Hond eet slecht/niet op vakantie

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tones

Hond eet slecht/niet op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-22 19:22

Mijn 2,5 jarige reu eet dus zijn brokken niet op vakantie.
Thuis eet ie ze prima.
Hij krijgt de brokken van Farmfood met zalmolie.
Ik vind het dan weer zielig dat ie niks wil en ga dan maar overstag door in de plaatselijke super van die ranzige blikken natvoer te halen die er met enige moeite in gaan.
Hebben jullie tips?
Voortaan van die “worsten” mee?

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Re: Hond eet slecht/niet op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:25

Ik pas dan de truc kipnuggets of andere extreem lekkere dingen toe. Hier ook altijd de eerste twee a drie dagen slechter eten. Want het bakje staat niet op dezelfde plaats.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:22

Scheutje warm water er over?

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

tones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-22 22:20

snorkel1986 schreef:
Scheutje warm water er over?

Blieft ie niet, maar dank je wel.

karuna schreef:
Ik pas dan de truc kipnuggets of andere extreem lekkere dingen toe. Hier ook altijd de eerste twee a drie dagen slechter eten. Want het bakje staat niet op dezelfde plaats.

Gefrituurde kipnuggets?
Dat zou meneertje wel lusten.
Nu heeft ie wel meegedaan met bbq-en.
At ie tenminste nog iets.

Ik kwam er later wel achter dat ie een hekel heeft van het getik van zn riem tegen de voerbak. Dan tijdens het eten maar even stiekem los (camping) en hopen dat er op dat moment geen andere hond in de buurt zou zijn.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:12

Hier ook een die de eerste dagen met lange tanden eet. Meestal doe ik er wat van dat blikvoer door en dan gaat het er met lange tanden in.

Maar tegenwoordig zorg ik dat ze met wat spek op de botten op vakantie gaat, dan kan ze wel een paar dagen wat hebben. De eetlust komt vaak vanzelf weer terug.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-22 23:38

Dat spek op de botten had hij gelukkig ook.
Gister toevallig bij de dierenarts en hij was 4 kilo afgevallen. Hij was ook zeker niet te dik nu.
Man man, was zelf al blij dat ik niet 4 kilo ben aangekomen. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 05:30

Gewoon honger laten krijgen en zeker niet gaan zeulen met andere troep, daar creëer je nog moeilijke eters van. Gewoon zijn eigen voer voor blijven zetten.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 06:28

Onze hond eet op vakantie ook minder goed maar als hij moet werken voor zijn eten, eet hij wel.
Brokjes in snuffelmat verstoppen, oefeningen laten doen voor handje brok, brok ‘verstoppen’ op de campingplaats?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 07:05

Hier gelukkig geen last van met de hond op vakantie (als die eens zijn eten overslaat, kunnen we meteen naar de dierenarts want dan moet er iets mis zijn XD)

In plaats van natvoer uit de supermarkt, zou je ook de zakjes gestoomd vlees van Farmfood kunnen proberen. Is ook goed te combineren met de brokjes.
Hondje hier krijgt zo’n zakje twee x per week voor de afwisseling naast de brokjes (wij hebben ook farmfood).

De chihuahuas van mijn zusje is dan ook altijd wel overtuigd om te eten op vreemde locaties.

Een van de chihuahuas is wat kieskeuriger, en mijn ouders hebben ze (onbewust) aangeleerd dat als ze de brokjes niet eten ze wat anders, ze lekkerders krijgen (‘want ach zo zielig als ze niks eten’) :') Dan is de gestoomd farmfood vlees beter dan ze leverworst ed aanbieden, denk ik.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-22 07:46

Melyoramel schreef:
In plaats van natvoer uit de supermarkt, zou je ook de zakjes gestoomd vlees van Farmfood kunnen proberen. Is ook goed te combineren met de brokjes.
Hondje hier krijgt zo’n zakje twee x per week voor de afwisseling naast de brokjes (wij hebben ook farmfood

Idd die zakjes! Stom dat ik daar nooit aan gedacht heb. Kreeg ze ooit als proef bij de brokken.

KimD schreef:
Gewoon honger laten krijgen en zeker niet gaan zeulen met andere troep, daar creëer je nog moeilijke eters van. Gewoon zijn eigen voer voor blijven zetten.

Dat heb ik de vorige vakantie 3 dagen volgehouden, maar hij vertikt het gewoon.

Ook losse brokken stuk voor stuk geprobeerd,
hij maakt een afkeurend geluidje erbij en draait z’n kop weg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:24

Ze krijgen vanzelf honger, drie dagen is niks joh!

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:15

Hier ook zo’n vakantie eter. Mij helpt het om het voer uit de kong of de likmat aan te bieden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 16:26

Hier normaal een rauw vlees menu maar op vakantie nemen wij gestoomde worsten mee en/of kwalitatief goed blik voer bv. en daar ben ik onwijs tevreden mee. Hond lief duidelijk ook haha.

Als dat een optie voor je is zou ik daar zeker gewoon eens naar kijken. Is vaak veel smakelijker en aantrekkelijker en juist in een andere omgeving/op vakantie kan dat dan makkelijker zijn voor ze om te eten :)

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd.livinglifeoutdoors<<

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:02

Hier nog zo'n vogel. Thuis eet hij Royal Canin, op vakantie niet, maar wel Edgar Cooper (ofwel, Edgar Snoeper ;-)). Moeilijke eter wordt hij er niet van, want thuis gaat hij moeiteloos terug.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:26

Als dierenarts zou ik het toch niet zo geslaagd vinden om je hond zo lang te laten vasten, als je het op kan lossen met een beetje blikvoer of vlees erdoor.
Hier krijgen ze brokken met diepvries vlees (butternut) of blik (grancarno) en op vakantie brokken met blik. Een van mijn honden is ook een slechte eter, en eet op vakantie ook minder goed, terwijl hij wel meer loopt. Hij valt dan ook snel af als hij niet zou eten, 3-4 kilo in 2 weken als ik niet oplet terwijl hij zeker niet dik is.

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie