We zijn gelijk heen gereden en vonden hem langs de sloot, weggedrukt in het gras.
Gevraagd bij de boerderij waar het gebeurd is of hij daar hoorde, maar niet dus. Helaas was de batterij van zijn camera (bij zijn bloemen stalletje) net leeg dus hebben geen beelden er van.
Ik heb al op Amivedi gekeken, kan daar niks vinden.
Dierenambulance gebeld, helaas hadden die geen auto in de buurt. Dus toen zijn we zelf met handschoenen aan de slag gegaan. Beestje was doodsbang, maar zit geen kwaad in. Anders pak je hem niet zomaar denk ik.
Dierenambulance weer gebeld dat we de kat hebben en ze zouden een auto sturen. Helaas na bijna 3 uur nog geen wagen. De kat zit nu bij Maria in haar huisje.
Maria wilt het liefste de kat zelf herplaatsen, maar ik weet niet of dat een optie is als de melding al gemaakt is. Misschien is de kat wel gestolen of iets dergelijks. Ze gunt de kat geen leven in een asiel. Heb haar wel kunnen uitleggen dat er geen gezonde dieren worden ingeslapen hier.
Ondanks de angst, doet de kat niet lelijk. Hij is goed doorvoed en geniet van bepaalde aanrakingen.
Heb Maria beloofd te vragen wat er gaat gebeuren als ze de kat meenemen en of ze kunnen laten weten wanneer er geen chip/eigenaar gevonden wordt.
Heb zelf nooit katten gehad, heb helaas honden die ze pakken. Anders had hij wel kunnen blijven.