

Wat een snoepjes, als ik hier niet 2 honden had lopen, kwam ik ze vandaag nog halen.
Rot dat alle opvangen vol zitten, dat speelt volgens mij al best lang.
Ik denk dat je toch nog het meeste kans maakt op blijven zoeken in de omgeving.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:28

Ik zie dat ze bij een goede fokker vandaan komen ( staat in je advertentie)
Wellicht heeft die nog tips of kan ze helpen bij de bemiddeling?

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:57

In IJmuiden (voorheen Heiloo) zit het knaagdierencentrum. Daar herplaatsen ze konijnen. Ik ben voorheen wel eens in Heiloo geweest en ik vond het echt een plaats met hart voor dieren. Ze kijken ook echt naar een match. https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... rencentrum

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:02

Ik snap zeker dat je ze wilt herplaatsen hoor ts, maar bij 9v\d10 baasjes zitten ze in een (buiten)hok met misschien een meter qua rennetje.
Zou niet mijn keuze zijn, onze konijnen zitten buiten en hebben geen menselijke aandacht nodig hoor. Laat ze maar sjouwen in de tuin(met binnentent). Je hebt van die grote voersystemen waar als het bakje leeg is het bijvult, dat met een grote drinkfles en een goed pak hooi, dan kunnen ze er toch een paar daagjes tegenaan? Overigens zijn brokjes vaak gewoon hooi samengeperst en kunnen ze prima leven op grotendeels hooi. Veel dieren worden gedumpt momenteel en ik denk dat ze liever op hooi leven in de tuin dan in een hokje terecht komen, maar ik ken jullie situatie natuurlijk niet.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:00

Wat een schatjes. Ik zou zolang je geen perfect huisje voor ze vindt ze niet wegdoen. Je hoort zo vaak dat ze verkeerd terecht komen of toch gescheiden worden.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-22 14:50

Dank allemaal voor de tips en het meedenken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ze voorlopig maar hier moeten blijven.
Er is zo'n overvloed aan leuke dieren dat het echt lastig blijkt om een gouden mandje te vinden.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:18

Dat is lief!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie