Gps tracker zonder abonnement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Gps tracker zonder abonnement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 08:19

Goedemorgen!

Wij hebben thuis twee katten. Vorig jaar zijn we verhuisd naar een huis met een mooie grote, omheinde tuin. Ik was toen we het huis kochten zo blij dat dan eindelijk onze katten veilig naar buiten zouden kunnen *\o/* Ze vinden het echt geweldig leuk buiten.
Onze ene kat, Cinna, vermaakt zich ook helemaal prima in de tuin en heeft geen intenties om eruit te komen. Ons rode monster Fido maakt er echter een sport van om zo snel mogelijk ongezien over de schutting te klimmen.
We hebben nu vaak Cinna alleen buiten als we daar bezig zijn, maar om Fido dan alleen binnen voor het raam te zien kijken vind ik echt heel sneu.

Aangezien we vlakbij zowel de rondweg van onze stad wonen, als ook vlakbij de landerijen, zou ik als hij dan toch buiten de tuin komt wel graag willen weten waar hij uitspookt en hem eventueel komen ophalen als het me te laat wordt. Daarom zat ik te denken aan een tracker. Het liefst had ik hem gewoon in de tuin gehouden, maar dat gaat gewoon erg lastig worden.

Hebben jullie ervaring met een Apple AirTag (als je dus niet in een grote stad woont), of hebben jullie tips voor andere trackers waar je geen abonnement voor nodig hebt?

Swinters talen ze niet naar buiten, alleen als wij buiten bezig zijn willen ze ook graag.

Afbeelding
Het monster in kwestie :D

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Gps tracker zonder abonnement

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:29

Heb je geen mogelijkheid om je tuin uitbreekproof te maken?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:08

Muiz schreef:
Heb je geen mogelijkheid om je tuin uitbreekproof te maken?

Lijkt me ook de beste optie; met een rondweg in de buurt zou ik het risico niet nemen.
Wij hebben een deel van ons erf als "tuin" ingericht ( ca. 20 x 20 m) en helemaal omheind met gaaspanelen en daarboven een kattennet gespannen ( ook meteen om te zorgen dat ons Koi karpers niet ten prooi vallen aan de reigers).
Dat werkt prima; katten kunnen zelf naar binnen en naar buiten maar lopen geen gevaar.

Wij hebben het olijfkleurige net, oersterk. We hebben toen meteen een hele rol gekocht; we gebruiken het ook over de kippenren!

O.a. hier te koop;
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... gm8gWYsgIc

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 11:03

Bedankt voor jullie reacties!

Onze tuin is 20Lx11B meter en er zit volledig een schutting omheen. Ondanks dat we de nagels knippen, krijgt hij het alsnog voor elkaar. Het liefst zou ik hem in de tuin houden, maar ik zie het niet zitten om een heel net over onze tuin te spannen, dan voelt het zo opgesloten :+

Afbeelding
Dit is onze tuin. Aan de andere kant van dat pad is nog zo’n zelfde stuk tuin met een “kale” schutting. Je kunt achter het hokje langs lopen, dat is ook kale schutting.

Mijn vriend is bang dat we heel veel werk van de tuin hebben en hij er vervolgens alsnog uit komt, dus niet alles wat ik aandraag is hij het mee eens.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:10

Zonde dat je daar die klimplant tegen de muur hebt staan. Of althans, het is een mooi gezicht maar qua uitbreken niet heel handig :))

Ik heb stroom op de schutting, werkt super.

Met een gps verder niet veel ervaring behalve van andere mensen die er vaak niet over te spreken waren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:11

Ik heb Apple Airtags. Het werkt fantastisch, maar niet als je tag te ver weg is van iemand met een telefoon. Het is daardoor niet ideaal om huisdieren live te tracken, maar wel om ze terug te vinden als er een kwijt is. Als een kat ergens in een schuur zit opgesloten, of ergens langs de weg zou liggen, dan komt er zeker wel eens iemand in de buurt waardoor je de geschatte locatie ziet, en vervolgens zelf met je telefoon de exacte locatie kan vinden door erheen te lopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:42

Je zou jezelf eens kunnen aanmelden bij de facebookgroep 'afgeschermde tuin voor je katten' (of iets in die richting in ieder geval, daar wordt je doodgegooid met oplossingen voor de tuin af te zetten. Er zijn echt veel meer opties dan alleen een net spannen een aangezien je tuin volledig omheind is, is dat heel makkelijk te realiseren.

De airtag is leuk totdat hij verder weg is dan 100 meter van een Iphone, dan krijg je geen ping meer. Dus zeker in niet druk bezochte gebieden of gebieden met veel velden en bos heb je weinig aan zo'n ding.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:20

Yvankaxx schreef:
Bedankt voor jullie reacties!

Onze tuin is 20Lx11B meter en er zit volledig een schutting omheen. Ondanks dat we de nagels knippen, krijgt hij het alsnog voor elkaar. Het liefst zou ik hem in de tuin houden, maar ik zie het niet zitten om een heel net over onze tuin te spannen, dan voelt het zo opgesloten :+

Je hoeft ook geen net over de hele tuin te spannen, hebben wij ook niet. Maar je kan wel meteen boven de schutting een net spannen ( zo hebben wij het ook). Mocht de kat dan toch proberen over de schutting te komen dan houdt het net hem tegen. Je kan ook gaas nemen en dat schuin naar binnen op de schutting zetten; zelfde effect.
Er bestaan ook rolstrips waardoor de kat geen grip krijgt op de bovenkant en er dus niet op kan klimmen.

Hier staan ook diverse opties:
https://www.kattenbeveiliging.nl/
https://nl.protectapet.com/kattennet-om ... schutting/
https://www.buitenlevengevoel.nl/tuinbe ... or-katten/

Alles beter dan je kat van het asfalt moeten schrapen...........

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:59

Met een schutting kun je wel iets maken dat de katten erin blijven.
Is zelfs een facebookgroep van.
Zelf heb ik via nettenlijn.nl wat op de schutting katten plaatsen.Dat is geen heel net over de tuin alleen strookje op/aan de schutting

Facebook groep heet: afgeschermde tuin voor je katten en de inrichting ervan

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:22

Weet je hoe hij uit de tuin komt?

Wat groeit daar links? Als dat een coniferenhaag is dan kruipt hij daar mss onder door? Dat deze mijn katten iig. Nu van dat schapengaas gezet; zie je niks van maar kat blijft in de tuin (heb voor de rest klimop, daar gaan ze ook niet overheen).

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:59

Ik heb een AirTag voor een van mijn katten. De ander gaat de tuin ook niet uit.
Degene die de tuin uitgaat, is heel schuw maar heeft toch behoefte in de bosjes achter mijn huis te zitten.
Als ik hem daar zoek, is de AirTag vrij handig om hem daar te vinden. Voor echt volgen, werkt hij minder.

Ik heb er ook over gedacht de schutting te beveiligen. Mijn kat houdt het alleen bij wat in die bosjes rond zwerven en wordt daar echt blij van. Hij is te schuw om in de tuinen van de buren te zitten :')

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 15:06

paars schreef:
Weet je hoe hij uit de tuin komt?

Wat groeit daar links? Als dat een coniferenhaag is dan kruipt hij daar mss onder door? Dat deze mijn katten iig. Nu van dat schapengaas gezet; zie je niks van maar kat blijft in de tuin (heb voor de rest klimop, daar gaan ze ook niet overheen).

Hij klimt over de kale schuttingen!

Links groeit in ieder geval een blauwe regen, ergens in het midden zitten grote vierkanten rasters, maar daar gaat hij in principe niet doorheen (lukt nu ook niet door de dichte begroeiing). Hij doet nieteens zijn best om sneaky weg te gaan :+

Laatst was ik te laat en was hij in de tuin van de buren, die hebben 1x ksst geroepen en toen was hij ook alweer terug, waarschijnlijk geschrokken van zijn eigen heldhaftigheid :Y)
Hij is namelijk niet perse een held, maar wel heel nieuwsgierig. Hij is geboren op een boerderij, nooit buiten geweest toen, maar ik denk wel dat het in zijn genen zit, die drang om naar buiten te willen.

Uiteraard wil ik niet mijn kat van het asfalt moeten schrapen en ik heb ook al heel wat research gedaan, maar heb nog niet een oplossing gevonden waarvoor we niet super veel hoeven klussen of de hele tuin hoeven te verbouwen. Vandaar ook dit topic.

Zal er trouwens in even bij benoemen dat ik in één van de elf steden woon, het is dus niet zo dat de rondweg waar wij vrij dichtbij wonen echt gigantisch druk is :Y)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:35