Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esther schreef:Blikvoer voor katten, die vinden honden vaak lekkerder dan blikvoer voor honden.
Grote kans dat als de spijsvertering/darmen weer op gang zijn hij regelmatiger gaat eten.
Hadden ze bij het opvangadres meer honden? Kan zijn dat hij de brokken niet lekker vindt maar ze at vanwege de concurrentie van andere honden.
Selina schreef:Esther schreef:Blikvoer voor katten, die vinden honden vaak lekkerder dan blikvoer voor honden.
Grote kans dat als de spijsvertering/darmen weer op gang zijn hij regelmatiger gaat eten.
Hadden ze bij het opvangadres meer honden? Kan zijn dat hij de brokken niet lekker vindt maar ze at vanwege de concurrentie van andere honden.
Dat laatste zie ik bij m’n pup.
Bij de fokker eet ze netjes haar brokken op want anders eet haar broertje het wel op.
Bij ons thuis vindt ze spelen interessanter en eet ze vooral haar natvoer heel goed.
senna21 schreef:Wat zegt de opvang over zijn (eet) gedrag bij stress? Ik zou voor nu eten blijven aanbieden.
Mocht hij donder-/vrijdag nog geen ontlasting hebben gehad, is een bezoekje aan de dierenarts zinvol. Tip: nu al afspreken, anders kom je er vrijdag niet meer tussen.
Je kunt sowieso even afstemmen met de DA.
har166 schreef:Die van mij hebben met de warmte ook weinig trek. Je kunt rijst en kip koken en daar een handje brokjes doorheen doen. Dat valt niet zo zwaar op de maag. Wil hij wel ' lekkere ' dingen aannemen?
Esther schreef:Blikvoer voor katten, die vinden honden vaak lekkerder dan blikvoer voor honden.
emilyslaluna schreef:Toen wij onze hond uit Portugal hadden geadopteerd was ze ook een 'slechte' eter. Daarmee bedoel ik dat ze de hele dag haar eten liet staan en pas 's nachts als wij sliepen ging eten. Ontlasting liet zich dagenlang wachten. Dit kwam doordat wij te horen kregen dat ze niet zindelijk zou zijn. Maar bij ons was ze buiten te bang om iets te doen en binnen deed ze niks omdat ze dus toch wel zindelijk bleek. De oplossing was om ook 's nachts puppy matjes neer te leggen bij de voordeur en dan ging ze. 1x per dag dus. Dit was niet gezond natuurlijk.
Gelukkig verbeterde het wel maar er kwamen toch wel dagen voor dat ze even niet at of haar grote behoefte deed.
Hoe is je hond met uitlaten? Is het erg spannend? Eet hij 's nachts wel? Dan zou ik proberen uit de buurt te blijven van zijn etensruimte zodat die zonder stress kan eten. Vaak leefden die honden in een roedel en eten ze nadat de rest weg is. Anders zou ik inderdaad proberen met natvoer het aantrekkelijker te maken.