Zodra poes rustig gaat zitten om te poepen springt hij er bovenop en doet hij lelijk. Plassen is geen probleem.
We hebben 3 kattenbakken staan, maar nadat ik merkte dat de poes een tweede keer niet in de bak had gepoept vanwege zijn agressie rondom haar poepen heb ik de bakken verplaatst zodat ze meer verspreid en er een voor haar “veiliger” staat. De kater poept eigenlijk altijd op dezelfde plek in de tuin en zowel de kattenbakken als de poep plek in de tuin worden iedere dag schoon gemaakt.
Als ik er bij ben kan ik hem wel goed afleiden van de poepende poes en heeft hij er geen moeite mee. Het grootste teken dat het fout is gegaan is dat er een halve drol in en een halve drol naast de kattenbak ligt. Duidelijk gestoord tijdens een sessie dus

De kater piest wel in alle 3 de kattenbakken - en buiten. Eigenlijk net wat hem het beste uit komt. Poes piest altijd in dezelfde kattenbak. Degene die ik speciaal voor haar heb verplaatst.
De kater is erg territoriaal, de poes juist totaal niet. Nu wil ik sowieso een 4e kattenbak halen om te zien of dit mogelijk een oplossing is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit het probleem is?
Is hij een man die van mening is “dat vrouwen niet poepen”?

Beide hebben overigens normale stoelgang. Niet extreem droog, of nat en zijn recentelijk ontwormd.