Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Ja, dat kan. Valt onder aansprakelijkheid. Eigenaar van de reu is aansprakelijk voor wat z'n dier aan schade aanricht.
Ik zou het op een verzekeringskwestie schuiven.
Verzekering tegenpartij kan wel ook deel van de aansprakelijkheid bij jou leggen - heb jij voldoende maatregelen genomen om die dekking te voorkomen?
Maar in principe ligt de aansprakelijkheid bij de eigenaar van de reu, en kunnen verzekeraars hier lekker over bekvechten. Wat ze over 200 euro niet zullen doen, vermoedelijk. Ik hoop alleen voor je dat de eigenaar van de reu een AVP heeft, anders moet je 'm op z'n eigen portemonnee pakken, en dan wordt het vaak moeilijker...
Ibbel schreef:Klinkt mij idd ook in de oren alsof het te vlug is gegaan voor resultaat. Maar je hond laten scannen kost ook geld, dus ik zou die rekening zeker bij buurman deponeren. En als je het insteekt bij de buurman met: heb je toevallig een aansprakelijkheidsverzekering, en dan direct uitlegt dat het je dan dus geen geld kost maar wel een goeie relatie met je buren oplevert, dan moet je wel een hork zijn wil je als buurman niet mee willen werken. Meeste verzekeringen doen écht niet heel moeilijk bij dit soort kleine dingetjes.
magicmist schreef:Ibbel schreef:Klinkt mij idd ook in de oren alsof het te vlug is gegaan voor resultaat. Maar je hond laten scannen kost ook geld, dus ik zou die rekening zeker bij buurman deponeren. En als je het insteekt bij de buurman met: heb je toevallig een aansprakelijkheidsverzekering, en dan direct uitlegt dat het je dan dus geen geld kost maar wel een goeie relatie met je buren oplevert, dan moet je wel een hork zijn wil je als buurman niet mee willen werken. Meeste verzekeringen doen écht niet heel moeilijk bij dit soort kleine dingetjes.
De dierenarts vertelde dat je het niet uit kan sluiten of er daadwerkelijk iefs heeft plaatsgevonden. Gekoppeld zijn is niet noodzakelijk en een korte dekking kan soms genoeg zijn vertelde ze.
Ik heb gevraagd of af wachten een optie is. Dat kan, maar dan moet het uiteindelijk met 28 dagen worden afgebroken indien raak en dan zijn de risico's groter volgens de dierenarts.
Nu kan ze wel evt gesteriliseerd worden dan. Dus dat zou een optie zijn.
Wij zelf hebben een rechtsbijstandverzekering .
De buurman weet ik niet. Maar ben wat huiverig daar hij zo lacherig deed.
KimD schreef:magicmist schreef:
Klinkt mij idd ook in de oren alsof het te vlug is gegaan voor resultaat. Maar je hond laten scannen kost ook geld, dus ik zou die rekening zeker bij buurman deponeren. En als je het insteekt bij de buurman met: heb je toevallig een aansprakelijkheidsverzekering, en dan direct uitlegt dat het je dan dus geen geld kost maar wel een goeie relatie met je buren oplevert, dan moet je wel een hork zijn wil je als buurman niet mee willen werken. Meeste verzekeringen doen écht niet heel moeilijk bij dit soort kleine dingetjes.
De dierenarts vertelde dat je het niet uit kan sluiten of er daadwerkelijk iefs heeft plaatsgevonden. Gekoppeld zijn is niet noodzakelijk en een korte dekking kan soms genoeg zijn vertelde ze.
Ik heb gevraagd of af wachten een optie is. Dat kan, maar dan moet het uiteindelijk met 28 dagen worden afgebroken indien raak en dan zijn de risico's groter volgens de dierenarts.
Nu kan ze wel evt gesteriliseerd worden dan. Dus dat zou een optie zijn.
Wij zelf hebben een rechtsbijstandverzekering .
De buurman weet ik niet. Maar ben wat huiverig daar hij zo lacherig deed.[/
Met 18/20 dagen is de dracht al te zien omdat de innesteling iets eerder plaats vindt dan dat. 28 dagen wordt bij een bewuste dekking vaak gedaan omdat het dan veel duidelijker is en er vaak al enigszins geteld kan worden. Dat is hier absoluut niet van belang.
Maar gezien je omschrijving durf ik er eigenlijk met 100% zekerheid geld op in te zetten dat er niks aan de hand is.
Je beantwoord overigens niet wát er plaats heeft gevonden. Als de hond erop gesprongen is, is gaan rijden en jij de hond eraf geduwd hebt is er vrijwel zeker niks aan de hand. Er kan inderdaad zonder koppeling een dracht plaatsvinden maar dan moet de penis van de reu toch écht in de vagina geweest zijn én zijn klaar gekomen. Iets wat echt heel even nodig heeft, dat gaat niet binnen 10 tellen.
senna21 schreef:Dus je wilt de buurman de sterilisatie laten betalen.
Ik zou dat gewoon zelf regelen. Dan ben je van alle gezeur af. Ook in de toekomst.
Honden kosten nu eenmaal geld.
senna21 schreef:Dus je wilt de buurman de sterilisatie laten betalen.
Ik zou dat gewoon zelf regelen. Dan ben je van alle gezeur af. Ook in de toekomst.
Honden kosten nu eenmaal geld.
Van schreef:Ik zal inderdaad KimDs raad opvolgen en wachten. Die spuit is echt niet niks en wil je zeker niet onnodig in je hond drukken!
KimD schreef:Tja, je moet het zelf weten. Ik, en Van ook, spreken uit ervaring wat betreft dekkingen en ik zelfs wat betreft de spuit.
Gooi je vraag maar eens in het fokkerstopic, ik denk dat je van iedereen in dat topic hetzelfde antwoord krijgt wat betreft de afweging.
Het effect van de spuit nu zetten of met 18/20 dagen is hetzelfde. In het lichaam gebeurt namelijk hetzelfde.
magicmist schreef:KimD schreef:Tja, je moet het zelf weten. Ik, en Van ook, spreken uit ervaring wat betreft dekkingen en ik zelfs wat betreft de spuit.
Gooi je vraag maar eens in het fokkerstopic, ik denk dat je van iedereen in dat topic hetzelfde antwoord krijgt wat betreft de afweging.
Het effect van de spuit nu zetten of met 18/20 dagen is hetzelfde. In het lichaam gebeurt namelijk hetzelfde.
Ok dus jij raad aan om het af te wachten en dan een echo?
Ik hoop echt dat er niets is.
Dat is voor iedereen het fijnste en het belangrijkste voor de hond.
Ik begrijp alleen niet waarom mijn dierenarts een ander advies geeft.
moyra schreef:Ik zou die spuit aan de hand van jou verhaal ook niet zetten hoor. Het is troep en de kans dat hij überhaupt raak geschoten heeft is heel erg klein.
Ik moet om de haverklap reuen van m'n loose teef af trekken en heb er nooit aangedacht om een spuit voor ieder keer erin te zetten.
Zoals hierboven al gezegd is er meer nodig voor een gelukte dekking. Hoeveel dagen was de teef loops tijdens de 'dekking' ? Nu is dat ook geen 100% garantie, maar als ze net 2 dagen loops was dan is het maar de vraag of ze vruchtbaar was/is.
Ik zou mij aan de hand van jou verhaal geen zorgen maken eerlijk gezegd
magicmist schreef:moyra schreef:Ik zou die spuit aan de hand van jou verhaal ook niet zetten hoor. Het is troep en de kans dat hij überhaupt raak geschoten heeft is heel erg klein.
Ik moet om de haverklap reuen van m'n loose teef af trekken en heb er nooit aangedacht om een spuit voor ieder keer erin te zetten.
Zoals hierboven al gezegd is er meer nodig voor een gelukte dekking. Hoeveel dagen was de teef loops tijdens de 'dekking' ? Nu is dat ook geen 100% garantie, maar als ze net 2 dagen loops was dan is het maar de vraag of ze vruchtbaar was/is.
Ik zou mij aan de hand van jou verhaal geen zorgen maken eerlijk gezegd
Ze is nu vier weken loops.
Geen bloedverlies meer. Wel nu de aantrekkingskracht van reuen. Dat is pas de laaste week heel heftig
Oehlala schreef:Als de teef echt gepiept heeft, dan heeft de reu waarschijnlijk wel vast gezeten.
magicmist schreef:KimD schreef:Tja, je moet het zelf weten. Ik, en Van ook, spreken uit ervaring wat betreft dekkingen en ik zelfs wat betreft de spuit.
Ok dus jij raad aan om het af te wachten en dan een echo?
Ik hoop echt dat er niets is.
Dat is voor iedereen het fijnste en het belangrijkste voor de hond.
Ik begrijp alleen niet waarom mijn dierenarts een ander advies geeft.