Kat gedumpt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelance

Kat gedumpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 14:43

Vanochtend kreeg ik een bericht van Maria, uit Oekraïne, die hier in de boerderij woont. Ze fietste hier langs de weg en zag een zwarte kat uit een auto gegooid worden.

We zijn gelijk heen gereden en vonden hem langs de sloot, weggedrukt in het gras.

Gevraagd bij de boerderij waar het gebeurd is of hij daar hoorde, maar niet dus. Helaas was de batterij van zijn camera (bij zijn bloemen stalletje) net leeg dus hebben geen beelden er van.

Ik heb al op Amivedi gekeken, kan daar niks vinden.
Dierenambulance gebeld, helaas hadden die geen auto in de buurt. Dus toen zijn we zelf met handschoenen aan de slag gegaan. Beestje was doodsbang, maar zit geen kwaad in. Anders pak je hem niet zomaar denk ik.
Dierenambulance weer gebeld dat we de kat hebben en ze zouden een auto sturen. Helaas na bijna 3 uur nog geen wagen. De kat zit nu bij Maria in haar huisje.

Maria wilt het liefste de kat zelf herplaatsen, maar ik weet niet of dat een optie is als de melding al gemaakt is. Misschien is de kat wel gestolen of iets dergelijks. Ze gunt de kat geen leven in een asiel. Heb haar wel kunnen uitleggen dat er geen gezonde dieren worden ingeslapen hier.

Ondanks de angst, doet de kat niet lelijk. Hij is goed doorvoed en geniet van bepaalde aanrakingen.
Heb Maria beloofd te vragen wat er gaat gebeuren als ze de kat meenemen en of ze kunnen laten weten wanneer er geen chip/eigenaar gevonden wordt.

Heb zelf nooit katten gehad, heb helaas honden die ze pakken. Anders had hij wel kunnen blijven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:47

Och wat lief van jullie en wat goed dat Maria zo alert was.

Wat heeft de telefonist(e) gezegd toen jullie een melding hebben gemaakt van dit beestje?
Wat misschien nog helpt is even bij de dierenarts langs gaan en de chip uit laten lezen, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet gestolen is.
Misschien heeft de dierenarts ook nog goede tips qua adresjes.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 14:52

lies_sparkle schreef:
Och wat lief van jullie en wat goed dat Maria zo alert was.

Wat heeft de telefonist(e) gezegd toen jullie een melding hebben gemaakt van dit beestje?
Wat misschien nog helpt is even bij de dierenarts langs gaan en de chip uit laten lezen, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet gestolen is.
Misschien heeft de dierenarts ook nog goede tips qua adresjes.

Dat er een Dierenambulance onze kant op gestuurd wordt. Nu is dat de afgelopen jaren bij dieren in nood nooit gelukt onze kant op. Dus ben sceptisch of ze komen. De dierenarts is een goed idee mocht ik niks meer horen. De kat zit op dit moment veilig binnen, mijn honden komen daar niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:52

Wat een geluk dat Maria daar net langsfietste en jullie op haar pad gekomen zijn ! <3
Ik heb hier ook 2 poezen die als kittentje van 4 weken uit een auto gegooid zijn. Welke onmensen doen toch zoiets :x

Even de eventuele chip laten uitlezen is een goeie inderdaad.
Verdwaald zou kunnen natuurlijk, gestolen lijkt me de kans heel erg klein.

Kan Maria de kat niet zelf houden ? Of woont ze bij jullie op de boerderij en kan het dus niet met de honden.

lovelance

Re: Kat gedumpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 15:02

Ze woont hier inderdaad op de boerderij. Ik durf het met de honden niet aan. Zit veel husky en wat wolf in, jachtinstinct zit er goed in.
We hopen nu heel snel een blijvend iets te kunnen regelen. Dat zal rust geven.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:05

Nee, dat lijkt me inderdaad geen strak plan met de honden. :=

Misschien is er een bokker die poes wil adopteren. Ik zag de laatste dagen al 2 topics voorbijkomen met een happy end <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:11

Het is een mooie kat! Vroeger gebeurde dit heel vaak aan het begin van de vakantietijd,dat mensen geen zin hadden om opvang voor hun hond of kat te zoeken\betalen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:17

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:20

Ach wat sneu, de kat lijkt sprekend op de onze, maar die is gelukkig gewoon hier.
Fijn dat hij zich ondanks de angst wel liet pakken, dan lijkt het erop dat hij inderdaad mensen kent.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:21

Ach, wat sneu zeg... goed om idd bij dierenambulance of dierenarts de chip te checken. Het zal niet de eerste kat zijn die wordt gejat en ergens anders wordt uitgezet, omdat ze ongewenst in iemands tuin poepen of iets.. je hebt rare nare mensen erbij zitten helaas :(

Ik volg. Hopelijk komt het goed met het katje. Welke woonplaats is dit gebeurd?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:28

Het lijkt me inderdaad het beste om eerst te kijken of hij een chip heeft.Dan zou je al een heel stuk verder zijn! Echter, niet alle katten zijn gechipt.De kat ziet er wel goed verzorgd uit en goed doorvoed ook.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 15:31

We gaan nu even naar de dierenarts, we mochten gewoon even binnenlopen. Chip uitlezen en we hebben ondertussen helaas wat wondjes op de kat gevonden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:34

Het is maar de vraag of de Dierenambulance een plek kan vinden , er is een compleet overbevolkingsdrama in de asielen .

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:38

Waar the f*ck gaat het met de beesten (= sommige mensen) heen... Ik zou die gasten zelf wel op hoge snelheid uit het raam willen knikkeren, maar dat mag dan weer niet. Het is dat jullie te ver weg wonen, anders had ik hem heel graag willen adopteren! Hiervoor kan ik mijn man zeker nog ompraten, aangezien hij fijne herinneringen aan wijlen onze zwarte kat heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:41

bigone schreef:
Het is maar de vraag of de Dierenambulance een plek kan vinden , er is een compleet overbevolkingsdrama in de asielen .

Dat komt ook door de vakantie,omdat asielen dan pensiongasten hebben.Overigens zijn vooral de plekken voor honden vol.Voor katten is soms nog wel een plekje. Na de vakantie wordt het waarschijnlijk beter en deze mooie kat zal wel gemakkelijk een nieuw baasje vinden,als de vorige baas onvindbaar zou blijken of hem niet meer wil.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:46

Shenavallie schreef:
Waar the f*ck gaat het met de beesten (= sommige mensen) heen... Ik zou die gasten zelf wel op hoge snelheid uit het raam willen knikkeren, maar dat mag dan weer niet. Het is dat jullie te ver weg wonen, anders had ik hem heel graag willen adopteren! Hiervoor kan ik mijn man zeker nog ompraten, aangezien hij fijne herinneringen aan wijlen onze zwarte kat heeft.

Wat lief ! Die afstand, dat valt toch wel op één of andere manier te regelen ?

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:03

lovelance schreef:
Dat er een Dierenambulance onze kant op gestuurd wordt. Nu is dat de afgelopen jaren bij dieren in nood nooit gelukt onze kant op. Dus ben sceptisch of ze komen. De dierenarts is een goed idee mocht ik niks meer horen. De kat zit op dit moment veilig binnen, mijn honden komen daar niet.

Sinds het sluiten van het asiel in Schagen valt Callantsoog onder DB Alkmaar die nu in Purmerend zitten. (Ja, echt daar...) Als het goed is rijdt er nog wel een ambulance in jouw hoek maar ik weet eigenlijk niet waar die de thuisbasis heeft. Ik dacht dat ze tijdelijke mini opvang hadden voor ze de dieren naar Purmerend brengen. Of daar waren plannen voor. Hoe dan ook, erg omslachtig.

Je zou kunnen proberen of asiel t Schuthok in Den Helder iets voor je kan betekenen. Jullie vallen net buiten de regio maar misschien kunnen ze meedenken. Maar als het lukt zou ik met deze achtergrond niet moeilijk doen als iemand anders de kat graag wil hebben zonder tussenkomst van een asiel. O:)
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 03-08-22 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:04

anjali schreef:
bigone schreef:

Dat komt ook door de vakantie,omdat asielen dan pensiongasten hebben.Overigens zijn vooral de plekken voor honden vol.Voor katten is soms nog wel een plekje. Na de vakantie wordt het waarschijnlijk beter en deze mooie kat zal wel gemakkelijk een nieuw baasje vinden,als de vorige baas onvindbaar zou blijken of hem niet meer wil.

Dat denk ik niet, asiel en pension zal soms wel gecombineerd worden maar in onze regio niet, de asiels luiden al even de noodklok. Overvol met kittens vooral. Mensen zouden hun verantwoordelijkheid eens moeten nemen.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:07

Shenavallie schreef:

Ik zou best heen en weer willen rijden, mocht vervoer het probleem zijn/worden. Mijn enige voorwaarde is dat je wel in NL woont :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:10

Jeetje dat iemand zoiets kan doen. Moet er niet aan denken. Gelukkig hebben jullie het katje op kunnen vangen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:11

Ach wat sneu! Het is zo een knappe zwarte kat! Moet er niet aan denken wat er door het hoofd van de persoon ging toen hij dit deed... Vreselijk! Het is dat wij er al 2 hebben maar anders had ik gevraagd of we er niet eentje bij mochten hebben.... Hopelijk komt alles goed met het beestje!!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:18

Bizar! Waarom doet iemand zoiets? Echt, als ik die in mijn handen krijg. :(

Gelukkig vangen jullie hem goed op . Hoop dat je snel een mooie plek vindt voor m.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:21

Arm dier :(:)

Gelukkig was Maria daar, en jullie met het hart op de juiste plaats +:)+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:25

Lietje_1991 schreef:
Shenavallie schreef:

Ik zou best heen en weer willen rijden, mocht vervoer het probleem zijn/worden. Mijn enige voorwaarde is dat je wel in NL woont :')

<3 Ik voel weer een happy end-story aankomen ! :D

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:30

Wie doet nou zo iets? Dan is er echt wel wat mis in je bovenkamer.

Ik ben nu nog op vakantie ( kom zaterdag thuis), naar deze lieverd is van harte welkom.