Onze Harry is inmiddels 11 en heeft al 3 van zijn 9 levens verspeeld met stomme ongelukjes. Resultaat van deze ongelukjes is flinke artrose aan zijn achterhand (en de bijnaam Kostenpost + warm contact op first-name basis met de dierenarts). Zomers gaat het aardig, maar nu het weer kouder en natter wordt, is hij flink stram.
Daarvoor krijgt hij Novacam op onderhoudsbasis, maar dat kan natuurlijk nooit goed zijn voor de nieren. Op zoek naar een alternatief kwam ik Synopet Feli-Syn tegen. Dat is op basis van groenlipmossel en volgens de omschrijving geef je het 1-2 keer per jaar als kuur van 25 dagen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het? Of zijn er nog andere alternatieven voor pijnstilling?
Ik ken het niet voor kat maar, mijn hond heeft wel 2x een kuur gehad helaas geen enkele verbetering. Je zou ook eens kunnen kijken naar flexadin? Is er ook voor katten dat werkt heel goed bij mijn hond. Tja en als het op de novacam goed gaat? Beter een wat korter leven maar, kwalitatief goed denk ik dan maar.
Mijn vorige kat werd zeker soepeler van de groenlipmossel. Maar die kreeg het omdat ze wat strammer werd, niet omdat ze duidelijke pijnklachten door artrose had. Voor echte pijnklachten denk ik dat het te mild inwerkt.
Bij mijn kat net als wat 3heathcliffs beschrijft: ze was stram door artrose, en werd met het groenlipmosselspul (wat ze ook erg lekker vond) soepeler. Ze kon weer wat meer, voelde zich wat meer kat. Je kunt het altijd proberen bij jouw kat...