Esther_ schreef:Bij diabetes gaan ze ook meer plassen en vallen ze af. Liever 1x extra stress en op tijd weten wat er aanneemt hand is, dan straks te laat zijn.
En heb je verder je huis al zo optimaal gemaakt voor de katten? Dus verspreid door het huis meerdere kattenbakken , voorbakken, krabmogelijkheden, verstop plekjes etc.
En als hij te zwaar is, misschien uitdagen met een voerspel oid
Ja dat is ook zo hoor, ik moet mezelf even een schop onder de kont geven.
Maar hij is juist veel te zwaar, kan dat ook een kenmerk zijn van diabetes?
Ons huis is ontzettend katproof, overal staan krabpalen, ze kunnen in elke kamer wel de hoogte in of zich verstoppen. Kattenbakken hebben we ook genoeg staan. En hij krijgt zijn voer al in een torenplaat. Dat is een plaat waar allemaal buisjes in zitten waar we het voer in doen. Zo schrokt hij het niet in 1 keer naar binnen.
@ryukapple dat dacht ik ook misschien wel, maar anderzijds ziet hij wel eens vaker een kat buiten lopen en dit gedrag is van de laatste weken. Hij is altjd wel wat schrikkerig geweest, maar de laatste weken laat hij dit stereotype gedrag zien om de tafel of om de bank en de tafel heen. Kan me niet voorstellen dat er daar iets stressvol is.
Voorbeeld, ze komen veel in de tuin. Dan doe ik de achterdeur open en staat hij bij de achterdeur. Dan gaat hij eerst een rondje lopen om de bank en de tafel heen en dan gaat hij naar buiten.
Het is gewoon vreemd
En buiten zijn ze echt soms hele dagen en dan spelen ze, slapen ze of zit ie gewoon random lekker in de tuin te chillen dus dat lijkt me ook geen stressvolle plek voor hem.