Zora is een 1 jarige poes die een tijd geleden een zwelling bij het oor kreeg, bobbelig en ook korsten erop. Leek er niet aan te krabben. We zijn naar de dierenarts gegaan, die wist ook niet precies wat het was. Zie hier de foto;

Ze kreeg een antibiotica kuur mee en moest minder gaan worden. Na een paar dagen nam de zwelling af, maar bleef het een raar plekje. Weer naar de DA en weer een antibiotica kuur. Ondertussen dat beestje zwaar aan de diarree en diarreeremmers mee... Mocht dit niet helpen, dan een biopt en verder onderzoek.
Kortom de laatste dagen is dit helemaal uitgespreid over haar gezichtje. Haar hele oren zitten onder, haar wenkbrauwen en rondom de ogen. Het wordt kalig en korsten. Ik zie haar nu vanmorgen voor het eerst krabben, die korsten jeuken ook natuurlijk.
Zojuist naar de dierenarts en daar blijft ze ook een paar uur. Ze gaan een biopt nemen en een schimmelkweek. Ze denkt aan iets auto-immuuns? Had ze van de week bij een hondje gezien begreep ik.
Wat is het? Heeft iemand een kat met iets auto immuuns en dezelfde klachten? Allergie? Maar het spreid zich uit.... Allergie kan erger worden natuurlijk maar ontstaat dat ook zo snel? Waarschijnlijk moet ze aan de prednison en ik wil dat eigenlijk niet, vind dat echt troep.
Ik heb geen foto van vandaag, alleen van het begin... Iemand die het herkent? Verder is ze trouwens gezond, eet en drinkt goed. Slaapt wel veel.