Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight
Babsiej schreef:Wij zijn een beetje bang, als we onszelf kennen, dat als dat nieuwe konijn ook weer 1-2-3-4 jaar bij ons is, dat we wéér geen afscheid kunnen nemen![]()
Mindim schreef:Ik zou een rammetje niet koppelen binnen een bestaand koppel. Een voedster extra wel, maar twee rammen en een voedster, nope.
Toch op zoek naar een goed plekje dan maar of er eentje bij nemen. De opvang zit ook hier overvol en dan is er nog een lange wachtlijst.
Sky_As schreef:Babsiej schreef:Wij zijn een beetje bang, als we onszelf kennen, dat als dat nieuwe konijn ook weer 1-2-3-4 jaar bij ons is, dat we wéér geen afscheid kunnen nemen![]()
en proberen te koppelen uit met een konijn van een opvang, 1 die al een jaar of 5/6 is......dan komt hij uiteindelijk als die gaat ook weer alleen te zitten, maar dan hoeft hij geen 4 jaar alleen te zitten, maar misschien een half jaar of een jaartje ofzo.....
Blue_Eyes schreef:Bij ons ging het deze zomer niet om een konijn maar om een cavia, wij hadden er twee: Milka en Oreo (ja, grappig, ook Oreo). Helaas lag Milka op een ochtend dood in haar hokje. Best wel senior, beide 5 jaar, maar Oreo was nog heel fit en wilden we eigenlijk niet alleen laten. Mijn dochter wilde echt geen nieuwe cavia's meer, zij is gaan studeren en werkt er ook nog bij dus had echt geen tijd over om voor de beestjes te zorgen.
Het is ons gelukt om haar te koppelen aan de twee eveneens senior caviadames van mijn dochters beste vriendin. Nu woont ze daar en dat gaat uitstekend! Drie dames van redelijke leeftijd bij elkaar, hier geen extra gedoe meer voor mijn dochter en als ze ze mist, kan ze bij haar vriendin nog even gaan knuffelen met haar knuffelvriendinnetje.
Shenavallie schreef:Is een stuk afzetten voor de andere twee konijnen een optie? Dat ze elkaar wel kunnen zien en besnuffelen, maar elkaar niet kunnen aanvallen?
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 25 bezoekers