Ik wil een step

Is er nog iemand die met de hond (of paard) stept en welk merk heb je? Over welke ondergronden rij je?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dagmar_k schreef:Juist.. hmm... met je paard en/of hond steppen?
Ik weet niet wat ik mij er precies bij voor moet stellen.
Met het huidig beeld wat ik heb, zie ik er het nu nog niet van in..
TinkerTreas schreef:Ik heb met mn pony gestept. Maar ik gebruikte gewoon de oude step van mn neefje. Met mn hond zou ik het ook wel willen gaan doen, je komt dan het dichts bij de natuurlijke loop snelheid van je hond heb ik gelezen. Maar ik heb dus een step waar je alleen mee op de weg kan.
siskeh schreef:ik vind het wel interessant, heb ook wel gefiets met een paard, maar dat vind ik toch een beetje "eng", maar geen of een step in de praktijk wel werkt.
voor mn hond hoef ik niet zo nodig een step, al ben ik ook al eens met de fiets onderuit gegaan...
Antheman schreef:siskeh schreef:ik vind het wel interessant, heb ook wel gefiets met een paard, maar dat vind ik toch een beetje "eng", maar geen of een step in de praktijk wel werkt.
voor mn hond hoef ik niet zo nodig een step, al ben ik ook al eens met de fiets onderuit gegaan...
Wat is er eng aan fietsen met je paard?
DubbelDun schreef:Leuk dat er wat reacties komen
Ik zou ook graag met een paard langs de weg konditie opbouwen op lange lijnen, maar helaas is deze ook niet 100% 'braaf'. Ik voel er dus ook weinig voor om te gaan fietsen, té risikovol.
Steppen zóu dus een optie kunnen zijn, maar zoals al is opgemerkt twijfelde ik ook aan de stabiliteit als je dit met één hand moet doen.
humpy1 schreef:Wij hebben ook een kickbike (step) wij gebruiken hem heel intensief om onze honden
te trainen.