Hond in voetje gestoken door een bij

Moderators: Muiz, ynskek, NadjaNadja, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

karuna
Drukke kabouter

Hond in voetje gestoken door een bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-22 15:28

Mijn hoogbejaarde dame is helaas zojuist gestoken door een bij die op de grond lag kennelijk met uitlaten in haar voetzooltje. Blinde paniek door haar, gelukkig had ik de angel er snel uit. De dierenarts gebeld en in overleg haar pootje in de azijn gehad. Nog meer blinde paniek daarbij. Arm ding.

Voetzooltje is al flink rood. En meer dan duimen dat ze er (net als het baasje) niet allergisch voor is %) . Jakkes, best eng voor een heel hoogbejaarde hond die zich niet te erg druk mag maken.

Meer mensen hier ervaring mee?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

kiwiwitje

Re: Hond in voetje gestoken door een bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:45

Hier vorig jaar een pupje die op een wesp ging staan. Ze was toen 6 weken oud. Gillen en krijsen. Dikke paniek
Angel eruit gehaald en bij mij op de bank gelegd met een koelpack waar ik t zooltje steeds licht tegen aan hield. En al snel kalmeerde ze. De rest van de dag vooral veel geslapen. En daarna niets meer aan de hand.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:48

Mijn hond is eens gestoken in zijn lip. Dat zwol helemaal op tot aan zijn ogen aan toe, daarvoor moesten we langs de veearts en met medicatie is het toen opgelost. Ook omdat het richting keel ging.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-22 15:56

Hier voor nu, dikke paniek op haar rug, pootje in de lucht en het proberen op te eten. Pootje voelt al bloedheet aan. Ik ga haar zo haar koelband omdoen en met de andere het pootje maar koelen. Ik voel me zo machteloos nu ;(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:57

Kun je wel een doek in azijn gedrenkt om haar gestoken pootje doen? Azijn trekt het gif er uit en verkleint de kans op een allergische reactie.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:10

Hoe wij het doen: wattenschijfje drenken in azijn op de plek van de steek, dan nog 2 droge wattenschijfjes en een ijsblokje, daarrond een windeltje zodat het op zijn plek blijft.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:11

Niet met een hond maar met onze kat en dan een wesp. De wesp had zich blijkbaar een weg binnen in huis gevonden, onze kat vond het wel leuk speelgoed met als gevolg ook een angel in haar poot (en ja het was echt een wesp geen bij). Onze dierenarts adviseerde het goed in de gaten te houden en zei dat ze er nog wel een dag last van kon hebben, verder hoefde er bij ons niks aan te gebeuren behalve de angel er uit natuurlijk. Inmiddels loopt de kat weer vrolijk door het huis (afgelopen donderdag was ze gestoken).

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:17

Afbeelding

Deze arme ziel had het een paar weken geleden. 2e keer al, dus ik wist dat ie niet allergisch was.

Hij is even heel zielig geweest een uurtje, maar de andere ochtend was het over.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:20

Zo zielig he.. Maar ik denk dat je de goede dingen doet hoor!
Probeer alleen zelf niet teveel mee te gaan in de emoties, die nemen honden ook weer over van mensen.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB & Nord Svensk Maddy

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-22 16:31

Daihyo schreef:
Kun je wel een doek in azijn gedrenkt om haar gestoken pootje doen? Azijn trekt het gif er uit en verkleint de kans op een allergische reactie.

Dat heb ik meteen gedaan :j was ook het dringende advies van de dierenarts. Dat ook laten intrekken maar daarna pootje moeten spoelen met koud water omdat ze er nog paniekeriger van werd. Inmiddels ietsje rustiger gelukkig. Gekoeld met haar koelband en de andere omgedaan bij haar.

Als ze een jonge hond zou zijn zou ik me ook minder druk maken. Maar ze wordt volgende week 16. Het is warm en ivm haar leeftijd mag ze zich niet teveel opwinden omdat ze dan risico loopt een soort aanval te krijgen die haar met wat pech fataal kan worden. %)

Meer dan steunen en rustig houden kan ik niet doen. Afleiden met een speeltje hielp wel iets en net wat bami en tjap tjoi met kip heeft ook iets geholpen gelukkig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:47

Arme hond. Beterschap.

Onze cocker is 2 jaar geleden door een wesp in zijn oor geprikt.
Die had dusdanig veel pijn dat we naar de dierenarts zijn gegaan.
Hij heeft medicatie gekregen.
En een paar dagen geen tuig omgedaan maareen halsband gebruikt.

[o]

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:38

Afbeelding

3 jaar terug onze toen nog pup was ook gestoken door een bij of wesp, kwam terug met een dikke warme neus. Met een paar dagen had haar neus weer de normale vorm.

Hopelijk voelt die van jou zich snel weer goed.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:46

Mijn hondje is een keer 2 keer gestoken door wespen en ik tegelijk 3 keer. Hij liep wel heel sneu en thuis gelijk gekoeld maar ik had er volgens mij meer last van dan hij men dat waren nare steken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-22 20:27

Er zijn er dus wel meer die de pech hebben. :(:)

Arme neus. Arm pootje

Oude dametje voelt zich wel een stuk beter al. Voetzooltje is dik warm en rood maar ze loopt aardig ok weer. Hopelijk blijft dat zo. Gelukkig heeft ze standaard al pijnstilling voor artrose, dat zal allicht ook iets helpen

Wel balen het is haar meest favoriete plas en poepstukje maar ik moet er duidelijk weg blijven zolang die bomen bloeien,

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:31

Even een antihistamine tabletje geven helpt ook.
Gewoon een mensen variant is prima.

Dat brengt een mogelijke allergische reactie ook wat naar beneden.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:37

karuna schreef:
Daihyo schreef:

Dat heb ik meteen gedaan :j was ook het dringende advies van de dierenarts. Dat ook laten intrekken maar daarna pootje moeten spoelen met koud water omdat ze er nog paniekeriger van werd. Inmiddels ietsje rustiger gelukkig. Gekoeld met haar koelband en de andere omgedaan bij haar.

Als ze een jonge hond zou zijn zou ik me ook minder druk maken. Maar ze wordt volgende week 16. Het is warm en ivm haar leeftijd mag ze zich niet teveel opwinden omdat ze dan risico loopt een soort aanval te krijgen die haar met wat pech fataal kan worden. %)

Meer dan steunen en rustig houden kan ik niet doen. Afleiden met een speeltje hielp wel iets en net wat bami en tjap tjoi met kip heeft ook iets geholpen gelukkig.

Sorry maar je hebt een bejaarde hond met onderliggend lijden en die geef je dan bami met tjap tjoi en kip???
Je zal wel zeggen 'jaaa maar t is maar een heel klein beetje'
Dan nog, t is geen hondenvoer, en zeker niet voor een dier dat schijnbaar al niet echt gezond is

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:06

fleurtjeuh schreef:
Sorry maar je hebt een bejaarde hond met onderliggend lijden en die geef je dan bami met tjap tjoi en kip???
Dan nog, t is geen hondenvoer, en zeker niet voor een dier dat schijnbaar al niet echt gezond is

En waar bemoei jij je in godsnaam mee zeg

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-22 21:58

Ah heel simpel er moet zoveel mogelijk eten in. Maakt niet uit wat ook mensen eten is toegestaan op dringend advies van de dierenarts. Haar darmen moeten gevuld blijven. De tjaptjoy is verse groenten en gestoomde kip en wat gember. De bahmi zijn gekookte slierten zonder iets. ,Zelf gemaakt. En zoutloos gekookt zodat ze mee kan eten. Naast haar hondenvoer zodat ze op gewicht blijft en poepen soepel.blijft gaan. De letterlijke opmerking van de dierenarts op haar leeftijd voor ze last zou krijgen van voer is ze waarschijnlijk al overleden. Ze staat nu pakweg drie jaar al op bijvoeren zo en komt glansrijk door de keuringen heen. Anders was ze al niet zo oud geworden en ze wandelt nog moeiteloos kilometers mee naast de scootmobiel

geen onderling lijden maar rug en bekkenartrose door schade van buiten af dat is het en demente hersenen. Verder is ze gezond.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:06

Mindim schreef:
fleurtjeuh schreef:

En waar bemoei jij je in godsnaam mee zeg

Eens, schei toch eens uit met het bemoeien van andere mensen.
Die hond is bijna 16, dan mag je wel even lekker Chinezen op zondag.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:12

In de tijd dat er nog weinig hondenvoer was at onze hond regelmatig kliekjes, chocola en vla hij is bij 18 geworden. Sterkte met je woef.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:40

Afbeelding
Echte mannen eten geen honing...... die eten bijen :D

Naar de DA mee geweest, komt ook weer goed

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 01:10

marleen_usar schreef:
In de tijd dat er nog weinig hondenvoer was at onze hond regelmatig kliekjes, chocola en vla hij is bij 18 geworden. Sterkte met je woef.

Desondanks is chocolade gewoon echt giftig voor honden.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:49

En dat zou dus een perfect advies zijn in een topic 'is chocola/tjaptjoi slecht voor honden?'.

Maar eerlijk is eerlijk: als iemand zijn hond 16 jaar kan laten worden, ga ik niet meer de verbeteraar uithangen, dan doet die persoon het vast allemaal op zijn minst wel een beetje goed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-22 09:15

Even een update over het pootje. Voetje is nog wat warm en dik maar ze lijkt er wonderwel weinig last van te hebben gelukkig. Hopelijk blijft dat zo. De paniek was niet fijn om te zien :n

Wat betreft eten. De oude hond vroeger thuis kruising herder/wolf/jachthond is 15 geworden. Er was aan hondenvoer diner (mais met gedroogd groen en rood en theoretisch vlees dat met heet water een soort van slobber werd) en restjes van ons. Iets anders was er niet behalve vers vlees.

de hond in kwestie liep los rond zoals de meeste honden van het dorp. Alleen werd ze dikker en dikker wat bleek ze had zeker 10 adressen waar ze kliekjes ging ophalen. Vet boeren eten met veel jus en zout. :Y) dat is na wat uitleg goddank wel verminderd. Ondanks dat heeft ze de 15 gehaald.

En op kanker na worden mijn honden gemiddeld toch aardig oud zonder dik te zijn en in goede bespierde conditie. Hun hondenvoer is peperduur en goed doordacht. Aangevuld met pure vleessnacks of resten van mensen eten. Dat niet vet, melkproduct vrij, zelf gemaakt en niet zout is. En een enkele keer mee eten bij de mac :P

Kortom als je alles met mate voert en nadenkt bij wat je wanneer geeft kan basis mensenvoer geen kwaad mits niet volgepropt met zout en andere toevoegingen. Ik heb nog nooit een hond gehad die tekorten of overschotten van iets bleek te hebben bij controle. Of die oud werden zonder hun nagenoeg complete gebit

Dit was gister

Afbeelding

Afbeelding

Twee weken geleden na al 5 km wandelen.

Afbeelding

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:51

Fijn dat het beter gaat met haar pootje ! Ze ziet er goed en vitaal uit tijdens de wandeling. :)