Welk kattenluik met chip ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Welk kattenluik met chip ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 21:21

zonnebloem18

Re: Welk kattenluik met chip ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:49

Ik zou gaan voor de sureflap. Ze hebben echt een hele goede klantenservice als er iets stuk gaat.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:57

Hier dezelfde ervaring als zonnebloem. Fijn luikje, makkelijk in te stellen en als er iets mis mee is dan is de klantenservice echt top. 2 x een nieuw Luik gekregen zonder moeite.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 07:43

Maar misschien stomme vraag.
Als hij zo vaak kapot gaat is het juist niet zo’n goede kwaliteit juist .
Hopelijk reageren er nog meer ook.
Tocht het luik ook niet?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 07:49

Hier 2 sureflaps, werken top, zijn in 2,5 jaar nooit stuk gegaan. Dus met de klantenservice geen ervaring gehad. :)

Of ze tochten weet ik niet, ze zitten bij mij binnenshuis gemonteerd vanwege katten met een ander dieet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:43

Ik heb het huisdierenluik met app. Stuk duurder nog dan die twee. Maar ben er wel heel blij mee.
Kan overal zien of m'n katten binnen of buiten zijn en kan ook op afstand het luik dicht doen enzo.
Batterijen gaan wel snel op. Maar moet zeggen dat mijn katten extreem veel in en uit gaan en vaak ook half hun kop er in steken.. :+
Ik vind m wel een heel klein beetje tochten. Tenminste. Ik voel het wel heel iets als ik m'n hand er voor hou.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:46

Ik heb een sureflap, heel snel kapot en klantenservice geeft niet thuis.
Ik heb een grotere en na ongeveer een maand werkte de chipreader dus niet. Puntje bij paaltje een duur kattenluik die ik als gewone gebruik :n .
Ik raad echt iedereen af die te kopen.
Ik kon na verloop van tijd hem wel terug sturen, dan keken ze ernaar of ik een nieuwe kreeg binnen 6 weken.
Op de vraag wat ik 6 weken met het gat in mijn deur ging doen was dat vooral mijn probleem.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:52

WillemYntJee schreef:
Hier dezelfde ervaring als zonnebloem. Fijn luikje, makkelijk in te stellen en als er iets mis mee is dan is de klantenservice echt top. 2 x een nieuw Luik gekregen zonder moeite.

Zelfde ervaring, maar vond dat puntje bij paaltje inderdaad niet erg positief. Ik dacht dat het aan mij lag, ik gebruik ze voor konijnen en dacht wellicht dat die de boel toch viezer maken waardoor ze sneller kapot gaan o.i.d. maar lees nu voor het eerst dit. Ik heb ook twee nieuwe gekregen zonder problemen maar die zijn ook allebei stuk gegaan binnen afzienbare tijd. Ik heb nu sinds een jaar (als deurtje in een hok om apart te eten) een Petsafe, bevalt tot nu toe goed ondanks dat ie flink te lijden heeft onder het vloeibare voer wat er overheen geknoeid wordt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:53

Maar wat gaat er bij jullie kapot dan?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:59

Het is al een jaar of vijf geleden dus ik weet de details niet meer, maar bij eentje zat de draaiknop helemaal vast (waardoor je dus niet meer het luikje dicht kon draaien of bijv. alleen naar binnen niet naar buiten) en bij eentje problemen met de batterijen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:04

Oh OK. Mijne heeft die draaiknop niet.
Batterijen gaan wel snel. Maar dat wijdt ik dus meer aan het vele gebruik.
Moet hem ook wel beetje bijhouden met schoonmaken. Komt toch huidvet op. En dat kan de sensoren minder laten werken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:05

Ik heb een petsafe incl. tijdschakelaar. Deze is enkel met knopjes, zonder draai ding.
Tot nu toe ben ik er heel tevreden mee. We hebben hem vanwege de tijdschakelaar direct aan het stroom dus ik weet niet hoe lang hij het doet op de batterij.
Hij is 1 keer kapot geweest toen er een kat met 120km/h doorheenramde zonder dat de chip al gelezen was. De klantenservice was inderdaad heel behulpzaam en legde uit hoe ik dat zelf weer vast kon maken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:06

Mijne weten gelukkig dat ze van buiten naar binnen iets rustiger aan moeten doen :')
Van binnen naar buiten gaat soms idd echt bizar hard. :wow:

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:15

Ik heb nu een klein jaar de Sureflap XXL via Bitiba. Die heeft idd geen draaiknop. Wel een dubbele vergrendeling ipv een enkele.
Werkte aanvankelijk niet goed en zonder problemen van Bitiba een nieuw luik toegestuurd gekregen, ook zonder eerst het luik terug te hoeven sturen (idd vanwege het gat in de deur). Die werkte ook niet goed en de Surefeeder ook niet. Dus nu loopt de kat met een tweede chip rond en is het wel goed.

Tot dusver heel tevreden. Ik maak ook gebruik van de tijdklok om de katten 's nachts binnen te houden. Ik merk geen tocht, luik sluit goed af.

Ik maak het luik wekelijks schoon met een vochtige doek, idd goed de sensoren schoon houden. En het haar uit de "tochtborstel" die om het klepje zit.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:19

Needje schreef:
Oh OK. Mijne heeft die draaiknop niet.
Batterijen gaan wel snel. Maar dat wijdt ik dus meer aan het vele gebruik.
Moet hem ook wel beetje bijhouden met schoonmaken. Komt toch huidvet op. En dat kan de sensoren minder laten werken.

Nou bij dat ene luikje was het zo dat de batterij echt binnen een paar dagen leeg liep terwijl er aan het gebruik niks veranderd was. Was dus ook nog een vrijwel nieuw luikje, ik heb er binnen de garantietermijn van 2 of 3 jaar drie gehad :+

Eentje met tijdschakelaar heb ik naar gekeken vorig jaar maar die waren toen verschrikkelijk slecht verkrijgbaar. Ik zie nu wel weer wat opties.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:38

Ik heb de petsafe, tot nu toe tevreden. Katten moesten er even aan wennen maar is nu helemaal oké. Het enige jammere vind ik dat er een beetje vertraging op zit, als ze snel naar binnen willen (als de enge kat van de buren eraan komt :Y) ) dan lukt dat niet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 10:28

Hmm ik neig nu zeker meer naar de petsafe.
Mede door de prijs maar ook dat de sureflap te pas en te onpas kapot gaat zint me niet

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:14

Ik weet dat dit een ouder topic is, maar aangezien mijn vraag echt wel aansluit op dit topic, stel ik hem hier toch.
Dankzij de ervaringen hier gaan wij denk ik voor sureflap.

Maar ik kan bij al die luiken niet vinden hoe je je kat aanmeldt...
Kun je de code van hun chip ergens invoeren of moet je de kat de eerste keer bij het luik houden voor aanmelden?
Dat laatste lukt namelijk met vier van de vijf katten wel, maar de vijfde is schuw en niet vast te pakken...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:37

Volgens mij idd bij het luik houden ja. Hij moet m kunnen detecteren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:37

Zit het luik er al in? Anders kon je met het luik naar hek als ie ligt te slapen :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:07

Luik is nog niet eens gekocht, dus als er wel een merk is waar je handmatig een code van een kat aan toe kan voegen heeft die onze voorkeur...

Er bij houden als ze slaapt en voordat we hem inbouwen is heel misschien wel te proberen... Al rent ze vaak wel weg als je haar benaderd als ze slaapt...

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:35

Net gekeken in de app van petsafe.
Het wisselt welke luikje je hebt.
Afbeelding
Afbeelding

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:34

Ik heb alleen nog maar luikjes gehad waarbij het dier door het luikje gescand moest worden tot nu toe. Het eerste luikje met chip ooit aangeschaft voor een niet benaderbare asielkat (boerderijkat), ik kan me niet herinneren hoe we dat gedaan hebben maar het is wel gelukt die in te scannen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:51

Bij mijn pet Safe zat ik ok een dingetje wat je om een halsband kan doen. Maar die zal je ook niet omkrijgen dan :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:06

Ik heb inmiddels al jaren een Sureflap XXL en ben er zeer tevreden over. Nog nooit problemen/mankementen gehad gelukkig en in al die tijd, 5 jaar, nog maar 1 keer de batterijen hoeven verwisselen.