Ervaringen kattenluikje met chip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Ervaringen kattenluikje met chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 20:14

Sinds een kleine twee weken heeft mijn overgebleven konijn een nieuwe vriendin. Het probleem is echter dat het ene konijn veel trager eet dan het andere en zijn eten ook spreidt over de dag. Als ik ze dus samen zou voeren heeft de ene steeds veel meer gegeten dan de andere. Ik heb mijn vraag ook al gesteld in het konijnentopic, en daar werd onder andere een kattenluikje met chip voorgesteld. Ik heb ondertussen al allerlei andere oplossingen geprobeerd maar moest het idee met het kattenluik werken zou dit toch echt het makkelijkste zijn. Het enige wat mij tegenhoudt is dus of het effectief werkt. De snelle eter is enorm slim (en doet alles voor eten :+ ), dus ik ben bang dat ze toch een manier vindt om direct achter de andere aan ook binnen te raken. De mensen die zo'n luikje hebben, denken jullie dat als de ene kat binnengaat een tweede de kans zou hebben om er meteen zijn snuit achteraan te steken voordat het luikje weer dicht valt?

MoppieFilou

Re: Ervaringen kattenluikje met chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 10:46

Niemand? -O-

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:51

Ik heb zelf een microchip kattenluikje voor de kat. Als de kat zijn hoofd ervoor houdt, dan hoor je het pinnetje naar beneden gaan en kan die erdoorheen. Daarna gaat het pinnetje weer omhoog en zit die weer op slot.
Alleen duurt het bij mij wel een seconde of 2 voordat die dat pinnetje omhoog gaat.
Dus ik denk dat als het 2e konijn er echt vlak achter zit en er ook gelijk doorheen gaat, dat dat wel kan gebeuren omdat die niet gelijk op slot is.

stefanie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:52

Ligt eraan hoe snel konijn door het luikje gaat en hoe groot ze zijn.
Bij mijn katten kunnen niet samen door het luikje. Maar als konijn snel door luikje gaat en de andere er gelijk ook doorgaat dan kan dat wel denk ik. Zit een paar seconden tussen voordat luikje weer vergrendeld

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 14:52

Dankjewel voor jullie reacties.

Jammer, dat zal dan toch niet de oplossing zijn vrees ik.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:02

Mijn ervaring met een kattenluik op chip is dat mijn oude kat prima wist dat het alleen voor haar openging. Als ze werd achternagezeten door de buurkat, dan hupste zij door het luikje, de buurkat sjeesde er direct achteraan, maar stootte direct zijn neus tegen het gesloten klepje. En mijn kat ging rustig op de mat zichzelf zitten wassen, nog net niet haar tong uitstekend naar de buurkat. Mijn ervaring is dus dat het luikje snel genoeg sluit. Heb er nu nog steeds een en heb nooit andere katten binnen, terwijl de huidige katten vaak genoeg achtervolgers hebben.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 15:09

Moska schreef:
Mijn ervaring met een kattenluik op chip is dat mijn oude kat prima wist dat het alleen voor haar openging. Als ze werd achternagezeten door de buurkat, dan hupste zij door het luikje, de buurkat sjeesde er direct achteraan, maar stootte direct zijn neus tegen het gesloten klepje. En mijn kat ging rustig op de mat zichzelf zitten wassen, nog net niet haar tong uitstekend naar de buurkat. Mijn ervaring is dus dat het luikje snel genoeg sluit. Heb er nu nog steeds een en heb nooit andere katten binnen, terwijl de huidige katten vaak genoeg achtervolgers hebben.

Dat klinkt dan wel weer goed! Welke heb jij?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:24

Ik heb twee sureflap luikjes

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 22:37

Moska schreef:

Top, dan ga ik daar eens voor kijken.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 00:05

Moska schreef:

Ik heb deze ervaring dus ook, met Sureflap. Als ze achterna gezeten worden redt de 2e het net niet om mee door het luikje te komen. Hij schiet echt vlot weer in de blokkering

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 00:51

nikysa90 schreef:
Moska schreef:

Ik heb deze ervaring dus ook, met Sureflap. Als ze achterna gezeten worden redt de 2e het net niet om mee door het luikje te komen. Hij schiet echt vlot weer in de blokkering

Klinkt super!