Kat en hitte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pharootz

Kat en hitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 13:34

Hayhay!

Sinds een aantal weken woont Chinook (voorheen Snoetje) bij mij in huis. Ze is al wat ouder, 14 à 15 jaar, en heeft met deze hitte moeite om koel te blijven heb ik het idee.

Wat ik al doe:
- ijsblokjes in haar water
- ijsblokjes los
- koelmatje waar ze op ligt in de schaduw
- deuren naar koele ruimtes (badkamer en wc) open
- extra waterbakjes

Zijn er meer dingen waar ik niet aan heb gedacht die ik kan doen? Ze drinkt genoeg, eigenlijk zelfs wat teveel. Dit wordt gecheckt door de dierenarts volgende

Chinook op haar koelmatje :)
Afbeelding

Lenexa

Re: Kat en hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:58

Volgens mij kun je niet heel veel meer doen dan dat je doet, de mijne hebben het ook warm met zulke warme dagen. Ik zelf ook! Maar als ik een waaier aan zet gaan ze er ook niet voor liggen, als ik het bloedheet vind gaan ze gerust nog een tijdje in de zon liggen. Een van mijn katten vind het wel heerlijk om op een stoelkussen voor de (open) balkondeur te liggen, zeker in de avond/nacht.
Ik geef ze ook koud natvoer, dus vanuit de koelkast. Dat lijken ze ook wel lekker te vinden. Ik heb ook wel eens van de zakjes kattensoep kleine ijsblokjes gemaakt. Dat vonden ze ook erg leuk. Gewoon in een ijsblokjesding en dan halfvol ofzo. Maar of ze het gewoon leuk vonden om mee te spelen of echt heel lekker vonden, geen idee.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:30

Ooh, dat lieve snuitje van haar.
Zo super, dat zij nu bij jouw woont.
Wat hier altijd graag aangenomen wordt : plasticflessen met water in de diepvries. Als bevroren eruit en een handdoek omheen wikkelen. Daar liggen ze dan graag tegenaan .
Alleen even opletten dat je geen tapijt of laminaat direct onder hebt - wordt vochtig :)

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 14:34

Thanks beiden! Ik ben ook echt heel blij met haar :)

Eten koelen zal ik even kijken wat ik daarin kan doen!

Ik heb koelelementen, die zal ik in theedoeken wikkelen.