Ik heb jullie hulp nodig

Maar... alles behalve mee naar stal gaan helaas

En zoals je kan zien ook toen ze iets ouder was was ze helemaal op haar gemak bij Casper

Nu heeft Ajka vorig jaar zomer toen ze 7 maanden was haar pootje gebroken door een aanrijding, na een heftige operatie en flinke tijd benchrust en revalideren is ze gelukkig weer helemaal de oude. Ze was net geen jaar toen ze mee kon naar stal weer en sindsdien vind ze het helaas eng... Het is niet dat ze echt doodsbang is maar ze is wel duidelijk niet op haar gemak. Het liefst zit ze tussen mijn benen om steun te zoeken en ze heeft bijvoorbeeld weinig interesse in spelen of eten. Ik probeer haar nog steeds regelmatig mee te nemen maar vind het lastig want er lijkt niet echt vooruitgang in te zitten. We zijn inmiddels een jaar verder en ik vraag me af of er misschien manieren zijn om haar over haar angst heen te helpen. Ik heb er altijd over gedroomd om samen met haar en mijn bijrijdpaard het bos in te gaan maar zo ver zijn we nog lang niet...

Ik weet dat er vast ook nog andere manieren zijn om het op te lossen (professionele hulp zoals een gedragstherapeut ofzo) maar zo heftig vind ik het nog niet, dat kost ook weer bakken met geld waarschijnlijk dus ik dacht wellicht zijn er andere bokkers die ons met tips al een stukje verder kunnen helpen. Zo niet, kunnen we altijd nog verder kijken naar professionele hulp.
Dus, help us out!