Ik heb een tijd lang regelmatig op honden gepast. Nu doe ik dat niet meer zo regelmatig omdat ik hier voor vakantie moet nemen van werk. Maar sommige hondjes zijn die vrije dagen waard! Ik heb momenteel nog wat hondjes waarvoor ik graag vrij neem als het even uitkomt.

Zo ook Nova! Nova is een 4 jaar ouder werklijn border collie. Echt een neurootje en heel gevoelig. Maar wel heel lief en echt mijn oogappeltje. Ze luistert perfect als ze losloopt en is echt mijn vriendinnetje.
Nu was mijn vriend een week weg en dat is natuurlijk ook ongezellig. Dus Nova kon zeker wel komen. Ik probeer altijd dingen te doen met een oppashond waar deze hond blij van wordt. Zodat ze ook een weekje vakantie hebben. Voor Nova zijn dat twee dingen: wandelen in het bos en met de bal gooien. En laat ik nou net op de Veluwe wonen EN een groot park achter mijn huis hebben met perfecte bal-gooi spots!
Kijk mee in de 9 dagen dat ze hier was!
Ze kwam aan op woensdag, toen stond er direct een wandeling met een groep mensen gepland. Lekker bij ‘t leesten gewandeld.

Daarna was Nova nog LANG niet moe en moest er in de tuin nog even gespeeld worden. En een speeltje is niet genoeg hoor. Twee is het minimum!

Donderdag was het tijd voor een date met Bokker Goof en haar twee hondjes! De hondjes hadden direct een klik. We hebben heerlijk gewandeld in het losloopgebied bij de Kootwijkerduin.

En natuurlijk ‘s nachts stiekem in bed slapen zolang mijn vriend weg was.

Vrijdag was het tijd om naar de loslooproute bij ‘t leesten te gaan met een vriendin van mij en haar twee hondjes. Die vond ze ook direct gezellig en leuk! Helaas is het linker hondje die week ingeslapen.

Zaterdag leende zich uitstekend voor een wandeling bij een van mijn favoriete rustige wandelplekjes. Hier heeft ze heerlijk gerend met haar 2 nieuwe vriendjes.

Zondag was mijn vriend er inmiddels weer. En hoewel Nova hem gewoon al goed kent vindt ze hem altijd DOODeng. Ze durft niet langs hem te lopen etc. Maar ze pakt wel koekjes van hem aan en ze wil wel met hem met stokken / de bal spelen. Ook tikkertje is wel leuk met hem.

En natuurlijk een lekkere lickmat als avondeten, daar is ze dol op!
KLIK
Maandag was het een verdrietige dag. Rayo, de hond van die vriendin werd ingeslapen. Dus we zijn nog een keer met hem, haar andere hond en Nova naar het bos geweest. Lekker met de bal gegooid en gewandeld.

Dinsdag heb ik geen foto’s van maar toen zijn we weer naar de Kootwijkerduin geweest met bokker Goof en haar hondjes!
Woensdag was een hele spannende dag. Nova ging voor het eerst mee naar Duitsland EN naar de dierentuin. Dit had ze nog nooit gedaan. Maar mijn inschatting was dat dit prima kon met genoeg rust tussendoor. En direct weggaan als haar emmertje te vol is. En het ging SUPER. Ze vind de aapjes heel leuk (behalve als ze krijsen). En ze vond alles heel interessant. En tussendoor veel zitten en rusten hielp haar enorm.
Aapjes kijken

En even rusten

En na die tijd lekker ontprikkelen met de bal op het park voor de dierentuin. Dat had ze even nodig!

Om nog meer te ontprikkelen even een lickmat en dan lekker slapen.

Donderdag werd Nova al weer opgehaald. Maar toch maar even vroeg de wekker gezet zodat we voor die tijd samen nog even naar het losloopbos konden.

Het was een heeeerlijke week. En ja we zijn dus elke dag met de auto naar het bos geweest òf naar de dierentuin.