Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 11508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 13:00

Even hier het verhaal doen eerst.

Op 12 augustus kreeg ik van de opvang waar Binky zat een filmpje waarbij hij hinkte met daarbij de tekst dat ze hem hadden na gekeken en het niks ergs leek.
Waarop ik had gezegd kan altijd gebeuren. Ik zou het zelf ook een dag aangekeken hebben.

Maargoed daarna hoorde ik niks waarop ik zelf een vraag had gestuurd met hoe het ging en bleek hij nog mank te lopen (tenminste ik kreeg een filmpje toegestuurd van etende Binky die niet rondliep en zo gefilmd dat pootje niet in beeld was maar ik zag gewoon dat hij nog niet goed was) . Op mijn dringende verzoek en onze kosten hebben zij een dierenarts bezocht en die heeft een verzwikking geconstateerd. En hem novacam mee gegeven. En na 10 dagen (wat ik al lang vind zou het beter moeten gaan) afgelopen donderdag kreeg ik ineens te horen het is nog niet goed (wij kwamen vrijdag avond terug van vakantie en hebben Binky zaterdag weer opgehaald) en daarom heb ik een afspraak gemaakt bij onze dierenarts waar we vanmiddag terecht kunnen. Ik heb gister de Novacam niet gegeven bewust zodat de dierenarts goed kan kijken.

Ik ben nu benieuwd wat het evt allemaal kan zijn. Volgens de mensen van de opvang heeft de dierenarts Iig goed gevoeld dat het niet gebroken zou zijn (dat moet natuurlijk nog maar blijken nu)

Het zou mogelijk iets met een beknelde zenuw kunnen zijn?

Captain

Berichten: 21609
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:03

Kan van alles zijn, echt niets van te zeggen achter een toetsenbord. :')

Beterschap met Binky en succes bij de dierenarts vanmiddag!

Sabbientje

Berichten: 4791
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:07

Zijn er toen foto's gemaakt.
Anders hierom vragen bij de DA.
Er kan altijd een scheurtje in een bot zitten.

Verder is het moeilijk om te zien vanaf een stukje tekst wat iets zou kunnen zijn.

BeFunny

Berichten: 11508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 13:07

Captain schreef:
Kan van alles zijn, echt niets van te zeggen achter een toetsenbord. :')

Beterschap met Binky en succes bij de dierenarts vanmiddag!



Dat is ook zo. Binky is een binnenkat en komt dus niet buiten een aanrijding of iets heeft niet plaats gevonden.

Nee er zijn geen foto's gemaakt en hierover heb ik al wel e.a gezegd tegen het opvang adres omdat ik zelf meteen die foto's had laten maken en dat had gewoon op onze kosten kunnen gebeuren maar volgens hun vond de bewuste dierenarts dat niet nodig. Dat zou natuurlijk echt zo kunnen zijn.

Ik ben een beetje gefrustreerd omdat zij niet terug gegaan zijn omdat de Novacam was mee gegeven voor 10 dagen en daarna zou het dus over moeten zijn. En dat is dus niet zo. En ik vind dat best kwalijk zeg maar. Je brengt je dier in goed vertrouwen bij een best wel dure opvang bij mensen die jarenlang ervaring hebben en het volgend eigen zeggen ook met alle liefde doen. Maar ze hebben wel e.a nagelaten maargoed daar heeft de kat verder nu niks aan.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-08-22 13:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Berichten: 35879
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:08

Onmogenlijk te zeggen via bokt uiteraard. Dat gaat van een puistje aan zijn teen tot botkanker bij wijze van spreke.

Een verzwikking kan makkelijk weken duren, vooral als de kat er niet voorzichtig mee doet.
Die van ons is maanden af en aan kreupel gelopen omdat hij met zijn net herstelde pootje dan toch zonodig weer van een hoge kast moest springen.

Sabbientje

Berichten: 4791
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:09

BeFunny schreef:
Captain schreef:
Kan van alles zijn, echt niets van te zeggen achter een toetsenbord. :')

Beterschap met Binky en succes bij de dierenarts vanmiddag!



Dat is ook zo. Binky is een binnenkat en kont dus niet buiten een aanrijding of iets heeft niet plaats gevonden.

Maar kan alsnog een rare sprong of val gemaakt hebben.
Als ik soms zie hoe dwaas sommige katten op dingen klimmen...

BeFunny

Berichten: 11508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 13:14

Sabbientje schreef:
Captain schreef:
Kan van alles zijn, echt niets van te zeggen achter een toetsenbord. :')

Beterschap met Binky en succes bij de dierenarts vanmiddag!



Dat is ook zo. Binky is een binnenkat en kont dus niet buiten een aanrijding of iets heeft niet plaats gevonden.

Maar kan alsnog een rare sprong of val gemaakt hebben.
Als ik soms zie hoe dwaas sommige katten op dingen klimmen...[/quote]

Dat is absoluut zo. Alleen is Binky niet zo'n kat.

Hij is ook mager terug gekomen. Te mager. En dat terwijl ik voor eigenlijk een dubbele maand aan zijn dieet voer had mee gegeven.

Hij doet vrij rustig nu, springt eigenlijk niet belast zijn poot weinig al kan hij hem wel goed bewegen naar hij zoekt echt de rust op. Ik vind hem verder ook niet zichzelf maar hij is een maand weg geweest en katten zijn natuurlijk heel gevoelig voor zulke dingen.

Anoniem

Re: Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:19

Wat wil je bereiken met dit topic? Wacht de DA ff af en ga dan in gesprek met de opvang.. Niemand hier kan er toch iets zinnigs over zeggen?

BeFunny

Berichten: 11508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 13:54

Relaxed schreef:
Wat wil je bereiken met dit topic? Wacht de DA ff af en ga dan in gesprek met de opvang.. Niemand hier kan er toch iets zinnigs over zeggen?


Ik brobeer te kijken wat het evt nog meer kan zijn. De opvang ligt achter ons daar gaan wij niks mee doen verder. Die hebben nagelaten om de juiste zorg te bieden m.i omdat de dierenarts met hun had besproken dat ze na 10 dagen terug moesten komen als het niet over was. Dat heb ik uitgesproken daarmee bereik ik niks maar wordt het wel helder waarom hij er nu nog mee loopt zonder te weten wat het is ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-08-22 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 39128
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:00

Wanneer zij gehandeld hebben zoals die dierenarts heeft gezegd hebben ze dus gedaan wat ze moesten doen. Je kat kan vermagerd zijn door pijn, minder eetlust. Dus ga eerst eens kijken wat je eigen da zegt ipv de opvang de zwarte piet toe te spelen. Kun je ook zeggen dat je maar geen maand op vakantie moest gaan, net zo flauw.
Het is heel vervelend voor je kat en het is te hopen dat je da de oorzaak vind maar dan nog, zij deden wat de da zei.

Sabbientje

Berichten: 4791
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:02

Van pijn kan een dier snel afvallen.

Maar zou op dit moment gewoon het onderzoek van de DA afwachten.
Misschien dat die snel duidelijkheid kan verschaffen.

Smee__

Berichten: 9276
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:05

Het afvallen kan ook door de stress komen. Katten zijn erg gehecht aan hun eigen territorium en zo'n opvang is natuurlijk hartstikke spannend.

Het manken kan door van alles komen. Hopelijk schiet je wat op met het dierenarts bezoek :)

BeFunny

Berichten: 11508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 14:13

Vermageren kan door alles komen, stress, pijn. Maar ze hebben hier ook niks over gezegd. Het gaat mij niet om dat hij wat mankeerd. Een verkeerde sprong had hij hier ook kunnen maken. Een paar maanden terug had Binky blaasgruis en dat toonde pas toen heel zijn blaas vol zat de dag ervoor was ik nog bij de da met een hondje en zei dat het zo goed met hem ging de laatste tijd. Hij heeft de ziekte van Crohn. De dag erna met spoed bij de da omdat hij veel pijn had. Zo kan het gaan. Dus dat er iets is dat kan altijd en bij iedereen gebeuren en je zal net oppassen en er gebeurd zo iets. Maar dan maakt het wel een verschil hoe je er mee omgaat natuurlijk.

BeFunny

Berichten: 11508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 14:16

BigOne schreef:
Wanneer zij gehandeld hebben zoals die dierenarts heeft gezegd hebben ze dus gedaan wat ze moesten doen. Je kat kan vermagerd zijn door pijn, minder eetlust. Dus ga eerst eens kijken wat je eigen da zegt ipv de opvang de zwarte piet toe te spelen. Kun je ook zeggen dat je maar geen maand op vakantie moest gaan, net zo flauw.
Het is heel vervelend voor je kat en het is te hopen dat je da de oorzaak vind maar dan nog, zij deden wat de da zei.


Dat hebben ze dus niet de tien dagen zijn ruim overschreden en ze hadden mij laten weten dat het beter ging en afgelopen donderdag de dag voor thuiskomst hoorde ik pas dat het niet beter ging en toen waren die 10 dagen al overschreden maar omdat wij nu zelf thuis kwamen en wij daar dus niet van op aankunnen gewoon Britten de afspraak met onze eigen dat te maken. Die kennen Binky immers ook.

Onali

Berichten: 18644
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:19

Alleen valt het bij zo'n opvang ws minder snel op omdat ze jouw dier niet kennen. Jij hebt je dier een maand lang niet gezien, dan valt dat op ja.

Echt je kan nou wel op elke slak zout leggen, maar je moet eigenlijk gewoon boos op jezelf zijn.

caro29
Berichten: 8113
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:24

Katten komen wel vaker afgevallen terug van een opvang/pension. Daarnaast kan elke kat een foute sprong of beweging maken. Dierenarts gewoon afwachten.

BeFunny

Berichten: 11508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 14:26

Onali schreef:
Alleen valt het bij zo'n opvang ws minder snel op omdat ze jouw dier niet kennen. Jij hebt je dier een maand lang niet gezien, dan valt dat op ja.

Echt je kan nou wel op elke slak zout leggen, maar je moet eigenlijk gewoon boos op jezelf zijn.


Dat ben ik ook ;)

Eapy

Berichten: 1781
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:34

Wat naar voor jullie.

Onze binnenkat had laatst ook zoiets raars. Liep een dag of twee niet honderd procent, maar ook niet echt mank. Ik keek het even aan en dacht, hij zal vast iets te ruig gespeeld hebben. Toen werd z’n pootje binnen een dag heel dik en kreeg de kater koorts. Direct naar de dierenarts en onderweg begon z’n pootje te bloeden. Bleek een abces te zijn. Na een antibiotica kuur + pijnstilling en een paar dagen weken in biotex (super leuk met een grote kater) helemaal weer de oude! Sterkte en beterschap!

sasja0705
Berichten: 2194
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:00

Is hij dan daadwerkelijk bij de DA geweest ? Heb jij de da zelf gesproken?
Want dat zou ik als eerste doen.
Niet banketstaaf bedoeld- maar kan best zijn dat die pension gewoon Novacam in huis had... of gewoon verteld heeft dat Novacam gegeven werd...

anca

Berichten: 1858
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:07

Onali schreef:
Alleen valt het bij zo'n opvang ws minder snel op omdat ze jouw dier niet kennen. Jij hebt je dier een maand lang niet gezien, dan valt dat op ja.

Echt je kan nou wel op elke slak zout leggen, maar je moet eigenlijk gewoon boos op jezelf zijn.


Dit snap ik niet ? Ze heeft de kat in opvang gedaan. Mag dat niet ?
De opvang had na 10 dagen terug moeten gaan naar de da . Dat hebben ze nagelaten. Heel slecht in mijn ogen. Maar daar kan ts niets aan doen. Zij was er niet bij.
Een dier kan altijd iets overkomen maar dan moet je wel handelen.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:09

ik ben wel benieuwd, sterkte met Binky

marleen_usar

Berichten: 24781
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:29

Veel katten blijven het liefste thuis,heb je niemand die kan voeren en aandacht geven? Wel nalatig van de opvang om geen goede d.a verzorging te regelen. Ik hoop dat het mee valt met wat hij heeft.

anjali
Berichten: 15627
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:36

anca schreef:
Onali schreef:
Alleen valt het bij zo'n opvang ws minder snel op omdat ze jouw dier niet kennen. Jij hebt je dier een maand lang niet gezien, dan valt dat op ja.

Echt je kan nou wel op elke slak zout leggen, maar je moet eigenlijk gewoon boos op jezelf zijn.


Dit snap ik niet ? Ze heeft de kat in opvang gedaan. Mag dat niet ?
De opvang had na 10 dagen terug moeten gaan naar de da . Dat hebben ze nagelaten. Heel slecht in mijn ogen. Maar daar kan ts niets aan doen. Zij was er niet bij.
Een dier kan altijd iets overkomen maar dan moet je wel handelen.

Ts heeft niets fout gedaan. Je geeft je dier in vol vertrouwen in de opvang.Daar betaal je voor en gaat ervanuit dat ze dat goed doen. Velen van ons hebben hun paard op een pensionstalling,dat is ook zoiets.Het zijn toch professionals of niet soms?

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:40

Kat heeft Crohn. Dan zou het ook nog een (reactieve) artritis kunnen zijn. Naast alle andere al genoemde opties.

Kortom, je hebt een hele reeks aan mogelijkheden, DA kan je vertellen welke mogelijkheid de werkelijkheid is.

BeFunny

Berichten: 11508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 15:44

anca schreef:
Onali schreef:
Alleen valt het bij zo'n opvang ws minder snel op omdat ze jouw dier niet kennen. Jij hebt je dier een maand lang niet gezien, dan valt dat op ja.

Echt je kan nou wel op elke slak zout leggen, maar je moet eigenlijk gewoon boos op jezelf zijn.


Dit snap ik niet ? Ze heeft de kat in opvang gedaan. Mag dat niet ?
De opvang had na 10 dagen terug moeten gaan naar de da . Dat hebben ze nagelaten. Heel slecht in mijn ogen. Maar daar kan ts niets aan doen. Zij was er niet bij.
Een dier kan altijd iets overkomen maar dan moet je wel handelen.



Precies dat handelen is nagelaten en wel meer waarschijnlijk. Er zijn net twee foto's gemaakt van de elleboog daar waar de meeste pijn lijkt te zitten. Moest onder roesje omdat hij tweede foto niet toeliet dat is dan weer typisch binkie. Nu wachten op uitslag en tot hij weer bij is.

En ja deze opvang zijn professionals die al 35 jaar dieren mogen opvangen. En zelf geen dieren meer hebben ivm 60 plus dus ook een hoge gunfactor.

Ik hoor hem.nu nieuwen dus hij is wakker Iig.