Uitjes waar honden zijn toegestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwmaan

Uitjes waar honden zijn toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 09:09

Hallo Bokkers!

Wij hebben dit weekend een oppashond in huis die ontzettend lief is en goed luistert. Morgen wil ik graag iets leuks doen met de kinderen en zal de hond mee gaan. Nu was ik wat op het internet aan het zoeken naar (wandel/speel) parken of speeltuinen waar honden zijn toegestaan. Deze lijken er niet veel te zijn.

Wij wonen in de provincie Groningen en willen best een uurtje of anderhalf in de auto zitten voor een dagje uit.

Ik verwacht dat er hier vast een hoop hondeneigenaren zijn die ook kinderen hebben.

Hebben jullie misschien leuke ideeen?

Jettie

Re: Uitjes waar honden zijn toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:18

Twee ideeën die mij te binnen schieten: de Heemtuim in Muntendam (daarvan weet ik zeker dat honden welkom zijn) en Termunterzijl. Daar is net de Kleine Polder opnieuw ingericht met leuke speelmogelijkheden (https://www.groningerlandschap.nl/wat-w ... ne-polder/) en volgens mij zijn honden (aangelijnd) gewoon toegestaan. En sowieso leuk om daar even uit te waaien en een visje te eten ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:20

Openluchtmuseum Arnhem!
Zandsculpturenfestijn Garderen

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:29

De drentse koe speel en ijsboerderij

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:32

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:44

Als de kinderen 'gewoon' buitenspelen leuk vinden en de hond los kan lopen: Lekker gaan wandelen in de losloopgebieden in Roden of Bakkeveen.

Roden heeft meertjes en een riviertje met vistrap waar in gepoedeld/gezwommen kan worden, Bakkeveen heeft een grote zandvlakte waar veel gespeeld wordt. Beide zijn mooie stukken bos waar je heerlijk kan wandelen/boomklimmen/spelen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:02

Inderdaad, naar de duiden in Bakkeveen, lekker spelen en picknicken. Eindigen met het (door de kinderen) beklimmen van de uitkijktoren en een ijsje bij Dundelle.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 11:39

Dankjewel voor alle ideeën! De kinderen vinden gewoon spelen op een speeltoestel in een natuurgebied al prachtig. Helemaal als er zand en water is. Maar een lang dagje uit naar een speelplek genieten ze ook enorm van.

Het is nu vakantie dus we kunnen meerdere uitjes plannen. De hond blijft later in de vakantie ook nog een week logeren.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:54

Dingen als een tuincentrum zijn honden ook toegestaan, ook bij het restaurant/terras etc. :)
Meeste terrassen van bijv café/restaurant mogen honden ook mee, vaak krijgen ze dan ook nog een bak water en soms een hondenkoekje oid aangeboden.
Strand bij een meertje is afhankelijk vd regels vh betreffende gebied of honden toegestaan zijn, aan zee mag geloof ik jaarrond wel en op een niet te warme dag ook goed te doen als je poepzakjes meeneemt in geval van ongelukjes en wat speelgoed/emmer&schepje oid voor de kinderen. :)
Bos is altijd wel een leuk idee met droog weer, mss icm iets van een kabouter wandelroute oid voor de kinderen.
Sommige dierentuinen staan ook honden toe, das mss ook een idee.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 12:07

Thanks allemaal! Wij zijn onderweg naar Bakkeveen :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:08

Veel plezier!