Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silenna schreef:Sja, wordt lastig.. Bandje omdoen met een kaartje eraan?
Weet niet of ik dat zelf zou durven, dadelijk blijft ie ergens aan hangen.
Flyers ophangen?
De vraag is denk ik hierin; HOE graag wil je die mensen vinden? Hoe ver wil je gaan?
Yummy schreef:Wellicht dieren ambulance als kat gemakkelijk te vangen is. Die doen hem een speciaal bandje om, mocht die binnen(volgens mij een week?) Nog om zijn hoort de kat nergens, of in ieder geval niet daar in de buurt. Dan kunnen ze hem meenemen, zelf houden valt vast ook te bespreken.
Mijn kat kwam ook altijd binnen bij alle buren in de omgeving en deed of ie thuis was, echter wisten deze dat hij van ons was. Heb je alle buren in de directe omgeving ook al benaderd?
Edit; ik weet niet Hoelang je hier al woont, kan de kat niet van de vorige bewoners en/of vorige buren zijn?
senna21 schreef:Een kat heeft personeel, geen baas. En sommige hebben een hele staf.
Wanneer de kat goed verzorgd is, mag je er vanuit gaan dat de kat al een huisje heeft.
De kat van een ouder familielid blijft ook regelmatig een dag weg, om vervolgens weer gezellig thuis te komen. Ze zou het dier ontzettend missen, mocht iemand de kat in huis nemen. Het is geen binnenkat, dus opsluiten is geen optie.
LaPluche schreef:Ik heb bijna hetzelfde gehad, er kwam hier een kater aanlopen die onder de wonden zat van het vechten. Ik ben met de kat naar de dierenarts gegaan om te kijken of deze gechipt was, helaas was hij niet gechipt, hij ongecastreerd, had hij vlooien en een ontzettend slecht gebit. Ik heb deze kat op Facebook gezet en ik kreeg een reactie van iemand uit de buurt, die mij kon vertellen dat deze kat al lang zwerft maar wel een baas heeft.
Ik heb de baas een bericht gedaan op Facebook, gemeld dat de kat een antibioticakuur van mij zou krijgen dat ik hem had ontwormd en ontvlooid.
Helaas wilden deze mensen dat ik de kat weer losliet Ik heb dit ook gedaan nadat de antibioticakuur klaar was.
Het liefst had ik de kat zelf gehouden om hem te laten castreren en zijn tanden te laten doen, zodat hij zijn oude dag hier thuis kon slijten.
Nu zag ik de kat van de week weer, nog steeds niet gecastreerd en compleet onder de wondjes. Ik werd daar erg verdrietig van.
Dus als hij geen baasje blijkt te hebben, houd hem dan maar lekker bij.
janderegelaa schreef:Hou ‘m gewoon lekker. Laat hem gewoon buiten lopen. Zoveel katten hebben meer dan één baasje.
Vjestagirl schreef:Facebook heeft zijn werk gedaan: de eigenaar van de kat is gevonden. Noor blijkt Smokey te eten, twee keer per dag natvoer te krijgen èn altijd brokken te hebben, dus de eigenaar snapt niet waarom hij bij mij komt eten.
Gelukkig hebben we even een positief gesprekje gehad, en vinden ze het prima als hun kat bij mij komt chillen, dus ik kan lekker achterover gaan zitten nu ik weet dat hij een goed thuis heeft.janderegelaa schreef:Hou ‘m gewoon lekker. Laat hem gewoon buiten lopen. Zoveel katten hebben meer dan één baasje.
Dat is voor meerdere redenen een heel slecht idee. Ik zou het dier laten chippen, laten enten, ontvlooien etc. Als zij vervolgens ook enten en ontvlooien krijgt dat dier veel te hoge dosissen binnen van al die stoffen.
Daarnaast; als er ooit iets gebeurd en ik neem hem mee naar de dierenarts zitten zijn 'andere' eigenaren in de rats. Dat zou ik ook niet willen met mijn twee fluffy huisgenootjes.