Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:43

Ik heb net ook de eerste dingen besteld! Uiteraard is er ongeveer het dubbele besteld voor onze eigen pluis _O- . Ik heb nog twee dingen op de wensenlijst staan voor het pakket, maar ben nog even aan het kijken of dat in de aanbieding komt. Anders wordt het er maar één ding ipv twee.

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it

In het weekend gaan we vaak één keer naar de hondenspeeltuin in Vlaardingen. Ook nog wel eens op pad met de fiets maar visite. Dat gaat steeds beter, maar is nog wel een beetje spannend. Ons weekend begint op vrijdagmiddag en dan gaan we vaak naar het strand of de hondendijk. Ook doen we vaak nog wel een rondje plas. Favoriete bezigheid is zwemmen! Ook was ik hem 1-2 keer per maand in het weekend, omdat zn vacht anders vuil wordt en sneller klit. Dan krijgt hij even een grondige was en kam beurt.

Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:30

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it 

Ik werk onregelmatig, daarom zijn de weekenden vaak niet anders dan doordeweeks. Op dagen dat ik vrij ben proberen we er lekker op uit te gaan :) Momenteel iets minder omdat mijn energie wat lager ligt door de zwangerschap maar we blijven zeker in beweging :)

Vanmiddag zijn wij even weg geweest en bij thuiskomst moest ik even een dutje doen :+ Cody komt dan lekker bij me liggen <3

Afbeelding

Afbeelding

Morgen hebben we een gezellige wandeldate gepland staan :D

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:19

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it

Zaterdag is meestal bankhangen en bijkomen wij sporten doordeweeks en als ik les moet geven gaan ze mee zodat ze van te voren nog even met het parcours kunnen spelen… als het mooi weer is ga ik zondag wel een mooi gebied opzoeken om te lopen.

Ik heb ook een aantal dingen gehaald vandaag! En de meiden verwend voor dierendag!
Ze worden natuurlijk noo it verwend

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:54

Oh wat worden ze verwend candalisa! Arya kreeg dat Rogz speeltje vorig jaar van onze Santa tijdens de eerste Doggy SS hier. Die viel en valt nog steeds enorm goed in de smaak en speelt ze heel graag mee :j <3 En de badjas is nu ook naar jullie onderweg - ik had je een berichtje gedaan via FB Messenger - dus die kan bijjjjna gebruikt gaan worden hihi.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor Dierendag niet perse aparte inkopen heb gedaan dit jaar #oops. Hier kwam wel eerder deze week weer een nieuwe snack bestelling van barkking binnen, waar een nieuw speeltje bij zat ook. En er is momenteel nog een puppyvillage bestelling onderweg waar een nieuwe zippy paws burrows voor Arya bij zit, dus dan wordt dat haar dierendag cadeautje ofzo denk ik, want ik denk dat die ook precies 4okt zal binnenkomen hihi :') En Sansa heb ik helemaal niks voor gekocht :') #BadCatMom

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:24

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it

Verschilt heel erg
Dit weekend heb ik haar bij *oma* gedumpt omdat ik morgen een hondentrim workshop en demo heb.
Maar anders is mijn vriend hier of ik daar samen met leslie en lopen we altijd wel een stuk

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:47

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it

Sowieso slapen we altijd lekker "uit". Zo rond 8 uur in plaats van half6. Fitz is echt geen ochtendhond dus vindt het heerlijk dat hij lamger ongestoord kan slapen. :D
Meestal gaat hij 1 keer in het weekend mee naar stal, de andere dag doen we een lekkere wandeling in een losloopgebied/bos/strand etc. Gaat hij niet mee naar stal dan gaan we ook die dag lekker op pad.

Hij is nog te jong voor sporten etc. dus hoe de invulling er over een jaar uit ziet geen idee! :D

CupCakes_

Berichten: 3361
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:53

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it

Als ik een werkweekend heb dan doe ik eind van de middag pas zelf een ronde met Jip. Dit hang enorm van mijn energielevel af wat er gaan doen. Mijn ouders kijken dan de gehele dag naar Jip.

Als ik een vrij weekend heb probeer ik toch iets van stepjoring, fietsen, lange wandeling in nieuwe gebied of te meeten met vrienden die kei, kei ver weg wonen ik kijk naar jullie Kim&Melissa! :')

Fientj

Berichten: 159
Geregistreerd: 11-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:55

Leo schreef:
Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it

Sowieso slapen we altijd lekker "uit". Zo rond 8 uur in plaats van half6. Fitz is echt geen ochtendhond dus vindt het heerlijk dat hij lamger ongestoord kan slapen. :D
Meestal gaat hij 1 keer in het weekend mee naar stal, de andere dag doen we een lekkere wandeling in een losloopgebied/bos/strand etc. Gaat hij niet mee naar stal dan gaan we ook die dag lekker op pad.

Hij is nog te jong voor sporten etc. dus hoe de invulling er over een jaar uit ziet geen idee! :D


Wat grappig dat jij je hond als geen ochtendhond beschrijft. Dat zeg ik over de mijne ook altijd en iedereen lacht me dan uit…
Je verhaal komt me heel bekent voor :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48568
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:04

ik zal eindelijk eens een keer behoorlijk gaan bijlezen en -reageren... Y;(

EmptyWords schreef:
wat heeft je hond zichzelf aangeleerd en/of heb jij de hond per ongeluk aangeleerd wat je nu tegenwerkt of voor onpraktische situaties zorgt (maar ook weer grappig is)?

Ronja gaat mij altijd zitten aaien, als ze zelf geaaid wil worden... ook in de (45km-)auto... :D en als Cinna alleen in de auto zit, dan zit ze altijd op schoot... geeft grappige blikken op als er een politieauto voorbij rijdt :D

Suusw schreef:
Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Ze zijn allebei erg lief en aanhankelijk... ze willen altijd bij me zitten, en kusjes geven... is niet altijd even handig als ik voor Bokt bezig ben, of aan het werk ben (werk voor 95% vanuit huis)... of als ik een tv-programma probeer te volgen... en Cinna probeert wel eens waaks te zijn... het is niet goed natuurlijk, maar haar blaf als de deurbel gaat, is zo hilarisch... :))

cursebreaker schreef:
Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it :j

we gaan altijd om 12:00 ons vaste rondje lopen... we spreken dan af met een vriendinnetje van de meisjes... een kaninchentekkel <3 en voor de rest is het vooral chillen, knuffelen, eten, en tussendoor natuurlijk ook nog eruit... meestal tussen 16:00 en 17:00 nog een keer ons vaste rondje, maar ik loop ook wel regelmatig met ze achter ons huis... dat is ook leuk lopen, behalve als de meisjes een fazant zien... dan luisteren ze nergens meer naar en dan gaan ze erachteraan...

Lugea schreef:
Wat is de favoriete outdooractiviteit van jou hond?

De meisjes rennen graag achter balletjes en stokken aan... alleen nemen ze ze niet mee terug :+ Verder spelen ze graag met hun vriendjes en vriendinnetjes.. en ze rollen graag in dode vogels, poep, modder, etc...

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:04

Hahaha :))
Het is hier al zo vanaf het begin :') Fitz komt je net aan begroeten als je beneden komt en kruipt dan kreunend weer op de bank of zijn kleedje om verder te tukken. Rond 8 uur meldt hij zich voor zijn ochtend-loopje en ontbijt :))

Fitz voor 8 uur:
Afbeelding
Afbeelding

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:30

Leo schreef:
Hahaha :))
Het is hier al zo vanaf het begin :') Fitz komt je net aan begroeten als je beneden komt en kruipt dan kreunend weer op de bank of zijn kleedje om verder te tukken. Rond 8 uur meldt hij zich voor zijn ochtend-loopje en ontbijt :))

Fitz voor 8 uur:
[ [url=m/fRO4FC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PPVxZu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wel relaxed hoor.

Hier gebeurt het maar zelden dat ik echt vroeg ,zeg voor 8en, m'n bed uit ben. En meestal staat Skip enorm te stuiteren zodra ik m'n bed uit stap. Hij mag in de ochtend altijd erbij op bed, en bed uit komen betekent altijd STUITER.... hij moet dan altijd op z'n kussen gaan liggen van mij, anders krijg in mezelf onmogelijk aangekleed :+

Maar als het eens gebeurt dat ik echt vroeg op sta, dag gaat Skip inderdaad zo op de bank of in z'n mandje liggen, duidelijk nog in slaap modus en nog niet in stuiter modus.

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:31

CupCakes_ schreef:
Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it

Als ik een werkweekend heb dan doe ik eind van de middag pas zelf een ronde met Jip. Dit hang enorm van mijn energielevel af wat er gaan doen. Mijn ouders kijken dan de gehele dag naar Jip.

Als ik een vrij weekend heb probeer ik toch iets van stepjoring, fietsen, lange wandeling in nieuwe gebied of te meeten met vrienden die kei, kei ver weg wonen ik kijk naar jullie Kim&Melissa! :')


Je ziet dat verkeerd: JIJ woont ver weg :')
@KimD hahaha ja die groeps foto toen, dat was wat _O-

En ik zie weer leuke antwoorden voorbij komen <3

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:49

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it

Combi van beiden! Ves doet gedurende de week best veel omdat ze met mij mee gaat naar de hondenopvang. 1 weekenddag staat daarom in teken van complete rust en niks doen voor haar. De andere dag wisselt. Of we gaan lekker verder met niks doen of we gaan met haar Beauceron vriendin op stap voor een wandeling in het bos.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 21:20

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it.

Voor ons is het eigenlijk niet anders dan anders, wij werken ook gewoon in het weekend. Als we een dag vrij zijn ben ik meestal tussen 5.30u & 7u uit bed, soms ga ik meteen canicrossen & soms plof ik op de bank met koffie en doen we rustig opstarten. Op een vrije dag gaan we eigenlijk wel altijd langer wandelen.

Ik wil eigenlijk nu in het najaar de DMT gaan wandelen in vier etappes. Daar hebben we een halve vrije dag voor nodig. <3

Daarnaast kunnen we ook lekker een dag op de bank hangen en gamen. Dan spelen de hondjes buiten of liggen ook lekker op de bank.



Afbeelding

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:28

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it :j

Ons weekend is niet anders dan doordeweeks omdat ik chronisch ziek ben. Hoax gaat mee op stap.buiten de deur al is dat nog niet heel veel omdat hij nog jong is. Daarnaast kan ik nog niet 100 procent op hem terug vallen dus pas ik m'n schema er op aan. Momenteel is het max 1 ding buiten de deur. Boodschappen, fysio of ziekenhuis bijvoorbeeld. Verder oefen ik met Hoax tussendoor kleine dingen zoals apporteren en afgeven van spullen. Fiet gaat mee als dat mogelijk is (bijvoorbeeld naar de dierenwinkel) of ze blijft even thuis. Dat vind ze niet leuk en staart steevast op de trap bij het bed naar de deur tot ik terug ben. Het helpt niet dat Bella die altijd bij haar was ook is overleden in mei.
Ik doe eigenlijk niet veel bijzonders buiten de deur want normale bezigheden kosten al veel energie en ik lig tussendoor op bed. Geen sport oid maar wel wandelen met de honden etc.

Lekker saai

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 06:31

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it :j

Wij zijn eigenlijk vaak bijna hele dagen op stal in het weekend :) Mijn beste vriendinnetje heeft 7 paarden en 4 veulens staan dus altijd genoeg te doen. Ook regelmatig op wedstrijd in het weekend etc en dan gaat Mulan ook gewoon mee.

Afbeelding

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 07:58

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it
Normaal was het altijd drie x in de week sporten met tenno, dus ook zondag stonden we van half 9 tot 2 op het veld.
Nu door tijd gebrek en omstandigheden zijn we daar enkele maanden terug mee gestopt en lopen de honden lekker buiten terwijl wij andere dingen doen.
Dat vinden ze ook heerlijk lekker je eigen ding doen, grote kluif en lekker luieren.
Verder laat ik ze vaak zoeken naar een bal op ons terrein waar we geweldige verstop plekken hebben daar kunnen ze uren mee zoet zijn.

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:47

Onze weekenden zijn vaak niet heel anders dan doordeweeks. Als schaapherder zet je de schapen niet weg voor t weekend en moet er gewoon begraasd worden. Ik heb 1 vaste vrije dag en een dag die beetje afwisselt, maar toch loop ik dan 4 hele weekenden per maand.

Als ik al weekend heb ga ik vaak naar m’n ouders en neem ik de honden mee. Gaan we vaak even fietsen of wandelen met vrienden bijvoorbeeld. Op normale vrije dagen probeer ik ze altijd beetje met rust te laten. Maar het is afgelopen weken altijd 7 dagen per week bij de kudde geweest. Vaak omdat we zelf lopen maar ook wel eens om collega’s te helpen.

Verder zien onze dagen er voornamelijk zo uit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 08:55

Nynkster schreef:
Onze weekenden zijn vaak niet heel anders dan doordeweeks. Als schaapherder zet je de schapen niet weg voor t weekend en moet er gewoon begraasd worden. Ik heb 1 vaste vrije dag en een dag die beetje afwisselt, maar toch loop ik dan 4 hele weekenden per maand.

Als ik al weekend heb ga ik vaak naar m’n ouders en neem ik de honden mee. Gaan we vaak even fietsen of wandelen met vrienden bijvoorbeeld. Op normale vrije dagen probeer ik ze altijd beetje met rust te laten. Maar het is afgelopen weken altijd 7 dagen per week bij de kudde geweest. Vaak omdat we zelf lopen maar ook wel eens om collega’s te helpen.

Verder zien onze dagen er voornamelijk zo uit

[ [url=m/aXl6M9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RKYU0c.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vk56DK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sigi: "I'm Mommy's new favorite!" <3

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:09

Die laatste foto idd Nynkster!!! geweldig hhahahaa

Arya werd door man lief meegesleept de hei in. Die laatste wil meer gaan bewegen ook, dus heb 'm opgedragen Arya dan ook mooi gelijk mee te nemen uiteraard, wat heel handig uitkomt wel omdat ik nu even een aantal weken structureel minder de deur uit ga ivm nieuwe baan en de inwerk periode fulltime is dus dan kan hij mooi de wat langere wandelingen mee afwisselen - normaliter deed ik de langere wandelingen, de uitjes het buiten gebied in enz voornamelijk alleen en doordeweeks veelal.

Dus die 2 hebben even Quality time samen in de regen nu en ik krijg heel schattig de hele tijd updates gestuurd, lol :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:49

De Jumper heeft as dinsdag 25% korting op een product naar keuze (uitzondering snacks en voer als je tussen 9 en 12 langs komt!

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:58

Jaaaa die sigi heeft wel een grote plek in m’n hart veroverd :D <3

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 12:06

kanjerroos schreef:
De Jumper heeft as dinsdag 25% korting op een product naar keuze (uitzondering snacks en voer als je tussen 9 en 12 langs komt!


Jammer, dat is het enige waarvoor ik bij de Jumper kom. _O-

Suusw

Berichten: 469
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:59

Leuk om te zien dat er veel luie bankhang honden zijn :j En super leuke groepsfoto's!!

Nynkster: wat een heerlijke zoen snoet heeft Sigi <3

Hier ook weer wat pakketjes binnen, Floyd wordt al blij als ie een doos ziet en uiteraard zat er ook wat voor hem bij. Ook iets wat bij nader inzien niet geschikt was voor mijn lootje, maar daar had Floyd ook totaal geen problemen mee :+

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it

Voor nu nog niet heel anders dan onze doordeweekse dagen, vaak gaat m'n vriend in het weekend met Floyd op pad en kan ik uitslapen O:) Hier dus helaas geen hond die ook van uitslapen kan genieten haha. Vaak zijn we wel buiten bezig en dan drentelt Floyd lekker rond, of gaat gewoon in t gras liggen slapen.

Vanmorgen een (voor ons) mega stap gemaakt:
We wisten dat Floyd niet van afdrogen/wassen houdt, pootjes zeker niet...In de opvang had hij inmiddels geleerd om poot te geven, dus dat was al een mooi begin. Nadat hij een tijdje terug in de poep had gerold en ik z'n kop wou schoonmaken maar daarbij z'n mooie tanden te zien kreeg zijn we met een handdoek gaan oefenen, beetje mee klooien, kijken of ie daar ook z'n poot wel op wilde geven etc...
Vanmorgen was de wandeling precies in een mega bui dus Floyd was doorweekt, dat vindt hij helemaal niks, dus zodra de handdoek tevoorschijn kwam stond hij er al met z'n kop tegenaan te duwen...Z'n hele lijf kunnen afdrogen en hij vond het stiekem nog lekker ook *\o/*

Voor veel honden is dit natuurlijk niks spannends, maar gezien zijn reactie bij 1 van z'n vorige huisjes, en dat ook mede de reden was waarom hij weer weg moest (kort gezegd: hij vreet je op zodra je iets met z'n vieze pootjes wil), voelt dit als een hele overwinning, en een teken dat ie steeds meer vertrouwen in ons krijgt <3

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:06

Bobbie is op pad voor z’n lootje.

Afbeelding