Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tazzey schreef:Vanavond zaten we film te kijken en buiten hoorde ik een vogeltje krijsen. We zijn gaan kijken en er zat een piepklein ekstertje die werd aangevallen door twee katten. Mijn man heeft het vogeltje in een doosje meegenomen. We hebben de dieren ambulance gebeld maar die kunnen niets doen tot morgenochtend. We hebben een handdoekje in de doos gedaan en op advies van de dieren ambulance een bakje water neergezet en een klein bakje met vogelzaadjes en wormpjes.
Hij is niet gewond geraakt op wat gehavende veren na gelukkig. Laten zitten was geen optie want die katten hadden niets van hem heel gelaten.
Dus voor de nacht blijft hij logeren maar ik heb totaal geen ervaring met vogels. Wat kunnen wij doen om het hem zo comfortabel mogelijk maken? Hij zit dus in een doosje met een handoekje erin. De doos hebben we afgedekt met een dekentje zodat hij rust heeft.
Sabri schreef:Ja lees de linkjes! Dan weet je wat je het beste kunt doen.
Suc6!
En wat Telpeta zegt kun je ook proberen als je het aandurft. Zeker morgen op tijd omdat het vroeg licht is..en de ouders zouden het jong anders morgen weer gaan voeren. Deze wachten nu waar hun kuiken is.
Tazzey schreef:Volgens mij waren het de schilfers inderdaad. Ik heb net al mijn medicijnen in moeten nemen want ik word gewoon echt benauwd ervan.
Fijn om te horen dat het zijn kansen verhoogd gezien zijn leeftijd. Hij probeerde ook weg te hupsen van de katten.
Hij zat aanvankelijk te krijsen in de doos maar als snel vond hij het handdoekje wel fijn en viel al snel in slaap. Hij lijkt ook rustig te ademen.
Tazzey schreef:Sabri schreef:Ja lees de linkjes! Dan weet je wat je het beste kunt doen.
Suc6!
En wat Telpeta zegt kun je ook proberen als je het aandurft. Zeker morgen op tijd omdat het vroeg licht is..en de ouders zouden het jong anders morgen weer gaan voeren. Deze wachten nu waar hun kuiken is.
Ik heb hem niet in huis gehaald omdat ik zo graag een vogel wil.Ik ben rete allergisch voor ze maar ik heb echt even geen andere mogelijkheid. Ik woon aan een enorm park/bos waar het stikt van de vogels. Ik ben lichamelijk niet in staat om op zoek te gaan naar ouders. Hoe graag ik dat ook zou willen.
Het is sneu voor de kleine frutsel en de ouders maar ik kan niet anders dan hem nu veilig houden en zorgen dat die snert katten hem niet te pakken krijgen.
Wirobelgje schreef:Goed gehandeld TS
Alles gedaan wat je kon ondanks je allergie en andere "beperkingen", is gewoon top van je.
Eksters zijn slimme dieren, zouden die TS blijven herkennen als het diertje terug in de buurt wordt vrij gelaten?
Wirobelgje schreef:Goed gehandeld TS
Alles gedaan wat je kon ondanks je allergie en andere "beperkingen", is gewoon top van je.
Eksters zijn slimme dieren, zouden die TS blijven herkennen als het diertje terug in de buurt wordt vrij gelaten?
Pandora2 schreef:Leuk dat het beestje het overleefd heeft dankzij je goede zorgen !
Krijgt hij/zij ook een nummertje zodat je 'm online kan volgen ?
Ik heb zo al een paar jonge gewonde zwaluwen gehad en naar de vogelopvang gebracht. Die kregen dan een nummer en weken later kon je dan op de '' track and trace '' zien wanneer en waar ze vrijgelaten zijn