Recepten beloningstubes hond

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Natasja22

Recepten beloningstubes hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-22 13:22

Ik ben op zoek naar lekkere recepten voor in een beloningstube voor mijn hond.
Het standaard recept dat ik vind is natvoer (indien nodig)verdunnen met water of magere kwark/ yoghurt.
Aangezien er veel hondenliefhebbers op bokt zitten hoop ik dat er nog meer lekkere recepten zijn.
Zijn recepten voor bijvoorbeeld een kong ook geschikt?
Standaard smeerkaas en leverworst lijkt mij te zout voor honden?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:37

Tegenwoordig zijn er ook hond-proef pindakaas potten te krijgen, met name in verschillende honden webshops zoals bv. die van Kwispel & Relax. Maar ook daarmee zou ik geen hele kong vullen bv. maar gewoon een laagje ofzo dan. Arya van mij vind die honden pindakaas echt heerlijk. Wij gebruiken om te vullen oa ook gewoon rauw vlees, uit haar dagelijkse menu, maar ook goed blik voer wat qua samenstelling echt niet verkeerd is voor ze. Ik maak dan vaak laagjes in zo'n ding. Je kunt ook gekookte en gepureerde groenten erin doen (hierin kun je best veel afwisselen want je kunt groenten mixen kopen of maken of gewoon enkelvoudige groenten gebruiken voor meer afwisseling) of karnemelk, kefir, Griekse yoghurt en dit dan bv invriezen zodat ze er langer plezier van hebben.

Ken je de Smoof ijs mixen? Ook deze zijn leuk om als laagje in zo'n filler te stoppen en in te vriezen. Heb je meerdere verschillende smaken van.

De kefir, karnemelk, Griekse yoghurt kun je ook weer mixen met (gepureerd) fruit bv zoals blauwe bessen, aardbeien e.d. zodat er ook weer verschillende smaakjes aan zitten.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd.livinglifeoutdoors<<

kiwiwitje

Re: Recepten beloningstubes hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:46

Je hebt voor honden beloningstubes. Bijv van trixie en tubidog.
In de kong kun je van alles doen. (Hoogwaardig) blikvoer, veggie blikvoer(groentemixen bijv)
Fruit en yoghurt, honden pindakaas, smoofl.
Geweekte brokjes, kvv/vers vlees. Houdbare worsten of een combi van alles bovenstaand.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:41

Wat wij vaak doen is zijn eigen brokken weken in water, vervolgens prakken met een beetje 100% pindakaas erdoorheen en dat in zijn toppl. :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:30

Volgens mij gaat het niet zo zeer om het vullen van een Kong, maar echt om beloningen voor onderweg/tijdens het trainen :)

Ik weet niet of je dat moet willen met pure (honden)pindakaas (lijken me erg veel caloriën) maar misschien idd een lepel pindakaas door yoghurt ofzo? Heb je al eens aan appelmoes gedacht? Of gepureerde pompoen/wortel/zoete aardappel? Wat vindt je hond lekker?

Als wij 'nat' belonen doen we dat met gekookte kip of in stukjes gesneden hondenworst (gestoomd vlees). Niet alle 'natte' beloning plakt/geeft vieze vingers. Misschien dat je op die manier wat kunt afwisselen?

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:33

Ik maakte de kvv dunner met water erdoorheen en deed dat in de tube :+ verder wel eens van de kant en klare tubes, maar vond ik minder geschikt om veel van te geven. Dus daarnaast houdbare worsten vers vlees en als ultieme beloning wel eens smeerkaas oid. Niet het gezondste maar daar kregen ze gewoon minder van

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 6 PR 227,5
[RIJ-ITP] Simpele paarden scoren niet? Flow terug op wedstrijd na 2,5 jaar!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-22 22:16

Ik heb zelf al een tube met kaas gehad maar dat is niet echt favoriet.
Het is wat dat betreft echt een kieskeurige hond tot nu toe was de blik paté voor honden met water niet echt een succes. (Eerst ook het gaatje iets groter gemaakt want het kwam er niet makkelijk uit)
Ga eens kijken of ik de andere recepten kan proberen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie