Wat moet ik met mijn lieve katten…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tomboy0

Wat moet ik met mijn lieve katten…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 22:33

Hi bokkers,
Ik zit met mijn handen in het haar. Het gaat niet zo goed met mij, al lange tijd, maar nu nog stuk slechter door een traumaverwerkende therapie die nogal zijn weerslag heeft. Hierdoor lukt een hele hoop niet meer en ben ik icm Oa ernstige depressie en burn-outachtige toestand helaas best wel afhankelijk geworden van mijn omgeving om toch door te gaan en proberen te blijven vechten. Komt erop neer dat ik gewoon niet meer lang alleen thuis kan zijn. En hier zijn de katten de dupe van…. Heb jaren geleden twee aanloop katten onder mijn hoede genomen. Dat ging goed en ik houd zielsveel van ze. Daarom plaats ik dit bericht.. Ik sta op een punt dat ik gewoon echt niet meer weet wat ik doen moet. Verder met de therapie (weer opname..) of paar weken/maanden weg. Maar ook dan; komt moment dat ik weer thuis moet zijn en ik weet dat ik dat gewoon niet lang volhoud. Heb het echt nodig om bij vrienden/familie even bij te kunnen tanken om niet helemaal vast te draaien in mijn hoofd. De katten zitten nu in een huisje bij vrienden; super fijn dat dat kon voor de afgelopen weken!! Maar het is geen structurele oplossing ivm hond die ze eigenlijk op wil eten waardoor ze niet naar buiten kunnen (die is er gelukkig pas sinds paar dagen weer) en bovenal te weinig aandacht voor ze. Erg sneu. Ik ga minimaal 2x per dag naar ze toe maar voor hoe lang kan dat nog…
Ben ik zo een persoon die gewoon afstand van haar katten moet doen doordat ze al niet meer goed voor zichzelf zorgen kan..? Of is het over paar maanden wel beter wanneer ik meer hulp kan krijgen. Of moet ik mezelf de ‘vrijheid’ gunnen en met heel veel pijn in mijn hart afstand van ze nemen…? Ik vind de situatie heel verdrietig; voor iedereen om mij heen. Ik wil dat mijn katten een mooi leventje hebben. Of wat er nog van over is (de oudste is al 14 jaar… eigenzinnige poes) de jongste nog geen twee jaar oud (ontzettend lief poesje).

Ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken en/of een oplossing, al dan niet tijdelijk, weten…? De paar weken dat ze hier lekker los konden rondlopen heeft hen beide duidelijk goed gedaan maar daar komt een einde aan…

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:19

Je weet zelf denk ik het beste hoe je je over een paar maanden zal voelen.

Voor een tijdelijk verblijf zijn dit misschien oplossingen of mogelijkheden?

- Bij vrienden/familie, maar ik lees dat ze daar nu al zijn.

Wat je ook zou kunnen proberen:
- Een oproepje in een plaatselijke facebookgroep zetten met de vraag of iemand de ruimte en tijd heeft.
-Een algemene oproep ergens
-Of kan een soort asiel/opvang misschien een oplossing bieden (vaak wel tegen betaling, maar wel met goede afspraken ed.)

Ik hoop dat ik je misschien wat ideetjes heb gegeven. Sterkte!

Kookaburra

Re: Wat moet ik met mijn lieve katten…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 07:34

Jij zit zelf nu in zo'n ongelovelijke rollercoaster. Heb je steun aan je katten? Of brengen ze jou bijv. tot rust?
Want als dat een 'ja' is, zou ik gaan kijken hoe je ze bij jou in de buurt houdt ;)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:40

Kookaburra schreef:
Jij zit zelf nu in zo'n ongelovelijke rollercoaster. Heb je steun aan je katten? Of brengen ze jou bijv. tot rust?
Want als dat een 'ja' is, zou ik gaan kijken hoe je ze bij jou in de buurt houdt ;)

Hier zat ik ook aan te denken. Ik snap dat ze nu op het moment meer stress met zich mee brengen omdat ze niet helemaal naar jouw zin zitten. Maar als je bij ze bent en ze geven jou dan een dosis steun, zou ik proberen dat je ergens heen kan waar zij bij jou kunnen zijn.

Als ze jou nu alleen stress geven en niet meer echt een lichtpuntje voor jou zijn, zou ik een oproepje plaatsen. Wie weet is daar iemand die ze ook tijdelijk wilt overnemen en dat jij als jij weer wat beter in jouw vel zit, kan bepalen of ze daar blijven of dat je ze terug wilt hebben weer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:00

Wat rot dat die therapie deze 'bijwerking' heeft. (Dat is echt niet nodig, al gaat het soms wel zo.)

Maar als je steun aan je katten hebt: doe ze vooral niet weg omdat je zo'n terugslag hebt.
We leven in 2022 en terugslagen kunnen gebeuren, maar duren geen maanden lang bij goede zorg.

En ik geef toe: ik ben geen fan van opname. Maar opnames heb je ook in soorten en maten: als je zelf zo weinig energie hebt, kun je wellicht een programma krijgen van drie werkdagen therapie en elke avond en nacht thuis.
En dat is prima te doen met de lieverds.

Tomboy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 23:32

Bedankt voor alle fijne reacties! Oplossing in eigen netwerk is niet gevonden helaas. Maar een lieve bokker heeft een plaatsje voor ze op stal!! Ontzettend dankbaar voor. Spannend en moeilijk ook maar hopelijk gaan ze hun draai daar vinden, kunnen ze lekker buiten rondstruinen en muisjes vangen en heb ik over tijd ook weer de rust/ruimte en verdere hulp zodat ik weer een goede ‘kattenmoeder’ voor ze kan zijn!! En dan ook zeker veel troost aan- en gezellige momenten met ze heb. Heel bijzonder zo via paardenforum waar ik eigenlijk nooit een echt actief lid op ben geweest maar daar brengt dit wellicht ook wel weer verandering in!

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 23:36

Wat fijn dat er een oplossing is! Zorg goed voor jezelf ts, hopelijk gaat het snel weer beter met je :knuffel:

Tomboy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 23:47

Janneke2 schreef:
Wat rot dat die therapie deze 'bijwerking' heeft. (Dat is echt niet nodig, al gaat het soms wel zo.)

Maar als je steun aan je katten hebt: doe ze vooral niet weg omdat je zo'n terugslag hebt.
We leven in 2022 en terugslagen kunnen gebeuren, maar duren geen maanden lang bij goede zorg.

En ik geef toe: ik ben geen fan van opname. Maar opnames heb je ook in soorten en maten: als je zelf zo weinig energie hebt, kun je wellicht een programma krijgen van drie werkdagen therapie en elke avond en nacht thuis.
En dat is prima te doen met de lieverds.

De terugslagen duurde bij mij wel maanden helaas maar ook door bijkomende moeilijkheden (geen werk/depressie/angsten). Waar moet je de levensvreugde nog vandaan halen.. Maar hopelijk kan ik op een of andere manier het paardrijden oppakken en geeft dat weer energie.
Ik heb dit jaar al 2x drie weken (+ extra stabilisatie) heel intensief die interne traumabehamdeling gehad en er gaat er toch weer een ronde aankomen helaas waar ik gigantisch tegenop zie en ook zeker nadelen aanzitten. Maar niet behandelen zitten ook flinke nadelen aan. Kiezen tussen twee kwaden dus. Revalidatie/herstel en ambulant vervolg kost ook bakken met energie maar het is niet anders. Proberen en de hoop te blijven vasthouden..!
Laatst bijgewerkt door Tomboy0 op 30-07-22 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tomboy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 23:48

PowerOfZoef schreef:
Wat fijn dat er een oplossing is! Zorg goed voor jezelf ts, hopelijk gaat het snel weer beter met je :knuffel:

Dank je! ☺️

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 00:58

Veel sterkte! Mocht je opnieuw in de problemen komen met je katjes, doe me gerust een pb. Ik vang regelmatig katten op.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 07:27

De eerste nachten gingen super goed,ze zullen zich vast snel thuis voelen :) . En je bent ook altijd welkom om ze alleen even te knuffelen hoor, dat weet je :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:56

Wat een mooie oplossing!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:20

Wat een fijne oplossing. Heel veel succes en sterkte de komende tijd. Het wordt pittig, maar dat ben jij waard :(:)

En zo te horen ben je altijd welkom om de katten te knuffelen <3

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:26

alweer zo een mooie oplossing voor een bokker in nood, super leuk om te lezen.

Ts veel beterschap, hopelijk helpt het je al een beetje nu je weet dat je lieve katten al een plekje hebben tot je terug zelf kan zorgen voor ze.