Spoed; tijdelijke opvang hond. Tips gevraagd

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

PoelieWoelie

Spoed; tijdelijke opvang hond. Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-22 10:55

Hoi,

We zitten even in een vervelende situatie en ik weet even niet hoe ik dit op moet lossen.

Mijn broer is na een afspraak met een neuroloog acuut opgenomen in het ziekenhuis en moet ten minste een paar dagen blijven. De kans is ook aanwezig dat hij misschien niet na een paar dagen naar huis kan en dat hij direct doorgaat naar een revalidatiecentrum of iets dergelijks.

Hij heeft thuis een Duitse Herder zitten die helaas niet door de omgeving in huis gehaald kan worden i.v.m. allergieën en dergelijk. Wolf is niet heel makkelijk, echt een schat van een beest maar kan niet samen met katten. Andere honden tolereert hij als hij ze kent (niet agressief maar wel dominant en niet erg sociaal). Hierdoor is het lastig hem ergens te plaatsen in onze omgeving bij vrienden of familie. Bij mij thuis lukt niet in verband met een vriend die erg allergisch is.

Wat moet ik nou doen in deze situatie? Hij kan voor een paar dagen wel even bij mijn broer thuis blijven en dat we hem een paar keer per dag uitlaten, dat is voor een paar dagen wel te overbruggen. Maar wat als mijn broer voorlopig niet meer thuis komt?

Hebben jullie tips? Het is omgeving Groningen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:01

Wat een lastige situatie PoelieWoelie! En uiteraard beterschap voor je broer!

Misschien kun je op een website als PawShake iemand vinden die bereid is voor een kleine bijdrage een paar keer per dag de hond uit te laten?
Of misschien de buren?
Aan een pension heb je denk ik niet zo veel met een hond die niet sociaal is, die hebben het nu stampend druk natuurlijk.
Is het Groningen stad of de provincie?

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:02

Pension? Pawshake? Petbnb?

Ik zit helaas de komende 2 weken vol anders had ik kunnen helpen.

Oh edit: En deel dit op plaatselijke FB groepen!!!
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 18-08-22 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:02

Ik verplaats dit topic naar [BB] Beestenboel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:03

Ik heb mijn woefjes noodgedwongen 3 maanden in een pension gehad. -O- Ik zat met mijn pootje in het gips en kon gewoon geen kant op. Niet de fijnste beslissing die ik kon nemen maar voor mijn niet zo menslieve honden de beste oplossing. Ik kreeg ze na drie maanden eigenlijk terug zonder dat ik iets merkte aan ze dat ze zo lang in een kennel hadden geleefd.

Misschien is dat een laatste redmiddel als alle andere opties niet gaan kunnen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Unicornetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:04

Wat een vervelende situatie!
Op Facebook heb je een 'hondenoppas- en logeergroep'. Via deze pagina heb ik meer succes gehad dan via bijvoorbeeld Pawshake.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:04

En tijdelijk in een pension? Ook voor niet erg sociale honden is daar soms een oplossing voor te vinden. Moet je alleen wel een goede in de buurt hebben die plek heeft.

Verder oproepje op Facebook onder bekenden/familie. Soms komt daar onverwacht ineens wat uit rollen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:05

Je kan contact op nemen met de fokker, of als je die niet kent de rasvereniging, die doen vaak ook aan herplaatsingen. Misschien kunnen zij je aan een tijdelijk adres helpen.
En beterschap voor je broer!

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:07

Beterschap voor je broer.

Misschien kan je contact opnemen met logeer huis het warme nest. Zij zitten zelf in Wirdum maar hebben meerdere opvang adressen, ik weet niet of ze nog ergens plek hebben nu ivm vakanties en tot waar in Groningen ze opvang hebben.

Dit is opvang in huis bij mensen en er worden normaal gesproken niet meerdere honden per adres geplaatst, zeker niet in jullie geval als een hond niet goed met andere honden gaat.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:17

Misschien is trustedhousesitters.com een oplossing. Ze hebben ook een app. Is een engelstalige site/app maar is ook voor Nederland functioneel. Het werkt heel simpel je betaalt 1x per jaar en kan hier dan zoveel gebruik van maken als noodzakelijk. Is goedkoop als je het vergelijkt met een langdurig verblijf in bijv. een pension; https://www.trustedhousesitters.com/pricing/

Je betaalt de oppas niet deze zorgt namelijk voor jou huisdier(en) en eventueel de planten in ruil voor gratis verblijf in jou huis. Je geeft duidelijk aan hoe er voor je dier gezorgd moet worden en om welke periode het gaat. Zowel lang als kort oppassen is mogelijk. Mocht er een langer revalidatietraject zijn dan kun je hier ook iemand vinden die voor een langdurige periode in jou huis komt.

Mogelijk kun je nu even overbruggen en via deze site een betrouwbare oppas vinden zodat de hond fijn in zijn eigen huis kan blijven.

Zoe_97

Re: Spoed; tijdelijke opvang hond. Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:21

Ik zou inderdaad een pension of opvang zoeken. Al is deze periode moeilijk.

Ik heb ook wat longees tijdens de zomer. Maar ik zit helaas tot half september nog vol

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-22 11:29

Wat een reacties allemaal, fijn!

@Muiz: Ik heb een account aangemaakt op Pawshake maar de site werkt de hele tijd niet. Later nog maar eens proberen. Het gaan om Groningen Stad en hier zijn gelukkig genoeg Pawshakers voor zover ik kan zien. Alleen de mensen die ik nu zie vragen 15 euro per uitlaatbeurt.. Het gaat wel wat geld kosten maar dit is natuurlijk meteen het uiterste..

@MarlineRooz: Bedankt! Ik ga die sites even af. En zodra we meer zekerheid hebben dat hij langer weg blijft dan gooien we het inderdaad op Facebook.

@Karuna: Bedankt voor het delen. Dit houd ik even in mijn achterhoofd. Het nadeel is natuurlijk dat het vakantieperiode is nu..

@San_ner: Bedankt! Ik ga het alvast even opzoeken voor als we wat meer weten.

@MarliesV: Dankjewel!

@Dioni: Wat een goede tip! Daar had ik nog niet aan gedacht. Die hebben natuurlijk ook ervaring met herders. Het is echt een enorme blije lieverd naar mensen toe maar verder gewoon niet zo sociaal.

@Maaarije; Bedankt! Dit ga ik even uitzoeken.

@ReneeMonty: zijn huis is eigenlijk niet te gebruiken voor andere mensen. Doordat mijn broer een lange tijd niet goed kon lopen is zijn huis niet geschikt om andere mensen in te laten slapen. Maar bedankt! Dit kunnen we wel in ons achterhoofd houden mochten we niks anders vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:31

Misschien even contact opnemen met Bikers for Animals uit Groningen. Zij weten misschien wel wat te regelen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-22 12:01

BigOne schreef:
Misschien even contact opnemen met Bikers for Animals uit Groningen. Zij weten misschien wel wat te regelen.

Dat is meer een reddingsorganisatie toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:04

Via de facebookpagina 'dierenoppas gezocht en aangeboden'?

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:45

Wij hebben onze hondenoppas gevonden via PetBNB. Je kunt op de site eerst rustig zoeken naar oppas die jou aanstaat. Of zelf een oproep doen. Daarna heb je contact via hun chat en maak je een afspraak om kennis te maken. (hond mee uiteraard)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:46

PoelieWoelie schreef:
BigOne schreef:

Dat is meer een reddingsorganisatie toch?

Ja maar René heeft heel veel contacten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:57

Waar in Groningen stad?
Ik woon ook in Groningen, buiten de bebouwde kom.
Begin september heb ik nog een week twee honden van een vriendin met vakantie opvang. Dus opvang lukt niet direct.
Maar voldoende ervaring met herders (Duits, Belgisch) en “lastige” honden.
Dus afhankelijk van de afstand zou ik hem wel eventueel kunnen uitlaten.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:47

Dierenpension De Open Ruimte in Grolloo heeft heel veel ervaring met moeilijkere honden en herdersrassen. Ze hebben daar wel vaker langdurig honden zitten die om bepaalde redenen niet thuis kunnen zijn. Wellicht zitten ze nu nog vol, maar volgende week zou het al rustiger moeten zijn.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:06

Dieren pension in Sauwerd daar brengt een kennis ook weleens haar dog heen het is een bouvier kennel/fokker

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:06

Is hij gecastreerd?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-22 15:11

@Essie73: Dat is ook een goede optie, bedankt!

@BigOne: Dan ga k zeker even contact met hem opnemen :)

@Topsyloven en Cariena1: Bedankt voor de tips :) Altijd goed om positieve ervaringen te horen.

@Verara; ik ga je zo even een PB doen :)

@Nina1999: Dat is een hele goede vraag, dat vraag ik even na. Maar ik heb geloof ik nog nooit ballen bij hem gezien :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:12

Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

Horse Event Pro: Een fotoverslag van de zaterdag || MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Nationale Tentoonstelling KVTH 2023 in beeld

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-22 15:15

Marjo schreef:
Misschien kun je bij https://www.dierenvangnet.nl een goede plek vinden voor de hond :)

Ik heb ze toevallig al gemaild, bedankt! :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-22 16:02

Hij is volgens ons gecastreerd. Heel stom, maar dit wil ik niet rechtstreeks aan mijn broer vragen omdat ik niet wil dat hij denkt dat ik van het ergste uit ga. Het was voor hem een ontzettende stap om überhaupt hulp te vragen en is echt heel bang nu.

Eerst maar eens kijken wat de uitkomst is..