Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

KimD

Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-22 08:24

Afbeelding

Hallo hondenbaasjes!

Vorig jaar ontstond vrij laat en vrij spontaan het idee om een Secret Santa voor hondenbaasjes te organiseren en dat idee liep compleet uit de hand en was een succes. We hadden 42 Bokkers die meededen! Omdat het de eerste keer was, waren een aantal zaken trial en error, ik probeer het dit jaar al iets makkelijker en overzichtelijker te maken voor iedereen.

Hoe werkt het?

In principe is het idee hetzelfde als met het normale lootjes trekken alleen dan op afstand. We trekken lootjes via lootjestrekken.nl, daar voer je ook je adres in. Wil je niet dat je adres bij een andere bokker bekend wordt? Doe dan niet mee! De cadeautjes gaan dus ook in een pakketje via de pakketpost, net als je hint(s) zodat de ontvanger kan raden wie je bent. Het lijkt mij wel leuk als alle hints hond gerelateerd zijn! Laat je creativiteit de vrije loop wat betreft de hints! Wat mij betreft zijn de hints het leukste van alles. :')

Enkele spelregels die redelijk overeenkomen met een normale SS:

- Minimum leeftijd is 16 jaar, geboortejaar 2006 of eerder
- Het minimum te besteden bedrag is €25,- exclusief verzendkosten.
Je mag uiteraard meer besteden als je dat zelf wilt maar niet minder! Áls je meer wilt besteden probeer dan zeker niet meer te besteden dan €50,- in totaal, we willen niemand voor het hoofd stoten. Alle pakketten, groot of klein worden door de ontvanger gewaardeerd.
- Inschrijven kan tot 18 september. De week daaropvolgend worden lootjes getrokken via lootjestrekken.nl. Ik probeer dat zo snel mogelijk alles klaar te zetten op lootjestrekken! :)
- Het pakket moet verzonden worden tussen donderdag 12 en 19 december. Let op: Bij verzenden op 19 december moet het pakket voor 16.00 uur bij het PostNL punt afgegeven zijn zodat deze pakketten ook echt de 19e mee gaan met de verzending.
- Het pakket wordt verzonden via PostNL.

Belangrijke regel:
- Voordat je aanmelding definitief is stel je je voor middels een uitgebreide voorstelpost in dit topic!
Vul dit lijstje in om te beginnen, dan voorzien we iedereen van dezelfde basis informatie. Door als eerste de boktnaam te doen kan een Secret Santa deze informatie makkelijk terugvinden middels een zoekopdracht. Als je dit hebt ingevuld ontvang je van mij per PB de link om aan te melden. *\o/*

Citaat:
Boktnaam:

Naam hond(en):

Ras(sen):

Leeftijd hon(en):

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:

Top lijst voor mijn hond(en):

Flop lijst voor mijn hond(en):

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

- Bij ontvangst van je pakket plaats je een foto in dit topic zodat we bij kunnen houden wie zijn of haar pakket al heeft ontvangen.
- Denk je te weten wie jouw Secret Santa is, gooi het in de groep! Diegene kan dan bevestigen of ontkennen of hij of zij jouw Secret Santa is.
- Na het verdelen van de lootjes is ruilen niet mogelijk.
- Belgen zijn ook welkom maar de pakketlabels zijn natuurlijk iets duurder, houd hier rekening mee als je meedoet. (De kosten hiervan zijn €9,30 via PostNL)

Ook belangrijk:
- Ik vraag in het aanmeldformulier je adres voor het geval dat bij lootjestrekken iets mis gaat, uiteraard doe ik daar verder helemaal niks mee! :)

Let the games begin! *\o/* *\o/*

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Leo

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:40

:):) ik ga vanmiddag zitten voor de aanmelding, zo leuk!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:43

Jaaa super leuk! :D Mulan en ik doen weer mee!

Boktnaam: NorwayFjord

Naam hond(en): Mulan

Ras(sen): Onbekend (denk Border Collie x Herder oid)

Leeftijd hond(en): 3 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee

Top lijst voor mijn hond(en): Speelgoed (Zippy paws zou leuk zijn! Maar we zijn echt met alles blij want ze is dol op speelgoed, Kong valt ook goed in de smaak hier), snacks (liever geen varkensoren, die wil ze niet), bandana, zelfgemaakte spullen vind ik ook super tof!

Flop lijst voor mijn hond(en): Varkensoren, anti-tekenbandje (maak ik zelf)

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Mulan is 3 jaar oud en sinds ze 6 maanden oud was bij mij. Ze leeft in huis samen met mij en mijn 3 Maine Coon katten. Mulan komt oorspronkelijk uit Bulgarije maar spreekt inmiddels vloeiend Nederlands :+ We hebben gehoorzaamheid cursussen gedaan en een tijdje behendigheidlessen genomen maar dit doen we niet meer, ze gaat nu vooral lekker veel mee naar stal om daar de zoomies te krijgen en in vieze dingen te rollen of in de sloot te springen. Haar halsmaat is 39cm (je kan het maar weten :P).

Foto? Hoeveel wil je er hebben :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Olaf | Fjord | 25-04-2023 | Insta: olafthefjord

Definitely Diva | B+10 L1+10 L2+2

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:02

Natuurlijk doe ik weer mee!

Boktnaam: EmptyWords

Naam hond(en): Bo

Ras(sen): mechelse herder

Leeftijd hon(en): 5

Geen allergieën, maar wel gevoelige maag/darmen. Daarom krijgt ze alleen gedroogde snacks. Geen toevoegingen erin.
Ballen! Maar Geen tennisballen, we zijn zuinig op haar tanden. Tugtoys vindt ze ook prachtig.
Krokante snacks, die harde botjes etc
Afbeelding
Die vindt ze echt niet te eten
Leef je uit,
Bo is een 2e kans hondje. Ze is nu 2 jaar bij ons.

Een ontzettende neuroot, onzeker en vind alles lief! Naast slapen is ze, zoals ik haar noem een kleine idioot. Ze sleept met schoenen, gooit met haar voerbak (hoe meer herrie, hoe leuker) en weet precies hoe ze onze aandacht weet te krijgen als ze iets wil. Ze verzint zelf kunstjes en is super trots op zichzelf als ze weer wat nieuws bedacht heeft.

We zijn net verhuisd en hebben muizen in de tuin. Bo graaft de nesten uit om de babymuisjes te stelen. Ze pakt ze super voorzichtig in haar bek en vindt dat het haar puppy's zijn. Beetje jammer dat de muisjes er niet tegen kunnen :')

Verder trainen we obedience en agility en doet ze altijd keihard haar best.

Bo heeft haar eigen insta, mocht je meer over haar te weten willen komen:
@malinois_bo
Foto? Niet verplicht, wel leuk!]

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:04

Jaaa leuk!
Mijn aanmelding komt straks! *\o/*

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:22

Leuk! Ik meld me later even aan :D

Insta: Jiphetdwergteckeltje en hetlevenvanted

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:26

Boktnaam: StonedRomy

Naam hond(en): Olivia, Rinoka, Jasper, Satan

Ras(sen): akita , akita, Straathond, shiba

Leeftijd hon(en): 7- nu 6.5 maand -7 - 15

Meeste van mijn honden mogen geen granen.

Speeltjes/knuffels
Natuurlijke botten
Natuurlijke koekjes
Denkspellen
Dingen in hun kleur

Nuttige dingen zijn altijd welkom. Ring nummer houder ( zonder nikkel ) poepzakhouder ( zonder nikkel ) zakje voor koekjes ( zonder nikkel ) maar ook ehbo spullen bijvoorbeeld.

Zelfgemaakte of tweedehands spullen zijn heel tof.

De geverfde niet natuurlijke botten
Varkens oren
Tennisballen

Leef je uit:

Olivia: is echt mijn hond. Heeft een huidaandoening dus ze ziet er niet meer zo prachtig uit als toen ze jonger was. De kleur voor al haar spullen is paars of wasbeer/hyena thema

Rinoka: is mijn show puppy. Loopt liefst hele dag met een knuffel in haar bek ( en de knuffel gaat ook mee op wandeling ) haar kleur is oranje of grizzly bear thema

Jasper: hond van mijn vader. Speelt graag. Zijn kleur is blauw

Satan: hopelijk leeft ze dan nog, want in januari mag ze alweer 16 kaarsjes uit bijten. Groot fan van zachte spullen. Haar kleur is groen of vos thema

Ik vind het ook leuk om tweedehands spullen te krijgen, zolang ze maar goed gereinigd zijn. Heb genoeg honden dus er zit altijd wat nuttigs bij voor een van ze. Waar ikzelf nooit genoeg van kan hebben zijn korte show lijntjes en fleece dekens voor de honden.

Olivia:

Afbeelding
Afbeelding

Rinoka:

Afbeelding
Afbeelding

Jasper:

Afbeelding
Afbeelding

Satan:

Afbeelding
Afbeelding

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:14

Leuk! ik maak straks een voorstelronde!!

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:25

Super leuk weer *\o/* Uiteraard doet Cody dit jaar ook weer mee :D

Boktnaam: Kiimm_

Naam hond: Cody

Ras: Golden Retriever

Leeftijd hond: 2

Cody is een sloper en een stevige kauwer. Qua speeltjes is iets stevigs nodig, qua snacks natuurlijk vanwege gevoelige darmen. Zelf kan ik niet zo goed tegen snacks met vacht of vis :+

Top lijst voor mijn hond:
Stevige speeltjes. Kophuid en bullepees snacks

Flop lijst voor mijn hond: Speeltjes en snacks van bijvoorbeeld de action of zachte knuffels etc.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond:

Cody is een golden retriever van 2 jaar jong. Samen wandelen we actief lange afstanden door natuurgebieden. Hij houdt enorm van modder en water en is niet te stoppen als die het alleen maar ruikt. Hij ziet er dan ook vaak uit als een varkentje. Cody is een ontzettende knuffelkont, het liefst ontvangt die de hele dag door knuffels van ons. Ik zal vast nog meer vertellen over Cody in de komende tijd :)

Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:25

Leuk! Ik doe voor het eerst mee, lijkt mij heel leuk.

Boktnaam: Roosjenat

Naam hond(en):Kyara

Ras(sen): Mechelse x Hollandse Herder

Leeftijd hon(en): 2 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: NVT

- Ballen
- Knuffels
- Alle andere soort speelgoed
- Snacks
- Botten / varkensoren etc vind ze heerlijk!

- Denkspellen
- Tuig (halsband etc)

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Kyara is een super lieve maar ook waakse Herder. Ze kan met alle honden goed omgaan. Haar vader werkt in de beveiliging maar Kyara hebben wij gewoon als 'huishond'. We fietsen/wandelen/zwemmen heel veel met haar en ze gaat ook soms mee op vakantie. Vorig jaar is ze meegeweest naar Zweden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+3 dressuur | WE1 Working Equitation

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:57

Yes ik doe mee. Maak vandaag ergens een uitgebreide post :)

Afbeelding
Alvast een foto van 1 kleine boef :)

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:59

Wat een leuk idee!

Boktnaam: Fientj

Naam hond: Lilly

Ras: Australische herder

Leeftijd hond: 1

Allergieën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee

Top lijst voor mijn hond:
Zwemmen, ballen, frisbees, wat stevigere speetjes, trek speeltjes, dingen om lekker op te kauwen, denk spelletjes,

Flop lijst voor mijn hond:
Speeltjes met uitstekend haar/pluis (die krijgen een kappers beurt).
beloning snoepjes, de meeste wordt ze totaal niet warm van
Kauw dingen gemaakt van vis, met veel vacht of kippenpootjes
Kongs om voedsel in te doen, want daar hebben we er echt al heel erg veel van

Leef je uit:

Lilly is een hele blije vrolijke puber op het moment. Ze vindt alles en iedereen lief en wil altijd geaaid worden en spelen. Haar grootste hobby's zijn zwemmen, achter ballen en frisbees aanrennen en spelen.
Ze gaat mee op vakantie, mee naar stal en we proberen in het weekend nieuwe locaties te ontdekken om lekker te wandelen. Wij wonen naast een honden park dus ze kan elke dag lekker veel spelen met haar vriendjes. Ik hoop agillity met haar te gaan doen straks. Dit najaar starten we met gehoorzaamheid + spel voor junioren 2. Daarnaast doen we clicker training en kan ze al best wat trucjes

Ik heb er honderd duizend dus ik zal me inhouden

Afbeelding

Afbeelding

Lilly, Fientje, Shine

†Beauti, Tedje

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:23

Boktnaam: Suusw

Naam hond(en): Floyd

Ras(sen): Border collie

Leeftijd hond(en): 2,5 (1e kerstdag jarig)

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: nvt

Top lijst voor mijn hond(en): trekspeeltjes, gedroogde botten, beloningssnoepjes

Flop lijst voor mijn hond(en): botten met haar, vis (meer flop voor mij maar goed :o :D )

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Floyd is een herplaatser die net een maand bij ons is. Gaat al erg goed en zien hem wekelijks meer los komen en groeien. Cursussen staan op de planning, in ieder geval gehoorzaamheid en verder gaan we kijken wat hij leuk vindt om te doen. Beloningssnoepjes komen dus altijd goed van pas, wel klein of makkelijk breekbaar want hij is wat een trage eter :Y) Hij mag graag met trekspeelgoed spelen of speelgoed waar hij mee kan schudden, piepspeelgoed doet hem niet zoveel, verder is ie gek op sokken stelen :+ Botten of dingen om op te knagen is ook altijd goed, moet wel stevig zijn want hij is nogal fanatiek.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: mn foto's willen niet goed

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:29

Citaat:
Boktnaam: MarlindeRooz (Marlinde)

Naam hond(en): Roos

Ras(sen): ( Mechelse herder x boerenfox ) x labrador

Leeftijd hon(en): 15,5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: kan geen harde kauwsnacks eten, maar mijn oppashondjes wel.

Top lijst voor mijn hond(en): speeltjes die sterk zijn en niet te snel kapot gaan, speeltjes voor alle maten honden, braingames

Flop lijst voor mijn hond(en): halsbanden / tuigjes / bandana etc. En ik heb ook al veel balletjes als voerspeeltjes.

Leef je uit:
Ik heb naast de hond bij mijn ouders ook geregeld oppashondjes. Daar zit van alles tussen van labradoodle, tot teckel tot golden retriever tot terrier mix. Dus alles is welkom! Zie het topic in mijn onderschrift voor wat ik zoal met de hondjes doe!

Jozi en Ties
Afbeelding

Jozi
Afbeelding

Roos met Sammie van mijn zusje, ook mijn oppashondje
Afbeelding

Lizzy
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:21

Jaaa een nieuwe Doggy SS! Wij zijn zeker weer van de partij. Voorstellen hier ga ik later deze week doen, wanneer ik niet van Bokt Mobiel afhankelijk ben. Tot snel!

Boeken, merchandise en meer @Vinted
>> https://www.vinted.nl/member/41991828

♥︎Be your own kind of Beautiful♥︎

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:56

Ik ga volgende week even het lijstje maken maar doe zeker mee!

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:34

Ik zou dit jaar ook graag mee doen .

Vorig jaar alles mee gelezen en dit leek me zo ontzettend leuk!

Als ik vanavond meer tijd heb maak ik even een uitgebreidere aanmeld post.

07-07-2017

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:03

Bij deze onze aanmelding!

Boktnaam:
Leo

Naam hond(en):
Fitz

Ras(sen):
Australian shepherd

Leeftijd hon(en):
Geboren op 2 maart 2022 dus nu 5,5 maand.

Geen allergie dat we weten, maar we voeren absoluut graanvrij en dus ook geen koekjes oid als snack/beloning.

Fitz is dol op speeltjes die ergens in / uit moeten (zijn ultieme favoriet sinds pup is de popcornbucket van ZP, de popcorn balletjes moeten overal mee naar toe). Speeltjes die hij hard kan rondslingeren zijn zijn nieuwste hobby. Ook trekspeelgoed is favoriet.
Hij is fan van gedroogde snacks, denkspelletjes, en alles wat actief is.

Speeltjes die kwetsbaar zijn, snacks/koekjes op basis van granen of rawhide. Voerverrijking hebben we best al veel van dus is geen flop maar wel een risico haha. Op insta wel veel te zien wat we hebben.

Leef je uit:
Fitz heeft een eigen instagram account: @travels.of.fitz.the.aussie

Hij is nogal een pechvogel en momenteel herstellende van een gebroken teenkootje. Buiten dat zijn wij een actief hondenkoppel en dol op samen dingen ondernemen. Wandelen in de natuur, kamperen, activiteiten doen, we vinden heel veel leuk!
Ik ben als baasje dol op foto's maken van mijn dieren en heb een zwak voor handmade spulletjes zoals tags.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:32

Boktnaam: Moestuin

Naam hond(en): Lilly en Nox

Ras(sen): Wolfkees x gewone kees en Duitse Herder

Leeftijd hon(en): Lilly 5,5, Nox 3

Graanallergie bij Nox

Kauwstaven, stevige gooispeeltjes, ballen, vleessnacks, alles wat niet snel kapot gaat!

Iets uit fleece, mandjes of matten. Alles wat snel stuk gaat of geen 5 minuten herder tanden kan weerstaan

Leef je uit:

Lilly is blij met alles. Nox ook maar die vernield erg snel heel veel. Voorbeeld: Water gegeven in een zwarte speciekuip. Na een uur de kuip in schilfertjes kunnen oprapen. Stevige zaken zijn dan ook een absolute must. Anders is het ook zonde van het geld als bv een knuffel na 2 minuten vuilnisbakmateriaal is :)
Nox is zwaar allergisch voor granen, dus alles graanvrij zou fijn zijn.

Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:15

Boktnaam: 8nnemiek

Naam hond(en): Faizah

Ras(sen): Afghaanse Windhond

Leeftijd hon(en): 10

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen allergieën

Top lijst voor mijn hond(en): speeltjes met een vachtje, hoe hariger hoe beter.. zachte/middelharde snacks/koekjes/kauwdingen, vooral vissenhuid vind ze heerlijk.
Van die geperste snacks in de vorm van bv tandenborstels en egeltjes vindt ze fantastisch.
Denkspellen.

Flop lijst voor mijn hond(en):speeltjes van rubber of plastic, ballen, touw, snacks die sterk ruiken als pens, long en luchtpijp, snacks die erg hard zijn.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Faizah is een vrij rustige, luie dame. Ze is altijd vrolijk en is gek op mensen, maar wat terughoudend naar vreemde honden. Ze speelt niet heel vaak meer, maar voor speeltjes met een lange vacht of wollige kleedjes maakt ze graag een uitzondering.
Wat eten betreft is ze een beetje kieskeurig. Harde, gedroogde snacks als pees en oren laat ze liggen, maar de ongezonde, geperste snacks en koekjes vind ze heerlijk :')
's Winters zitten we regelmatig een week op onze boot waar het erg koud is 's nachts, en dan krijgt ze een jasje of trui aan, dus zoiets is ook welkom.

Afbeelding

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:21

Boktnaam: AfricanLady

Naam hond(en):Leslie

Ras(sen): Rottweiler

Leeftijd hon(en):4 jaar en 5 maanden

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: voer waar graan in zit. Koekjes zijn prima

Top lijst voor mijn hond(en):alles waar ze haar tanden in kan zetten of ik haar aan kan trekken xD ze is dol op ballen, koekjes en staafjes en piepspeeltjes
Ze heeft wel sterke kaken dus iets om te weten mischien

Flop lijst voor mijn hond(en): voer met graag

Leef je uit: Leslie is een veelzijdige sociale rottweiler die elke dag met mij mee gaat naar de hondentrimsalon.
Ze is dol op behendigheid, gaten graven en andere honden.

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:49

He! Ik volg jou op facebook. Je trimsalon pagina dan. Ik herken leslie met de sneeuwfoto :')

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:07

Jeej
Vorig jaar was het echt geweldig leuk en nu ben ik veel beter voorbereid dus ook weer zin om mee te doen

Helaas wat verandering in onze samenstelling maar dat gaat de pret vast niet drukken

Boktnaam: Seven

Naam hond(en): Tenno en Wisper

Ras(sen): Hollandse x mechelse herder en working kelpie x border collie

Leeftijd hon(en): 2 jaar en bijna 1 jaar

geen allergieën of problemen

Speeltje: trekspeeltjes, ballen, frisbee, alles waar ze samen of alleen achteraan kunnen rennen en kunnen trekken. Denk spelletjes :D

Voer/snoep kophuid, zware knaagdingen :+ maar geen botten, wild, kleine snacks zoals gedroogde long hart etc. Ze zijn vooral gek op de echte vlees knabbels

Vissige snacks, te zachte speeltjes, tennisballen (zijn in 4 sec stuk := en geven dus frustratie) piepjes speeltjes

Leef je uit:
Tenno is een hond die graag kauwt en heeft ook veel kaakkracht, hij houdt van ballen waarop hij kan kauwen en hij apporteert ontzettend graag. Tevens houd hij van trek spelletjes en van actie.

Wisper is een gevoelige hond die graag met d'r koppie bezig is, brokjes ergens uit toveren vind ze bijv. geweldig, ze rent dolgraag achter tenno aan en het sluipen en opdrijven is dan ook een groot succes bij haar. Ze ligt tevens graag ergens op te kauwen en met een speeltje rond rennen om zo tenno uit te dagen vind ze ook geweldig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:24

Boktnaam:
x_Jeanine_x

Naam hond(en):
Yoshi & Peach

Ras(sen):
Ruwharige standaard Teckel

Leeftijd hon(en):
31 maart 2020 (2) & 4 juli 2022 (nu 6 weken)

Lust geen harige snacks

Yoshi is eigenlijk gek op alles, voornamelijk speeltjes met een rammeltje of piepje doen het heel goed. Ze is geen sloperd een enkele keer dat er perongeluk een knuffel aangaat is zelden. Spelletjes is ze soms te ongeduldig voor, met name waar ze voor moet nadenken. Als ze het eenmaal door heeft dat is ze er niet bij weg te krijgen.

Wij hebben geen moeite met 2de hands spullen (Als het maar schoon, netjes en heel is. Wat ik zelf ook op prijs stel als ik iets 2de hands koop, lang leve vinted) Handgemaakte spullen vinden wij ook leuk, Zelf ben ik fan van strikken en bandanas en dan vooral strikken waar een elastiekbandje doorheen kan, klittenband is vaak te dik en zit niet mooi, bandana gebruiken wij met name het model van Pip & Palms want die zitten het beste <3

Ballen, harige snacks en tekenbandjes. Ohja van die kippenpoten gruwelt ze van
Op snuffelmatten gaan wij niet zo lekker

Leef je uit:
Yoshi is een hele vrolijke, blije, gekke teckel. Gaat over al mee naar toe, samen wijntjes of biertjes drinken op het terras of in de tuin. Samen suppen wij graag, natuurlijk wandelen wij en fietsen wij graag. Wel een teckel met karakter en stevige kaken zoals de dierenarts van de week nog vertelde :Y)
Peach is op dit moment pas 6 weken, dus daar kan ik nu nog weinig over zeggen, maar hoop ook dat zij mee gaat in de dingen die Yoshi en ik leuk vinden.
Wij zijn ook te volgen op instagram https://www.instagram.com/yoshi_deteckel/ Voor nog meer foto's en ideeën.

Yoshi
Afbeelding
Afbeelding

Peach
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 17-08-22 08:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:32

Jaaa ik doe ook weer mee :).

Boktnaam: Bonna

Naam honden: Rea, Pippa, Nuska

Rassen: Welsh Corgi cardigan, en 2 whippets

Leeftijd honden: 6,5, 7 en bijna 1.

Allergieën of andere dingen waar rekening mee gehouden moet worden: geen allergieën.

Toplijst voor mijn honden: braingames en voerverrijking. Zelfgemaakte dingen, zowel artistiek (foto, schilderij, etc), als functioneel(halsband, lijn, jasjes, speeltje, snuffelkleed, etc), tweedehands spullen. Gezond kauwmateriaal(gedroogd zoals kophuid, runderoren, etc). Tug/chaser toys, het liefst met bontje. Penning, stevig! Speelgoed voor de Corgi, schapenvachtjes/kleedjes, zachte dingen voor de whippets.

Floplijst voor mijn honden:
Geen snoep/koek/kauwmateriaal van rawhide of granen. Speelgoed van de action of soortgelijk(gaat te snel kapot). Speeltjes met Piep.

Leef je uit:
Rea is de Welsh Corgi cardigan van 6,5 jaar oud. Ze is strijd eigenwijs en een draak, en we houden heel veel van haar :). Rea staat altijd aan en is echt een werkhond. Ik heb met haar aan frisbee gedaan en we doen nu flyball, hoopers en behendigheid. Ze is gek op zwemmen en apporteren.

Pippa is een whippet van bijna 7. Zij is de hond waarmee ik mijn hart aan windhonden verloren ben. Ze is een beetje timide en teruggetrokken, maar vind het heel leuk om mee op stap te gaan. Lekker wandelen of hardlopen bijvoorbeeld. Ze is een kieskeurige eter. Alleen als het echt goed stinkt wil ze het hebben, maar droge koekjes en brokjes neemt ze niet eens aan. Ze is een prinsesje die graag lekker op bed onder een dekentje ligt. Je doet haar een plezier met hersenwerkjes en knuffels.

Nuska is de jongste van het stel. Nika 1 jaar oud alweer. Ook een whippet maar een heel ander type dan Pippa. Nuska is echt een flierefluiter en vind de wereld een grote speeltuin. Ik ben met Nuska rustig aan begonnen met hoopers en er willen straks ook behendigheid en frisbee gaan proberen. Daarnaast heeft ze haar eerste meters op de renbaan er al op zitten en is ook dat zeker voor herhaling vatbaar. Nuska vind alles wat beweegt leuk, zwemt en apporteert. Daarnaast is ze een heerlijk schoothond die het liefst heel de dag bij je is.

Alle honden gaan vaak mee op stap, naar workshops, lange wandelingen, Suppen of weekendjes kamperen. Spullen die daar nuttig voor zijn, zijn ook welkom.
Ik probeer zelf duurzaam te leven. Mijn honden hebben niet veel spullen(halsbanden, lijnen, speelgoed) maar wel producten die lang mee gaan. Met dit soort product(en) maak je me dan ook heel blij. Daarnaast heb ik een zwak voor tweedehands en zelfgemaakte spullen :).

Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Show a little faith, there's magic in the night