Ik heb de dierenarts laten kijken, die zag of voelde ook geen ballen dus die zei; toch echt gecastreerd.
Iemand dit wel eens meegemaakt? Het is een beetje zielig aan het worden voor zijn maatjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
julius_juut schreef:Het bokkengedrag verdwijnt niet volledig wanneer je ze castreert, het word gewoon veel minder. De hoorn kan gewoon niet helemaal goed weggebrand zijn, dan kan het wel weer doorgroeien (onthoornen is overigens helemaal niet toegestaan)
De bokkenlucht verbaast me wel. De gecastreerde jongens hier ruiken naar vloerkleed/gewoon naar dier, niet meer die typische bokkenlucht.
Is er niet gewoon 1 bal niet ingedaald? Als de fokker zelf castreert gok ik dat dat met een elastiekje is gebeurt, dan valt het mogelijk niet eens op dat ze er niet beide hangen.
julius_juut schreef:maessie schreef:Onthoornen is wel toegestaan, dit mag alleen niet zonder verdoving
Enkel wanneer het dier gehouden wordt voor melkproductie of op een kinderboerderij. De tweede zou kunnen natuurlijk, de eerste lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
maessie schreef:Dat zou kunnen inderdaad, nu is dat ook makkelijk te omzeilen natuurlijk. Voor de hobby maakt het ook niet echt uit of ze gehoornd zijn, voor ons in t werk op de melkerij alles behalve handig.
lizy29 schreef:maessie schreef:Dat zou kunnen inderdaad, nu is dat ook makkelijk te omzeilen natuurlijk. Voor de hobby maakt het ook niet echt uit of ze gehoornd zijn, voor ons in t werk op de melkerij alles behalve handig.
Toch zijn er genoeg melkerijen waarbij de geiten gewoon nog gehoord zijn hoor. Vraagt alleen een aangepaste inrichting op sommige punten