Waterfles voor onderweg

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xChantal94

Berichten: 4458
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Waterfles voor onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 18:45

Ik ben op zoek naar een waterfles om de hond onderweg wat drinken aan te kunnen bieden. Nu zie ik dat er veeeel meer keuze is dan ik dacht en weet ik spontaan niet meer wat handig is. Niet te groot, niet te klein, moet makkelijk mee te dragen zijn of aan een heupgordel te hangen zijn (dat laatste bij voorkeur) :D .

Welke raden jullie aan of juist af? :)

black_kelpie

Berichten: 8036
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:52

Ik heb al jaren eentje van H2O4K9 en die bevalt prima. Heel sterk materiaal en de dop is ook een drinkbakje. Bovenop zit een oog voor een karabijnhaak. Ze zijn er in 2 maten. Kong heeft exact dezelfde geloof ik :j

Goof

Berichten: 29724
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:52

Ik heb een opvouwbaar waterbakje en neem een los flesje water mee waar ik zelf ook uit kan drinken. Vind ik persoonlijk handiger, maar ik loop altijd met rugtas en niet met heupgordel.

love_odin

Berichten: 250
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Waterfles voor onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:55

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb deze.
lekker makkelijk, in de fles knijpen en het water loopt in het bakje.

Gini
Berichten: 17997
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Waterfles voor onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:07


luuntje

Berichten: 14149
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Waterfles voor onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:21

Ik heb ook een opvouwbaar waterbakje en een Dopper fles.
Kunnen hond en ik beide drinken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Berichten: 79142
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Waterfles voor onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:34

Zo doen wij het ook, opvouwbaar waterbakje en uit dezelfde fles water.

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:51

Een vriendin van mij had deze leek mij wel een handige! Daar kun je zelf ook gewoon van drinken.
Ik gebruik zelf gewoon een dopper, mijn hond kan gewoon uit de dop/kopje drinken. Ben van plan om nog zoiets aan te schaffen zodat ik de fles kan aanhangen en niet de hele tijd moet vast houden.

mvdende

Berichten: 5871
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:22

https://www.dierenwereldxl.nl/hond/voer-en-drinkbakken/kong-h2o-drinkfles-voor-honden-black?gclid=Cj0KCQjwlK-WBhDjARIsAO2sErRK2nAY-oHq-_dnvbf4ojD9JrEyPKN8bT8eAivJN0-zT6GV6Kged1oaAjiuEALw_wcB

Ik heb deze, de kleine.

Ik wissel af met een klein opvouwbaar waterbakje en een losse drinkfles.

Is er veel water in de omgeving en is het niet al te warm, dan heb ik gewoon één fles water waar ik z'n waterbakje mee vul. Wat hij niet opdrinkt, gaat dan de bosjes in.

Maar is het erg warm, waardoor ik zelf óók meer drink, dan heb ik niet veel zin om 2 grote flessen water mee te sjouwen, met de wetenschap dat 80% van het water in het waterbakje uiteindelijk toch naar de plantjes gaat.

Dus dan neem ik het kleine flesje mee, vul ik die met water en kan mijn hond uit de dop drinken. Water wat overblijft, gaat dan terug het kleine flesje in. Zo wordt er véél minder water verspild, er hoeft dan in totaal minder water mee.

xChantal94

Berichten: 4458
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Waterfles voor onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 21:32

Bedankt voor de suggesties!

Die van K9/kong ziet er inderdaad stevig uit. De plastic flessen ben ik huiverig voor hoelang dat goed blijft :o . Die had ik eerst in mijn hoofd en toen zag ik dat je ook stevigere hebt.

Een vouwbaar waterbakje met losse fles heb ik aan gedacht maar ik neem liever een fles/drinkbakje in één mee :) . Dat is maar 1 ding mee ipv 2 losse.

Het is trouwens alleen voor de hond bedoelt, ik hoef zelf niet mee te delen. Daarom dat ik ook geen rugzak bij heb :D .

mag
Berichten: 1607
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:48

Wij hebben de waterfles van Trixie, erg fijne fles. Had eerst gewoon een flesje en een opvouwbaar drinkbakje maar dit werkt fijner.
https://dierencompleet.nl/product/trixi ... -onderweg/
Op de foto zie je het niet maar bij mijn fles zit ook een haak om hem ergens aan te hangen.

_Christina

Berichten: 1543
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:16

Die fles van Trixie was hier binnen een week kapot. Het schroefdraad zit in de dop gelijmd en kon het niet aan om gevuld te slingeren aan m'n riem tijdens het wandelen. Ik heb deze toen vervangen door een fles die hierop lijkt:
Afbeelding
Mijne was zonder touwtje maar met een plastic "karabijn", die heb ik vervangen door een metalen karabijn. Ik vind het 'blad' omdraaien te veel moeite/een te kleine bak vormen, ik draai gewoon de dop eraf en laat mijn hond uit de dop drinken zoals deze om de fles zit (dan kun je zelf ook even een slok nemen).
Als we met de heupgordel op stap gaan dan hebben we een opvouwbaar bakje mee en een normale literfles water in de fleshouder van de heupgordel.

Jennyj01
Berichten: 5381
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 06:51

Ik heb mijn honden altijd geleerd om uit een gewoon spa blauw flesje te drinken. Omdat ik het handig vind dat je dat overal kan kopen. In de auto heb ik dan altijd nog een bakje liggen.

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: Waterfles voor onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:20

Wij hebben ook de rvs Trixie fles, bevalt prima!

Ceetje_bokt
Berichten: 5269
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:21

black_kelpie schreef:
Ik heb al jaren eentje van H2O4K9 en die bevalt prima. Heel sterk materiaal en de dop is ook een drinkbakje. Bovenop zit een oog voor een karabijnhaak. Ze zijn er in 2 maten. Kong heeft exact dezelfde geloof ik :j

Wij hebben er ook een van H2o4k9 met een neosling: een licht tasje waar de fles inpast en die je om kan hangen. Als we een grote wandeling maken gaat er een rugzak mee, maar met een kortere wandeling niet. Dan is zo’n ding schuin omhangen erg comfortabel.