Ik ben mij de laatste tijd veel aan het inlezen over voeding voor mijn hondje omdat ik het idee heb dat hij het op het huidige voer niet zo goed doet.
Het is een erg actieve hond, hij is qua bouw ook heel lenig en behendig en super snel. We lopen elke dag een grote ronde van 1,5 uur en 3x in de week gaat hij ook nog mee met de hondenuitlaat (met een groep andere honden). Daarnaast doen we aan dogdance, net gestopt met agility maar in september gaan we beginnen met frisbee.
Op dit moment krijg hij Wolf of Wilderniss ‘Oak Woods’ met aanvullende supplementen (schapenvet, cod oil en veendrenkstof). Ik probeer 1x per dag zijn maaltijd te verrijken door ook andere dingen aan te bieden (met een likmat of sodapup mandela) en hij krijgt dus ook groente, fruit en zaden.

Ik heb hem ongeveer een jaar lang op vers vlees gehad maar daar ben ik mee gestopt omdat mijn leverancier ging stoppen en het elke keer zo’n bende was in de keuken, al dat bloed, extra vriezer etc etc. En nu sinds een half jaar staat hij dus op brokjes. Daar wil ik hem het liefst op houden.
Wat kan ik doen/voeren om hem in te voorzien in zijn energie behoefte? Hij is sinds hij op WoW staat wat tammetjes vind ik en mist wat pit. DA kon niks vinden, geen wormen, temp. is ook goed. Hij is overigens 4 jaar oud en wij hebben hem nu 1,5 jaar.
Welk voer raden jullie aan?

edit: misschien handig om te vermelden dat hij van kip en rund hele erge jeuk krijgt.